Publicerat Mars 17, 200917 yr Författare Ska vi inte ta och boka in en stig i vår, som ligger hyggligt centralt och ha ett litet Jaktsidan Open 2009.Strängnäs eller Eskilstuna är mitt förslag. Inte okristligt långt för varken närkingar eller nollåtter. Vi bestämmer en tid på förmiddagen då vi samlas och går stigen i samlad trupp och sedan ser vi vem som har störst anledning att vara dryg mot de andra. Vid lika resultat har vi ju alltid en har-bana eller nåt annat att skilja kombatanterna åt. Kan det va nåt eller? Låter finemang! finns ju en drös stigar att välja på , men Eskilstuna ligger ju centralt å bra. Tycker åxå det kunde vara kul med en cup där man räknar ut snittet för året, men det kanske inte är så många som skjuter flera stigar, inte så meningsfullt att räkna snitt på typ 2-3 stigar.
Publicerat Mars 17, 200917 yr Låter finemang! finns ju en drös stigar att välja på , men Eskilstuna ligger ju centralt å bra. Tycker åxå det kunde vara kul med en cup där man räknar ut snittet för året, men det kanske inte är så många som skjuter flera stigar, inte så meningsfullt att räkna snitt på typ 2-3 stigar. Jo det kan ju va en separat tråd där vi lägger in en bild på lappen med resultatet, men sköter allt annat tjat i t.ex denna tråd. Sen är det ju upp till var och en om man vill räkna snitt å grejja. Min tanke är väl att vi kör EN gemensamt utlyst stig och sen skjuter vi så att säga "på egen hand" och redovisar resultatet.
Publicerat Mars 17, 200917 yr 3 maj är det Eskilstuna. Ska vi utlysa den för Jaktsidan Open? Jag drar igång en egen tråd och ser om det finns intresse.
Publicerat Mars 25, 200917 yr Författare På söndag 29/3 är det jaktstig i Sparreholm och Tveta (Södertälje). Skjut å njut!
Publicerat Mars 25, 200917 yr ska du ha den hatten åker jag nog egen bil..... du kunde väl inte skjute med hennes beretta. va inte den till för typ barn??? låna min istället (om ja nu orkar åka och skjuta in den)
Publicerat Mars 25, 200917 yr ska du ha den hatten åker jag nog egen bil.....du kunde väl inte skjute med hennes beretta. va inte den till för typ barn??? låna min istället (om ja nu orkar åka och skjuta in den) Hatten är ju snygg! Eller nja... Kolven på hennes bössa är för barn ja, såg en stämpel bland all tejp där det stod "Kolv anpassad för barn 5-7 år" Nja, jag skjuter nog med 686an, den verkar funka för Pontus lånar den ju då och då med gott resultat. Maria och Felix följer nog med också om vädret är bra.
Publicerat Mars 25, 200917 yr Författare Låter fint Bohman, hoppas vi ses så vi inte går om varandra, men ska nog lyckas se hatten...............
Publicerat Mars 26, 200917 yr ok jo gubben ska väl med så vi åker nog en bil. hmm börjar bli dags att skjuta in nu också...
Publicerat Mars 27, 200917 yr Hatten är ju snygg! Eller nja... Kolven på hennes bössa är för barn ja, såg en stämpel bland all tejp där det stod "Kolv anpassad för barn 5-7 år" Inte undra på att den bössan passade dig då..Men om du vill kan du låna min för på den står det fullvuxen
Publicerat Mars 28, 200917 yr Dåligt med psykningar här inne så här dagen innan Sparreholm... Jag är där vid lunch ungefär.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Vi åker från Kumla 07.00, först till Tveta, är väl där till ca 0900??, så det blir nog runt lunch i Sparreholm för oss åxå.
