Publicerat December 2, 20178 yr Veckans provsmakning. Amarillo, med Oppigårds som referens. Min är inte lika söt och lite mindre fyllig, men jäkligt god ändå.
Publicerat December 15, 20178 yr Hade en date med en kylig dam igår. Ingrid var bättre än Agneta, tycker jag, även om jag inser att det inte är särskilt gentlemannamässigt att jämföra damers prestation i offentliga forum.
Publicerat December 15, 20178 yr På 2017-12-02 at 19:29 defransson sa: Veckans provsmakning. Amarillo, med Oppigårds som referens. Min är inte lika söt och lite mindre fyllig, men jäkligt god ändå. Amarillo är en favorit som gärna slinker ner i korgen. Passar bra till en stadigare köttbit men passar mindre bra i bastun.
Publicerat Januari 19, 20188 yr Fredagskvällen blev ett par nya att gå igenom två bra Ale/IPA. Brewdog sortimentet gör sällan bort sig, många nyheter och denna står sig väl. Lokal hops är riktigt bra.
Publicerat Januari 20, 20188 yr 7 hours ago Takko sa: Fredagskvällen blev ett par nya att gå igenom två bra Ale/IPA. Brewdog sortimentet gör sällan bort sig, många nyheter och denna står sig väl. Lokal hops är riktigt bra. Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva.
Publicerat Januari 20, 20188 yr 4 hours ago defransson sa: Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva. En till bryggare?
Publicerat Januari 20, 20188 yr 14 hours ago defransson sa: Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva. Ja Ingrid var bättre, men överlag är det många som är riktigt bra. Kul med recepten, har du bryggt några av dem?
Publicerat Januari 29, 20188 yr På 2017-12-02 at 19:24 sidelock sa: Jag och farsan kör på i inkört spår. Ekollon är det physalisbär och lönnlöv!? Chips, och jordnötter är populärt här i trakterna till ölen
Publicerat Januari 29, 20188 yr På 2018-01-20 at 12:13 Mr.Mephisto sa: En till bryggare? Japp. Nybörjare, men rejält biten :-)
Publicerat Januari 29, 20188 yr 1 hour ago defransson sa: Japp. Nybörjare, men rejält biten :-) Trevligt! Ja det är jäkligt kul att brygga
Publicerat Januari 29, 20188 yr Låter kul med att brygga, är lite sugen också men det får väl mogna. Får nöja mig med alla ölprovningar och det finns ju att ta av idag. En riktigt god från helgen!
Publicerat Februari 17, 20188 yr 3 hours ago PAS sa: LÖRDAGSGODIS. /P Oppigårds är riktigt bra, ha en trevlig godiskväll!
Publicerat Februari 17, 20188 yr Tack för det. Lägger dina på minnet, var ja nu la de nånstans. Nåväl. Iom att jag sköter mig själv denne helg å inte ska köra bil så gick Everyday’n ner till damernas skidåkning på fm å den försvann fort. Nästa blev till nylig kökstjänst å då tog jag från höger. Noterade efter 1:a zip'n att Thurbon’, den busen innehöll 8.5 %. God, men personligen tycker jag 4.5-6 är lagom. /P
Publicerat Februari 21, 20188 yr På 2017-12-26 at 00:48 PAS sa: Inge bra! Tog slut på tok för fort. /P Den där, den är fin! Nästan lika fin som Oppigårds New Sweden IPA.
Publicerat Februari 21, 20188 yr Finns ju någon ny ölklubb där man får lite öl i månadne för en avgift... https://brewstork.com/sv/?force_switch=1
Publicerat Februari 28, 20188 yr Carlsberg, tuborg eller en bra guinness - Då kan jag hantera mig själv i dagar utan något annat