Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat

IMG_20190928_170934_518.thumb.jpg.05484c3702813cea69193a74d530c4ef.jpg

Dagens test. 

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

D75CAC45-5893-46CA-8CC5-E80668E3262B.thumb.jpeg.e220d3c605fa6c1c2a9a6cb6fce8e8c7.jpeg38DABEC1-C988-4944-B7FF-BA43076432F9.thumb.jpeg.8f0aa5569e9b2a98980acb00df0987bd.jpeg Ett par trevliga från Amager

Publicerat

Jag gav mig in  i ölbryggningens ädla konst igår hemma, tittar då och då till jäsröret i matkällaren och ser enstaka bubblor som passerar.

Det var det här kittet som vägledde mig, framtiden om cirka månaden får berätta om jag gjorde rätt eller fel.

Publicerat
3 hours ago fredde_fmj sa:

Jag gav mig in  i ölbryggningens ädla konst igår hemma, tittar då och då till jäsröret i matkällaren och ser enstaka bubblor som passerar.

Det var det här kittet som vägledde mig, framtiden om cirka månaden får berätta om jag gjorde rätt eller fel.

Välkommen in i gänget! Jag började med ett liknande kit men jag valde den större varianten.
Använder fortfarande nästan alla grejer från det (fast jag har köpt en hel de mer saker nu).

Publicerat

Ibland kan även proffsen göra fel: 

Det här var definitivt inget bra öl, men det var egentligen inte ölets fel utan något måst eha gått galet vid flaskningen för dem.

Publicerat

Någon smakat Brew dog Elvis juice IPA. Riktigt nyfiken på den.

Publicerat
15 hours ago hs_merkel sa:

Någon smakat Brew dog Elvis juice IPA. Riktigt nyfiken på den.

Föredrar deras Hazy Jane men finns inte den så brukar det bli Elvis. Har en av deras barer precis utanför kontoret i Norrköping så har testat igenom det mesta de haft på fat.

/Markus

Publicerat
På 2019-09-29 at 19:32 defransson sa:

Välkommen in i gänget! Jag började med ett liknande kit men jag valde den större varianten.
Använder fortfarande nästan alla grejer från det (fast jag har köpt en hel de mer saker nu).

Tankarna går väl mot något större bryggverk i framtiden, inget billigt 4 ksek men inte heller 16 ksek för braumeister. En vanlig modell handlar nog om grainfather 30 liter som borgar för ett stort forum av bryggare, genomtänkta tillbehör och reservdelar om det skulle behövas.

Har just 4 backar med 33 cc gamla lättöl som jag sparat för att kunna brygga något i framtiden. Möjligheten att upptäcka nya ölsmaker, göra hantverket själv och njuta resultatet lockar.

Publicerat
1 hour ago fredde_fmj sa:

Tankarna går väl mot något större bryggverk i framtiden, inget billigt 4 ksek men inte heller 16 ksek för braumeister. En vanlig modell handlar nog om grainfather 30 liter som borgar för ett stort forum av bryggare, genomtänkta tillbehör och reservdelar om det skulle behövas.

Har just 4 backar med 33 cc gamla lättöl som jag sparat för att kunna brygga något i framtiden. Möjligheten att upptäcka nya ölsmaker, göra hantverket själv och njuta resultatet lockar.

Jag kör fortfarande biab i en Ikeakastrull på 15 liter. Har dock lagt lite pengar på fat istället för bryggverk, dyrt i början men skönt att slippa alla flaskor (tyckte hustrun också). 

Publicerat

Gav Open Water Brewery en ny chans idag:

Publicerat

En Milk Stout på programmet idag:

Publicerat

Provade en Jämtlands IPA 5,5% igår, smakade riktigt bra tycker jag. Tänkte prova igenom några sorter IPA för att se hur smakerna varierar, inför eventuell egen bryggning.

Publicerat

Det här är en riktig höjdare enligt mig!

Publicerat
1 hour ago defransson sa:

Det här är en riktig höjdare enligt mig!

Den är god??

Publicerat

Blev bland annat denna i helgen. Riktigt bra och ser fram mot de andra från klostret.A92E7300-C2F3-429D-A9C8-6741CC951ED0.thumb.jpeg.601c98d5dbd1b895e9b61809f95d3dc9.jpeg

Publicerat

Fredagsölen:

Publicerat

Gräsklipparöl:

Publicerat
10 hours ago fredde_fmj sa:

Tappade upp denna öl idag på flaska, får se om två veckor om det var värt besväret.  Luktade öl och var väldigt grumlig.

IMG_20191015_203705_469.jpg

De blir lätt lite grumliga. Det mesta sjunker till botten med tiden. Ett tips för lite klarare öl är att ställa jäskärlet kallt (typ 2 grader) ett par dagar innan flasktappning, då sjunker mycket av grumligheten till botten. 

Publicerat

När man styckat sin första skjutna älg får man prova finöl:

Den var riktigt bra!

Publicerat

Efterrättsöl:

Jäkligt bra, men får vänta till efter maten med resten. 

Publicerat

Blev en test idag också:

Publicerat

Blev en Norn @Christian N ?

Publicerat

image.png.fc52cde58995c74d2304c8b2b4d8fc0c.png

Bra lagrad Stout med härliga smaker.

Publicerat

Det här är ingen billig öl (för att vara köpt på Systembolaget, på krogen hade det varit ett ok pris!).
Omnipollos senaste release, Tetragramaton:

Så glad blir man av att dricka den!