Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktstig

Featured Replies

Publicerat

Ja idag har jag varit och skjutit i rejmyre och kolsva det vart 152 i rejmyre :D och 131 i kolsva och kom 2a i kolsva och så vann jag i rejmyre värkar det som :D !

• Svar 545
  • Visningar 85,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Det räckte lååångt, han vann. Det önskade priset är på väg. Du fick också pris, sjunde plats :D

Vad gäller Upptag och min käre sambo så fick de tjejstryk båda två av undertecknad :D:):D Alltid lika kul, haha...

Bra att du tvålade till dom vad sköt du då :D:D

Publicerat
  • Författare
Ja idag har jag varit och skjutit i rejmyre och kolsva det vart 152 i rejmyre :D och 131 i kolsva och kom 2a i kolsva och så vann jag i rejmyre värkar det som :D !

GRATTIS!!!

Inte kul att få tjejstryk................men Miss Beretta har ju tjyvtränat på den stigen sen barnsben................... :):DB):D

Att sen Görgen får stryk är väl bara ren självbevarelse drift, han vill väl ha fler ungar...........

Hade bråttom till Julita, han ned 2 varv 19 och 21 av 24duvor, det retliga är att jag släppte 2 lätta jävlar på sista varvet....., men å andra sidan finns det inga lätta................har jag hört.......... :D

Publicerat
GRATTIS!!!

Inte kul att få tjejstryk................men Miss Beretta har ju tjyvtränat på den stigen sen barnsben................... :):D:D:D

Att sen Görgen får stryk är väl bara ren självbevarelse drift, han vill väl ha fler ungar...........

Hade bråttom till Julita, han ned 2 varv 19 och 21 av 24duvor, det retliga är att jag släppte 2 lätta jävlar på sista varvet....., men å andra sidan finns det inga lätta................har jag hört.......... :D

Ja det är ju dom sista 2 3 som är så j.....a men det var väl ok skjutet mycket folk i Julita? (ps! vet ej om junisen får följa med mer han börjar ju bli besvälig usch o fy ) får nog vrida några varv på rödögat :D

Publicerat
  • Författare
Ja det är ju dom sista 2 3 som är så j.....a men det var väl ok skjutet mycket folk i Julita? (ps! vet ej om junisen får följa med mer han börjar ju bli besvälig usch o fy ) får nog vrida några varv på rödögat :)

Tror jag hade start nr 172 på sista varvet så det var väl ok med folk.

Du får skaffa en auto med clown- näsa så tar du Junisen....................

Publicerat
Tror jag hade start nr 172 på sista varvet så det var väl ok med folk.

Du får skaffa en auto med clown- näsa så tar du Junisen....................

Slår han mig så får han GÅ hem :)

Publicerat
Bra att du tvålade till dom vad sköt du då :D:D

Ett blygsamt resultat på 141 blev det... men det hade räckt långt igår :lol:

GRATTIS!!!

Inte kul att få tjejstryk................men Miss Beretta har ju tjyvtränat på den stigen sen barnsben................... :):PB):P

Ja, en gång om året har jag ju skjutit där i säkert 5 år nu, precis som alla andra stigar häromkring, hehe.

Jag lovar att det inte kommer att hända fler gånger :D

Jag håller G. på mattan, å han har hög självbevarelsedrift, hihihihi.

Publicerat

Var i Åsbro men attan vad jag måste träna ;-)

Bor oxå i Örebro. Kanske samåka till ngn stig?

:)

Publicerat
  • Författare

En fantastiskt bra dag i Tällekullen i dag!!!!!

Själv sköt jag 155 första varvet och 151 andra, vilket jag är hyffsat nöjd med. Men det hamnar naturligtvis i skuggan av kompisen som aldrig fyllt en stig tidigare,men varit jävla nära, idag sköt han fullt bägge varven!!!! Kanon!!!!

En annan kompis sköt 160+158.........rätt skapligt åxå......... :rolleyes::lol: Han blev dessutom 2:a på insats skeeten.

Enn annan gubbe i bilen sköt 157, personbästa!!

Publicerat
En fantastiskt bra dag i Tällekullen i dag!!!!!

