Publicerat Mars 30, 200917 yr Fan vilka grisar ni är Sparka på den som redan ligger. Jag sköt ju inte ens bäst av oss ju Det är inte mig ni ska försöka spöa, det är bubba ju
Publicerat Mars 30, 200917 yr Jaha, jag får väl börja rapportera och skämmas...Började bra på första med 10 10 och sen upp på berget med en snurrjävel. Fullt i första men 8 i andra, hamnade lite på efterkälken. Tredje stationen var nåt ihopkopplat skit med en fågel i var ände, 4 10. Kan bara varit en glugg i svärmen som förstörde, låg perfekt. Sen var det dags för nummer fyra, en hök och en grävling. Rätt lätt mål och ja inkassera full full. Vidare till hararna från varsitt håll. Första haren sköt jag i arslet och fick således en STRIKE (X), men hare nummer två fick smaka bly så det räckte och blev över. Dags för nästa station, en snurrjävel igen. Hagelräkning i andrafiguren som kommer som satan om man träffar bra i första, 10 7 blev det där. Sen var det ännu ett snurrhelvete, en katt och en mink. Katten fick ja in 7 på och minken blev snorfull av bly. Sista stationen var en fågel och en grävling, halvdrygt håll. Hagelräkning i första figuren. 12 i fågeln och 7 i grävlingen. Så jag fick ihop 133, vilket får ses som godkänt tycker jag. Hatten satt fint och vajjade också Farsan sköt 131 och den tredje stollen fick ihop 111. Vad är en snurrjävel och ett snurrhelvete? ZZ?
Publicerat Mars 30, 200917 yr Författare Vad är en snurrjävel och ett snurrhelvete?ZZ? Aldrig skjutit jaktstig Wizard?? Då e det dags!!! Målen kan ju se ut nästan hur som helst, tex en plåt figur på en snurra, sen skjuter du när du har bäst vinkel.....typ..... Det sitter ju en lapp i ett hål i fuguren, 10 hagel är full pott. Annars kommer plåtfigurena på linor, oftast.
Publicerat Mars 30, 200917 yr Aldrig skjutit jaktstig Wizard?? Då e det dags!!! Målen kan ju se ut nästan hur som helst, tex en plåt figur på en snurra, sen skjuter du när du har bäst vinkel.....typ..... Det sitter ju en lapp i ett hål i fuguren, 10 hagel är full pott. Annars kommer plåtfigurena på linor, oftast. Nej, det har jag faktist inte gjort... ...verkar som jag har missat något! Det fanns ingen motsvarighet till detta i England... Men det låter kul! Någon bra bana för jaktstig i skåne?
Publicerat Mars 30, 200917 yr En snabb koll bara, men det verkar finnas några i Halland om min geografi inte är total katastrof. Du som har koll på kåkstäderna neråt där kanske hittar nån i närheten. Gyttorp Cup 2009
Publicerat Mars 30, 200917 yr Författare Någon som kan tipsa om några roliga jaktstigar i skånelän??? [/quote Bohman la in en länk ett par snäpp upp här...........med program för i år
Publicerat Mars 31, 200917 yr @Upptag71: Tack så mycket. Bra skjutet själv. 140 pinnar i Sparreholm är riktigt bra tycker jag. Jag blev lite överraskad när jag gick första gången i Haninge. Trodde faktiskt att det skulle vara lite lättare men ack vad jag bedrog mig. @Bubba: Grattis! Kanon med en ny kaffehurra ju. Till de som inte provat detta tidigare kan jag bara säga: Testa för böveln. Hur kul som helst! Mvh. Laz
Publicerat Mars 31, 200917 yr Någon som ska till "Trolleholms jaktskytteklubb. Sportingcupen, söndagen 5 april. Anmälan 0900-1300."? http://www.jagareforbundet.se/skane/Defaul...mp;pageid=26430
Publicerat Mars 31, 200917 yr Funderar på att åka till Björkvik 10/4 och Härad (Strängnäs) 12/4 i påskhelgen. Sen såg jag attt vi kan skjuta gratis i Tierp den 19/4 då Mickel är skjutledare.
Publicerat Mars 31, 200917 yr Någon som ska till "Trolleholms jaktskytteklubb. Sportingcupen, söndagen 5 april. Anmälan 0900-1300."?http://www.jagareforbundet.se/skane/Defaul...mp;pageid=26430 Är upptagen på söndag med annat skytte men jag såg denna: Sövdeborg (25 duvor) söndagen 26 april. Anmälan kl 0900-1200. Insatsskjutning hög fasan och trap. Detta verkar dock inte vara jaktstig?...
Publicerat Mars 31, 200917 yr Den på Trolleholm är sportingstig och inte jaktstig, vad skillnaden är vet jag faktiskt inte, tror att sportingstig inte har några markmål i form av linbana etc... Hur många skott skjuter man på en vända? Har för mig att det är kring 50?
