Publicerat April 12, 200917 yr Tänkte här kunde vi ju lägga in bilder på Trädskällare. I hemmets vrå, skogen, utställningar, på jaktprov osv. Ser gärna bilder på valpar. Lägger in en bild till att börja med det är dock en gammal bild. Men det är den första fågeln jag sköt. Och Hunden heter Mirva. Vi är bra jaktpolare.
Publicerat April 12, 200917 yr Första ståndskallet på fågel, om än en liten sådan 6½ månad liten röding.
Publicerat April 13, 200917 yr Usch sluta... Jag försöker få bort tanken på att skaffa en finnspets (till klövvilt iofs).
Publicerat April 13, 200917 yr BoJo's Nikko, sicken skönhet! Ja, han är ganska söt, men inte som en Vorsteh.
Publicerat April 13, 200917 yr Ja, han är ganska söt, men inte som en Vorsteh. Nej, det var en dum jämnförelse. Vorstehn ligger en klass för sig!
Publicerat April 13, 200917 yr här är min röjåsens ruuti som valp, sköt första tjädern för den nu i vinter. hon blir ett år den femte juli.
Publicerat April 14, 200917 yr Hit med godsakerna gubbjäkel! Tycker jag det ser ut som att han säger.
Publicerat April 15, 200917 yr Ja huvva vilket "ha begär" man får, att åter skaffa en RIKTIG hund .. ett röhårigt energipaket i skogen !
Publicerat April 17, 200917 yr Författare Ser gärna lite mer bilder på Nobs Men släng gärna in fler bilder.
Publicerat April 18, 200917 yr här är min röjåsens ruuti som valp, sköt första tjädern för den nu i vinter.hon blir ett år den femte juli. Äntligen! Tack för en bild på en "riktig" hund!
Publicerat April 19, 200917 yr Jag kan vara partisk men visst finns ett mönster... något saknas på alla nobs bilder Några på min nuvarande stjärna: 6månader och redan duglig jakthund En från i höst
Publicerat April 20, 200917 yr "Jag kan vara partisk men visst finns ett mönster... något saknas på alla nobs bilder" HA HA Klockrent, där fick du Klasse.
Publicerat April 20, 200917 yr "Jag kan vara partisk men visst finns ett mönster... något saknas på alla nobs bilder"HA HA Klockrent, där fick du Klasse. Jag får väl försöka jämna ut det lite då och lägga till en nobs MED fågel .... Hennes första tjäder när hon var 9 månader
Publicerat April 20, 200917 yr Tänkte lägga in en till från då hon var precis ett år och med på "toppjakt" i Västerbotten Tiken är förresten Rönnbäckens Tindra - dagligen går hon under nmanet Tintin Det är inte såååååå långt kvar tills det är dags för släpp - ja allt är ju relativt, men ändå!
Publicerat April 20, 200917 yr "Jag kan vara partisk men visst finns ett mönster... något saknas på alla nobs bilder"HA HA Klockrent, där fick du Klasse. Klart ni tar bilder på de få stackars pippin ni får hem efter en höst, skulle vi nobsägare börja fota alla fåglar skulle vi inte få göra annat. Nä, jakten först!
Publicerat April 23, 200917 yr Klart hunden följer med på allt möjligt som skidturer och annat, Han har förresten smitit och skällt årets första tjäder redan.
Publicerat April 24, 200917 yr Några bilder på Zingo (Tålmarks Zingo). Född april 2007. Totalt har det gått bra under de två höstar jag jagat med honom och ser fram emot nya äventyr i skogen. Hoppas bilder kom med, la till dom som bilagor.