Själv sköt jag 155 första varvet och 151 andra, vilket jag är hyffsat nöjd med. Men det hamnar naturligtvis i skuggan av kompisen som aldrig fyllt en stig tidigare,men varit jävla nära, idag sköt han fullt bägge varven!!!! Kanon!!!!

En annan kompis sköt 160+158.........rätt skapligt åxå......... :mad::( Han blev dessutom 2:a på insats skeeten.

Enn annan gubbe i bilen sköt 157, personbästa!!

Hej själv har det varit lugnt med stigar grattis 155 är riktigt bra verkar vara ett bra gäng du åker med . Det blir nog kanske Vikbolandet tror jag B):D

Publicerat
  • Författare
Hej själv har det varit lugnt med stigar grattis 155 är riktigt bra verkar vara ett bra gäng du åker med . Det blir nog kanske Vikbolandet tror jag :):blush:

Vikbolandet är en fin stig, sköt den förra året, men på lördag blir det Tullgarn. Förmodligen skjuter vi stigen i Ulrika på söndag.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sådärja, då var sista stigen innan finalen i Anderstorp 22/8 avklarad, Kristinehamn var platsen för dagen.

Blev 4:a på 150p, dåligt med folk och rätt låga resultat. Sköt insatsvarvet åxå, 151 och blev 3:a, mycket irriterande att tappa 7 hagel på första stn då..................

Har räknat på årets statistik och är nöjd med att det går framåt. Har skjutit 29 "varv" i år med ett snitt på 145,55.

14 av de 29 har jag varit över 150p, synd på ett par bottennapp.........men men, bara att skärpa till sig till nästa år, då ska snittet fanimej ligga på 150!!!!

Nu hägrar finalen!!

Publicerat
Sådärja, då var sista stigen innan finalen i Anderstorp 22/8 avklarad, Kristinehamn var platsen för dagen.

Blev 4:a på 150p, dåligt med folk och rätt låga resultat. Sköt insatsvarvet åxå, 151 och blev 3:a, mycket irriterande att tappa 7 hagel på första stn då..................

Har räknat på årets statistik och är nöjd med att det går framåt. Har skjutit 29 "varv" i år med ett snitt på 145,55.

14 av de 29 har jag varit över 150p, synd på ett par bottennapp.........men men, bara att skärpa till sig till nästa år, då ska snittet fanimej ligga på 150!!!!

Nu hägrar finalen!!

Stabilo!!! Är ju hur bra som helst juh!

//Fitz

Publicerat
  • Författare
Stabilo!!! Är ju hur bra som helst juh!

//Fitz

Nja.................. :( , allt kan ju bli bättre!!! Men tack!!

• 4 weeks later...
Publicerat

Det drar ihop sig till final snart dax att damma av plåtbingobössan och skjuta lite ;)

Publicerat
  • Författare
Det drar ihop sig till final snart dax att damma av plåtbingobössan och skjuta lite :(

Jajjemensan!!! Vi har hyrt en 24:a manna buss som går från Hallsberg till finalen i Anderstorp om nån är intresserad, några till går att klämma in.

Publicerat

Någon som är på det klara med när kuljaktstigen i Anderstorp är iår?

Jag ska till Obbhult nästa söndag i vart fall, den 1/8 och sedan är det Härryda den 8/8 men Anderstorp hittar jag inte datumet på.

MVH/Jocke

Publicerat

Har ni något bra tips för att sätta upp en jaktstig för kanske 20-40 personer, en temporär sådan på jaktmarkerna?

Förutom att man behöver mål och tavlor, andra bra tips?

Publicerat
  • Författare
Har ni något bra tips för att sätta upp en jaktstig för kanske 20-40 personer, en temporär sådan på jaktmarkerna?

Förutom att man behöver mål och tavlor, andra bra tips?

Menar du kul eller hagelstig?? Gäller det hagel så är det ju en hel del jobb, har du figurer?? Är lite slit med att spänna upp linor mm, skydd för markörer, mm. Men kul är det.

Publicerat

Jag tänkte lite generellt båda faktiskt, är det kulstig blir det 22LR, är det hagel så är det hagel :blush:

Publicerat
  • Författare

För det första behöver du figurer, inte det lättaste att hitta, men kolla om nån klubb i närheten har gamla liggandes, sen är det bara fantasin som sätter gränser.