Publicerat Augusti 10, 20178 yr 35 minutes ago Skooog sa: Eine Zipfer Keller bier i Österrike. Har druckit godare öl men här i rätt stämning och i värmen är den jäv... ok. Å vart fan är gemsen?
Publicerat Augusti 10, 20178 yr Detta är en populär post. 25 minutes ago strävhår sa: Å vart fan är gemsen? Jobbar på den, har bara hittat ett par mysiga pojkar än. Är tydligen med i nått band nu
Publicerat Augusti 10, 20178 yr 9 minutes ago Skooog sa: Jobbar på den, har bara hittat ett par mysiga pojkar än. Är tydligen med i nått band nu Tänk vad nykterhet kan ställa till med.
Publicerat Augusti 10, 20178 yr 37 minutes ago strävhår sa: Tänk vad nykterhet kan ställa till med. Men va fan en 33a å det syns på bild!
Publicerat September 28, 20178 yr Tja, många kloster öl har en sötaktig ton. Wisby klosteröl är inget dåligt öl och går att handla på de flesta ställena. Vill du gå mot de belgiska och enkla att få tag på, så är Leffe och La blonde lite i den tonen. Trådskaparen har druckit många Belgiska och kan säkert rekommendera något riktigt bra. Det finns ju lite att välja på
Publicerat Oktober 14, 20178 yr Då korkar vi upp! Riktigt god! Rekommenderas. Jag dricker bara lager, min mage pallar inte de mörkare sorterna, tyvärr.
Publicerat Oktober 27, 20178 yr Ett par goda i kväll. Rekommenderar Dirty Bastard men Brewdog Elvis är inte heller fy skit.
Publicerat Oktober 27, 20178 yr Ibland är världen bra liten. Började kvällen med en Founders Dirty Bastard. Den var helt klart bra. Avslutade med vin (Sonoma Zinfandel).
Publicerat November 5, 20178 yr Detta är en populär post. Nu har jag på allvar tagit steget över till den mörka sidan. Dricka öl har jag varit ganska bra på rätt länge. Nu ska vi se hur bra jag är på att brygga öl. Idag var andra bryggningen. Igår tappades första bryggningen på flaska. Om två veckor så kommer första indikationen på hur det blev. Spännande...
Publicerat November 13, 20178 yr Var bara tvungen å fira att SVERIGE slog ut ITALIEN å är i VM. Fantastiskt bra gjort. Skål. /P
Publicerat November 17, 20178 yr Igår var det provsmakning av första försöket. Bra. Riktigt bra, faktiskt. Mycket humle (Mosaic) och en fräsch upplevelse. Hyfsad beska också. Nästa batch, av lite annat stuk tappas på flaska i helgen och då tror jag att batch 3 kommer att bryggas också. Börjar inse att det här med hembryggning är rätt likt handladdning. Blir minst lika bra som det man köper, men tro inte att det kommer att bli billigare i slutändan, för man behöver alltid mer prylar och kommer alltid att vilja experimentera och prova nya kombinationer. Men precis som handladdning är det jäkligt kul under tiden.
Publicerat December 2, 20178 yr Efter en dag med slipande och målande är det gött med en kall pilsner i badet. Eller två......(eller flera)
Publicerat December 2, 20178 yr Sköt å styckade ett rå, gav detta sen till en jaktlig kollega som är satt ur stridbart skick, operation med läknings å rehabtid. Ingen jakt för hans del denna säsongen. Det var mycket uppskattat å även om min gåva kom från hjärtat och absolut inte krävde något i retur så tackades det med en platta av dessa. Funkar för mig. /P Nu hejar vi på våra tjejer i handbolls VM.