Publicerat Mars 28, 200917 yr gubben och jag kommer väl att vara där i halv tio taget och skrämma upp dom lite så det går fortare när ni kommer.... ska försöka spåra bra åt er
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare gubben och jag kommer väl att vara där i halv tio taget och skrämma upp dom lite så det går fortare när ni kommer....ska försöka spåra bra åt er Låter fint!! Vill ju inte ha några långsamma jävla tråkmål............... , då har man ju lite att skylla på....
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jaha, jag får väl börja rapportera och skämmas... Började bra på första med 10 10 och sen upp på berget med en snurrjävel. Fullt i första men 8 i andra, hamnade lite på efterkälken. Tredje stationen var nåt ihopkopplat skit med en fågel i var ände, 4 10. Kan bara varit en glugg i svärmen som förstörde, låg perfekt. Sen var det dags för nummer fyra, en hök och en grävling. Rätt lätt mål och ja inkassera full full. Vidare till hararna från varsitt håll. Första haren sköt jag i arslet och fick således en STRIKE (X), men hare nummer två fick smaka bly så det räckte och blev över. Dags för nästa station, en snurrjävel igen. Hagelräkning i andrafiguren som kommer som satan om man träffar bra i första, 10 7 blev det där. Sen var det ännu ett snurrhelvete, en katt och en mink. Katten fick ja in 7 på och minken blev snorfull av bly. Sista stationen var en fågel och en grävling, halvdrygt håll. Hagelräkning i första figuren. 12 i fågeln och 7 i grävlingen. Så jag fick ihop 133, vilket får ses som godkänt tycker jag. Hatten satt fint och vajjade också Farsan sköt 131 och den tredje stollen fick ihop 111.
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jaha, jag får väl börja rapportera och skämmas...Började bra på första med 10 10 och sen upp på berget med en snurrjävel. Fullt i första men 8 i andra, hamnade lite på efterkälken. Tredje stationen var nåt ihopkopplat skit med en fågel i var ände, 4 10. Kan bara varit en glugg i svärmen som förstörde, låg perfekt. Sen var det dags för nummer fyra, en hök och en grävling. Rätt lätt mål och ja inkassera full full. Vidare till hararna från varsitt håll. Första haren sköt jag i arslet och fick således en STRIKE (X), men hare nummer två fick smaka bly så det räckte och blev över. Dags för nästa station, en snurrjävel igen. Hagelräkning i andrafiguren som kommer som satan om man träffar bra i första, 10 7 blev det där. Sen var det ännu ett snurrhelvete, en katt och en mink. Katten fick ja in 7 på och minken blev snorfull av bly. Sista stationen var en fågel och en grävling, halvdrygt håll. Hagelräkning i första figuren. 12 i fågeln och 7 i grävlingen. Så jag fick ihop 133, vilket får ses som godkänt tycker jag. Hatten satt fint och vajjade också Farsan sköt 131 och den tredje stollen fick ihop 111. Inte skämmas, det var ju första för säsongen Det finns mycket att skylla på då, kylan, otränad osv... Hatten var ju fin iaf, haha. Jag sköt inget vidare men jag kom visst 3:a, damklassen är bra att hålla till i
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jaha, jag får väl börja rapportera och skämmas...Började bra på första med 10 10 och sen upp på berget med en snurrjävel. Fullt i första men 8 i andra, hamnade lite på efterkälken. Tredje stationen var nåt ihopkopplat skit med en fågel i var ände, 4 10. Kan bara varit en glugg i svärmen som förstörde, låg perfekt. Sen var det dags för nummer fyra, en hök och en grävling. Rätt lätt mål och ja inkassera full full. Vidare till hararna från varsitt håll. Första haren sköt jag i arslet och fick således en STRIKE (X), men hare nummer två fick smaka bly så det räckte och blev över. Dags för nästa station, en snurrjävel igen. Hagelräkning i andrafiguren som kommer som satan om man träffar bra i första, 10 7 blev det där. Sen var det ännu ett snurrhelvete, en katt och en mink. Katten fick ja in 7 på och minken blev snorfull av bly. Sista stationen var en fågel och en grävling, halvdrygt håll. Hagelräkning i första figuren. 