Publicerat Mars 31, 200917 yr Författare Den på Trolleholm är sportingstig och inte jaktstig, vad skillnaden är vet jag faktiskt inte, tror att sportingstig inte har några markmål i form av linbana etc...Hur många skott skjuter man på en vända? Har för mig att det är kring 50? Sporting är lerduvestig,brukar vara 25 skott. Jaktstig brukar vara 8 stationer, ibland 10, 2 skott på varje, alltså 16 el. 20 skott.
Publicerat April 1, 200917 yr Om Frugan vill vara med på en jaktstig och skjuta med sin kaliber 20, brukar det gå bra? Tar man med sig egna skott?
Publicerat April 1, 200917 yr Sporting är lerduvestig,brukar vara 25 skott. Jaktstig brukar vara 8 stationer, ibland 10, 2 skott på varje, alltså 16 el. 20 skott. Aha, då är detta det vi kallar för "vanlig" sporting fast vi brukar ha mellan 70-100 duvor som oftast. Om de kör med 25 duvor, är det då 5 olika stationer med variationer? (1 enkel, 2 dubbla)???
Publicerat April 1, 200917 yr Aha, då är detta det vi kallar för "vanlig" sporting fast vi brukar ha mellan 70-100 duvor som oftast.Om de kör med 25 duvor, är det då 5 olika stationer med variationer? (1 enkel, 2 dubbla)??? Kan någon utveckla? Vad är skillnaden mellan vanlig sporting och sportingstig och jaktstig... Jaktstig har markmål (metall silluetter etc) medan sportingstig bara har lerduvor så långt är jag med... Jag sköt sporting för länge sedan och då sköt vi 50 skott på en runda... Då gick man en bana i patrull om 3-5 man och så sköt man olika stationer.
Publicerat April 1, 200917 yr Författare Aha, då är detta det vi kallar för "vanlig" sporting fast vi brukar ha mellan 70-100 duvor som oftast.Om de kör med 25 duvor, är det då 5 olika stationer med variationer? (1 enkel, 2 dubbla)??? Det kan variera, det som Jägarförbundet kallar Jägarduvan är dessutom en "snällare" variant av sporting, oftast skottdoubble´,samt lite långsammare duvor, inte så långa håll. Det finns dessutom compact-sporting där man står på typ en trapbana eller liknande fast ,med flera kastare som skickar duvor i alla möjliga och omöjliga vinklar, höga, motskott, frånskott etc. En sporting stig är ju oftast lagd ute i skogen eller liknande för att få realistiska jakt situationer.
Publicerat April 2, 200917 yr Det kan variera, det som Jägarförbundet kallar Jägarduvan är dessutom en "snällare" variant av sporting, oftast skottdoubble´,samt lite långsammare duvor, inte så långa håll.Det finns dessutom compact-sporting där man står på typ en trapbana eller liknande fast ,med flera kastare som skickar duvor i alla möjliga och omöjliga vinklar, höga, motskott, frånskott etc. En sporting stig är ju oftast lagd ute i skogen eller liknande för att få realistiska jakt situationer. Dra igång en ny tråd med skillnaderna så kör vi jaktstig i denna. Jag skjuter nog Norrköping på söndag. Skippar Floda för den är så jävla trist.
Publicerat April 2, 200917 yr Dra igång en ny tråd med skillnaderna så kör vi jaktstig i denna.Jag skjuter nog Norrköping på söndag. Skippar Floda för den är så jävla trist. Brukar det inte gå bra i floda? .. Sen hörde jag något om en snurrefan på sista stn i Norrköping, ja hon här hemma joddla lite o svor . Vi åker nog på båda om det går som vi tänkt oss
Publicerat April 2, 200917 yr Brukar det inte gå bra i floda? .. Sen hörde jag något om en snurrefan på sista stn i Norrköping, ja hon här hemma joddla lite o svor . Vi åker nog på båda om det går som vi tänkt oss Brukar väl gå ungefär lika illa där som på alla andra ställen men den har ju sett likadan ut i 10 år med nån liten justering kanske. Norrköping har jag inte skjutit på 5-6 år. Vilken stig räknar ni med att gå först?
Publicerat April 2, 200917 yr Vilken stig räknar ni med att gå först? Det beror på sällskapet, åker ju som vanligt tillsammans med släkten Ska kolla lite om det idag, återkommer.... Btw så vann jag Norrk förra året, alltså min klass, trots snurrjäveln
Publicerat April 2, 200917 yr Författare Om Frugan vill vara med på en jaktstig och skjuta med sin kaliber 20, brukar det gå bra?Tar man med sig egna skott? Du får skjuta med kal 20, men man får ta med egen ammo us nr 9
Publicerat April 2, 200917 yr Författare Kumla Maffian åker Norköping först skulle jag tro. Kollade lappen från Nrkpg förra året 113.........hmmm.......skäms