Hoppa till innehåll

Jaktstig


Upptag71

Recommended Posts

jag har ofta tänkt på prova någon gång eftersom det verkar kul.

Finns det någon site där man kan läsa mer?

stigar i närheten av stockholm.

Hur går det går till etc etc.

Tjena Stene. Har försökt skicka PM till dig men det verkar inte funka någe bra. Är du bannad???

Hursomhelst. Jag snackade med en kille beträffande jaktstigen på lördag och det verkar inte vara några konstigheter. Man infinner sig mellan 08.00 och 13.00. Betalar 120.-

Ammo får man på respektive station (10 stationer).

Verkar vara enkelt. Jag kommer vara där framemot niotiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 545
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Upptag71

    174

  • mbbohman

    79

  • Fitzenstrahl

    62

  • bubba

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

För att lyfta tråden en sväng,

vi planerar att vara på plats till 8.30 och ute på stigen vid nio tiden,

det blir jag och några till som inte är från forumet.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lycka till o ha det så kul ni som ska panga i helgen, själv väntar jag ett par veckor :rolleyes:

Feeeeegis..........................

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Feeeeegis..........................

Så får man inte säga!!! :lol: Man kan ju inte åka hur långt som helst för att skjuta, eller??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så får man inte säga!!! :D Man kan ju inte åka hur långt som helst för att skjuta, eller??

Är man tillräckligt dum så........................jag åker ju........ :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är man tillräckligt dum så........................jag åker ju........ :lol:

Utanför murarna säger du... Det är väl där mentalhuset ligger :D

Åker du själv eller måste du ha vårdare med dig B)

Jag skjuter ev Sparreholm, om jag ids mecka ihop nån vettig bössa att skjuta med. MissBerettas fjollbössa får jag väl inte skjuta med igen :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Utanför murarna säger du... Det är väl där mentalhuset ligger :lol:

Åker du själv eller måste du ha vårdare med dig :D

Jag skjuter ev Sparreholm, om jag ids mecka ihop nån vettig bössa att skjuta med. MissBerettas fjollbössa får jag väl inte skjuta med igen B)

Har 3 vårdare med mig, men risken är att dom är lika jääävla dumma som mig.............

Då ses vi i Sparreholm.......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har 3 vårdare med mig, men risken är att dom är lika jääävla dumma som mig.............

Då ses vi i Sparreholm.......

Nja vi får se... I värsta fall får jag väl släpa med Danskens gamla åsa-nissebössa och showa lite. Är ballt att skjuta sida/sida bland alla specialheavyduty-byggen, och dessutom inte komma sist :lol:

I Eskilstuna för 2-3 år sen sköt jag 133 eller nåt liknande tror jag.

Men du skjuter ju värstingbössa så jag får nog knåpa ihop nåt iaf, fan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja vi får se... I värsta fall får jag väl släpa med Danskens gamla åsa-nissebössa och showa lite. Är ballt att skjuta sida/sida bland alla specialheavyduty-byggen, och dessutom inte komma sist :huh:

I Eskilstuna för 2-3 år sen sköt jag 133 eller nåt liknande tror jag.

Men du skjuter ju värstingbössa så jag får nog knåpa ihop nåt iaf, fan.

Inte märks det på resultaten.................han bara skjuta några stigar förra året, och nu har jag ny kolv, så nu har jag inte ett jävla skit att skylla på.............

Har sett folk skjuta bra med sida/sida.........beror ju mest på det bakom kolven..........

Men det underlättar absolut med rödpunkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag sköt dubbelstigen på Myttinge för två år sen,

kom 8 i hagel och 8 i kula, det var bakom tre landslagsskyttar i skeet och några av Sveriges bästa viltmålskyttar fick jag reda på sedan efteråt,

personligen tyckte jag att deras Blaser F3:or var tokläckra men de vågade man ju inte säga högt när man själv sköt med drillingen på hagelstigen.

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skjuter ev Sparreholm, om jag ids mecka ihop nån vettig bössa att skjuta med. MissBerettas fjollbössa får jag väl inte skjuta med igen :rolleyes:

Om du är snäll så KANSKE du får låna, jag gillar ju dock inte att du skjuter bättre med den än jag...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag sköt dubbelstigen på Myttinge för två år sen,

kom 8 i hagel och 8 i kula, det var bakom tre landslagsskyttar i skeet och några av Sveriges bästa viltmålskyttar fick jag reda på sedan efteråt,

personligen tyckte jag att deras Blaser F3:or var tokläckra men de vågade man ju inte säga högt när man själv sköt med drillingen på hagelstigen.

/C

Hallå Christian! Har du nån optik på drillingen eller skjuter du med öppna riktmedel??

Vet en del som skjuter bra på stigar med drilling, kan kanske bero på att dom e hyffsat tunga och inte ger så mycket piplyft???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå Christian! Har du nån optik på drillingen eller skjuter du med öppna riktmedel??

Vet en del som skjuter bra på stigar med drilling, kan kanske bero på att dom e hyffsat tunga och inte ger så mycket piplyft???