12 i fågeln och 7 i grävlingen. Så jag fick ihop 133, vilket får ses som godkänt tycker jag. Hatten satt fint och vajjade också Farsan sköt 131 och den tredje stollen fick ihop 111. Jadu Bohman.. vi får väl skylla på vädret lr nått i den stilen men otroligt att vi sköt 133 båda 2..ha ha
Publicerat Mars 29, 200917 yr En lite störande grej var att jag efter första stationen blev skitnödig så in i helvete, det underlättade ju inte skjutningen direkt. Men vädret var ju inge vidare heller, fel vind och månen va grön. Ja vi var ju som du sa, lika B R A
Publicerat Mars 29, 200917 yr En lite störande grej var att jag efter första stationen blev skitnödig så in i helvete, det underlättade ju inte skjutningen direkt. Men vädret var ju inge vidare heller, fel vind och månen va grön. Ja vi var ju som du sa, lika B R A Fanns det ingenstans i skogen du kunde slå ner röva o hosta till??? det är ju klart med en sådan mössa syns man väl ifrån alla håll...
Publicerat Mars 29, 200917 yr Var med en kompis och sköt på Tveta. Det är hans första jaktstig någonsin (min andra) och på station 3 eller 4 klämmer han ur sig följande helt obetalbara kommentar: "Fan, jag tror jag bommade andra skottet, pipjäveln var ivägen..." Fy fan vad jag garvade! Funktionärerna likaså. Resultatmässigt är jag rätt nöjd. I och med att jag fick ihop knappt 100 på Haninge (10 stationer ) för 2 veckor sedan (första stigen, halvnervös osv) fick jag upp det ett par pinnhål med 133 idag. Eftersom det är så förbannat kul gick vi ett varv till. Öppnade med att skjuta fullt på de 3 första stationerna men kryssade andra skottet på fjärde och slarvade på sista stationen. Blev 135 i alla fall. Ser fram emot The battle of the Jaktsidan i E-tuna i början på maj. Ha det gött alla! //Laz
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Jag såg hatten!!!!! Bara på håll..........sen var fanskapet borta, så jag hann inte fram å hälsa........ Sparreholmsstigen gick sådär...........hade tappat 10 hagel till sista stationen, då klämde jag till med bom på första fågeljäveln, fullt i sista......fick ihop 140p, slog ju Bohman i allafall Tveta var en katastrof........en bom och 2st med 1!!!!! slutade på 120........kasst!!!!! Bra skjutet Fitzenstrahl!!!
Publicerat Mars 29, 200917 yr ja då va premiär nerverna bort skjutna iaf. gick och små tappade hela tiden känndes det som men fick ihop 152 efter mycket om och men med 31+18 i skilje så det är ja nöjd med. mest nöjd att ja slog micke.... gick sådär på duvorna fick 7 av 10. bara att ladda om till floda nästa helg förresten så kom ja visst femma i öppna klassen och inkaserade en kaffebryggare... //Robert
Publicerat Mars 29, 200917 yr Bubba och jag ska till Sparreholm. Hatten kommer bäras Heja Bubba. Bra att du spöade Matbohman. Han hade blivit alldeles odräglig annars...
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare ja då va premiär nerverna bort skjutna iaf.gick och små tappade hela tiden känndes det som men fick ihop 152 efter mycket om och men med 31+18 i skilje så det är ja nöjd med. mest nöjd att ja slog micke.... gick sådär på duvorna fick 7 av 10. bara att ladda om till floda nästa helg förresten så kom ja visst femma i öppna klassen och inkaserade en kaffebryggare... //Robert Grattis!! Bra skjutet!
Publicerat Mars 29, 200917 yr ja han kan bli alldeles FÖR glad om han vinner. men tyvärr så är det ju fler stigar kvar så det gäller att hålla i. tack...