Jag hade ett lingonlyse på den då, när jag får tillbaka den från Tyrefors har den en S&B 1,1-4 med rödpunkt i en nr 4,

min personliga uppfattning är att det är en fråga om vana av vapnet och relativ tyngd samt en normalt hög trångborrning, min drilling är bara 1/2 i båda efter justering från min sida.

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett lingonlyse på den då, när jag får tillbaka den från Tyrefors har den en S&B 1,1-4 med rödpunkt i en nr 4,

min personliga uppfattning är att det är en fråga om vana av vapnet och relativ tyngd samt en normalt hög trångborrning, min drilling är bara 1/2 i båda efter justering från min sida.

/C

Visst är det en fråga om vana med vapnet.

Om man kollar reglementet på jaktstig så ska det gå att fylla varje station med 1/2 trångborrning, men stämmer sällan tycker jag. Brukar skjuta med 3/4, ibland skruvar jag i Xfull på en del kinkiga stationer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är det en fråga om vana med vapnet.

Om man kollar reglementet på jaktstig så ska det gå att fylla varje station med 1/2 trångborrning, men stämmer sällan tycker jag. Brukar skjuta med 3/4, ibland skruvar jag i Xfull på en del kinkiga stationer.

Det där med reglementet är ju mest bara strunt, har man inte tätare än 1/2 så kommer man inte att ha fullt i pappen,

på en stig i Norrköping sköt jag så "rätt" att minken slog ett varv runt vajern, tro inte att det blev fullt i målet för den skull.

Nej det var inte förladdningen som slog minken.

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där med reglementet är ju mest bara strunt, har man inte tätare än 1/2 så kommer man inte att ha fullt i pappen,

på en stig i Norrköping sköt jag så "rätt" att minken slog ett varv runt vajern, tro inte att det blev fullt i målet för den skull.

Nej det var inte förladdningen som slog minken.

/C

Visst är det så...............om man ska fylla en stig med 1/2 ska man ha en jävla tur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt Haninge stigen idag, första gången jag var där. Mycket bra ordnad, trevliga funktionärer.

Sköt 170 (av 200), 10 stationer, godkänd start på året. Var en del knepiga mål, snurror och fanskap!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var också där igår. Grymt jävla kul. Första jaktstigen överhuvudtaget för min del. Resultatet ska vi nog inte prata om alls faktiskt :D . Lyckades bomma helt och hållet på 2 stationer ;) Den däringa stationen med 2 minkar eller vad fan det nu skulle föreställa (kan ha varit sexan eller sjuan) var ju rent förjävlig. Målen gick så förbenat snabbt att man knappt hann reagera...

Lyckades bränna ett par tre hundra på insatsskjutningarna också. För säkerhets skull när man ändå var där menar jag.

Hursomhelst en rolig dag!

Inte för att jag egentligen vill veta men är det nån som vet var/hur man får reda på hur man placerade sig?

Ave!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var också där igår. Grymt jävla kul. Första jaktstigen överhuvudtaget för min del. Resultatet ska vi nog inte prata om alls faktiskt :D . Lyckades bomma helt och hållet på 2 stationer ;) Den däringa stationen med 2 minkar eller vad fan det nu skulle föreställa (kan ha varit sexan eller sjuan) var ju rent förjävlig. Målen gick så förbenat snabbt att man knappt hann reagera...

Lyckades bränna ett par tre hundra på insatsskjutningarna också. För säkerhets skull när man ändå var där menar jag.

Hursomhelst en rolig dag!

Inte för att jag egentligen vill veta men är det nån som vet var/hur man får reda på hur man placerade sig?

Ave!

www.hjk.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar. Jag hade kollat där lite tidigare idag men då hade de nog inte hunnit uppdatera sidan.

Ska kolla nu. Jag tippar att jag hamnar i den glocallåga delen av resultatlistan ha ha ha!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Usch då. Jag kanske ska börja med knyppling eller makramé eller liknande. Släppa ut mig i skogen verkar inte vara nån bra idé :rolleyes:

Aja. Nu kan det bara gå bättre känns det som.

Och nej! Jag tänker inte berätta vilken plats jag hamnade på men så mycket kan jag avslöja att mitt tips härovan inte var helt verklighetsfrånvänt! :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En eloge till HJK som har resultaten ute snabbt, inte alla klubbar som har resultat på hemsidan, eller ens har nån hemsida! Dessutom så kan man se poängen stn för stn, stiligt...........så man kan se var polarna bommat...........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte åka och panga av Ekebyboda den 29:e fler som ska dit? nu måste jag hitta mina choker kört med 1/4-3/4 och jag har två fullchoker ligger någonstans.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska vi inte ta och boka in en stig i vår, som ligger hyggligt centralt och ha ett litet Jaktsidan Open 2009.

Strängnäs eller Eskilstuna är mitt förslag. Inte okristligt långt för varken närkingar eller nollåtter. Vi bestämmer en tid på förmiddagen då vi samlas och går stigen i samlad trupp och sedan ser vi vem som har störst anledning att vara dryg mot de andra. Vid lika resultat har vi ju alltid en har-bana eller nåt annat att skilja kombatanterna åt.

Kan det va nåt eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...