Publicerat April 28, 201016 yr du får ha hunden ute jämt då. bygg en fin hundgård och ett varmt och gosigt hus till den. Och bo med den där ute så den inte blir skygg för människor då förstås.
Publicerat Maj 1, 201016 yr du får ha hunden ute jämt då. bygg en fin hundgård och ett varmt och gosigt hus till den. Och bo med den där ute så den inte blir skygg för människor då förstås. Ja kanske inte en alldeles dom ide skulle tro att sambon som är den allergiska i familjen skulle bli ganska så sur om jag bygger hundgård och flyttar ut i den med jycken Mvh Jocke
Publicerat Maj 1, 201016 yr Författare Jag hämtade denna valp i helgen Kaitum Dalens Nalli U: Latanjarkas Milla E: Latanjarkas Jekko Ska bli roligt att börja med en ny valp i höst och jag tror denna kombination ska ge mig den sortens jakthund jag söker Det var en vacker en
Publicerat Maj 1, 201016 yr Jag hämtade denna valp i helgen Kaitum Dalens Nalli U: Latanjarkas Milla E: Latanjarkas Jekko Ska bli roligt att börja med en ny valp i höst och jag tror denna kombination ska ge mig den sortens jakthund jag söker kan riktigt se hur lillälsklingen tänker i övre bilden "vad i helvete skjuter du redan gubbfan får jag inte mer än så här"
Publicerat Maj 17, 201015 yr Stolt som en speltupp är man när man ska få hem en sån här skönhet om några veckor
Publicerat Maj 22, 201015 yr Stolt som en speltupp är man när man ska få hem en sån här skönhet om några veckor Strålande fin! Gudars vad sjuk man blir på en valp...
Publicerat Maj 27, 201015 yr en dagsfärsk bild på min lilla finne Synd att inte kameran funka som den skulle, så dom vart lite suddiga
Publicerat Maj 27, 201015 yr Författare Två nya bilder på min lilla röda älskling. Första bilden så ligger hon o njuter av solen på bron och tittar på husse som grillar. Sen är det ju så underbart att tugga på ett ben
Publicerat Juni 24, 201015 yr De växer fort... Här är Diesel 5.5 månad gammal. I dagsläget är han 7 månader gammal och betydligt större och mer aktiv..... Ser fram emot hösten!
Publicerat Juni 24, 201015 yr De växer fort...Här är Diesel 5.5 månad gammal. I dagsläget är han 7 månader gammal och betydligt större och mer aktiv..... Ser fram emot hösten! tror du och hunn la ner lika mycke tid på att posa skämt och sido, fina bilder!
Publicerat Juli 17, 201015 yr här är en bild på min sköning från i vintras som ja vart jävligt nöjd med
Publicerat September 16, 201015 yr Sköt första tuppen för min nya stjärna igår Grattis! Skön känsla. Ska komplettera tråden så fort jag når den tekniska nivån att föra över bilder till datorn.
Publicerat September 17, 201015 yr Tålsmarks Sunna ser du Lars, en fågel med en Nobs, kors i taket va? /mats
Publicerat September 17, 201015 yr Tålsmarks Sunna ser du Lars, en fågel med en Nobs, kors i taket va? /mats Där ser man! Jag har själv vart sugen på en NOBS, men vart hittar man en GRYM jaktmaskin av rasen?
Publicerat September 18, 201015 yr Där ser man! Jag har själv vart sugen på en NOBS, men vart hittar man en GRYM jaktmaskin av rasen? Nog finns dom även om utbudet av de röda är så mycket större. Det brukar ju reggas i storleksordningen 100-130 nobsvalpar per år eller nåt, så det är inte lätt att komma över en valp. Min känsla är också att de jagar lite annorlunda. Nobsarna är väldigt noggranna och hittar verkligen alla fåglar som finns på området medan finnarna bombar på. Däremot är väl de röda lite vassare på själva fågelarbetet med förnyade skall osv. Skulle man dock kolla antalet pris på jaktprov i förhållande till antalet startande så tror jag nog inte att det skiljer så mkt mellan raserna. Dessutom är ju marsvinen(finnspetsägare brukar kalla nobsarna för det ) underbara familjemedlemmar med ett härligt tempo. Gör husse ingenting så ligger man i soffan och plirar med ögonen men går man ut i skogen är det järnet i glopp i 5 timmar. Med pissmyrorna(jag brukar kalla finnspetsarna det ) är det nog ofta full rulle för jämnan. Jag kan ju tipsa om jag hör om några kullar om du är intresserad. /m
Publicerat September 18, 201015 yr Nog finns dom även om utbudet av de röda är så mycket större. Det brukar ju reggas i storleksordningen 100-130 nobsvalpar per år eller nåt, så det är inte lätt att komma över en valp. Min känsla är också att de jagar lite annorlunda. Nobsarna är väldigt noggranna och hittar verkligen alla fåglar som finns på området medan finnarna bombar på. Däremot är väl de röda lite vassare på själva fågelarbetet med förnyade skall osv. Skulle man dock kolla antalet pris på jaktprov i förhållande till antalet startande så tror jag nog inte att det skiljer så mkt mellan raserna. Dessutom är ju marsvinen(finnspetsägare brukar kalla nobsarna för det ) underbara familjemedlemmar med ett härligt tempo. Gör husse ingenting så ligger man i soffan och plirar med ögonen men går man ut i skogen är det järnet i glopp i 5 timmar. Med pissmyrorna(jag brukar kalla finnspetsarna det ) är det nog ofta full rulle för jämnan. Jag kan ju tipsa om jag hör om några kullar om du är intresserad. /m Jo, det vore schysst om du hojtade till! Som du beskriver har jag med upplevat NOBS, lite mer off i hemmet. Det är viktigt att trivas ihop med sin hund då den till 90% av tiden på året är sällskap. Mvh!
Publicerat November 16, 201015 yr Tog och åkte upp på finnskogen idag för här hemma är hela Siljans reviret med varg och jagar rådjur. Finnspets tiken hittade rätt omgående en orrflock som hon rullade runt med på Värmderåsen,lyckades skjuta två tuppar ur flocken och hon skötte sig kanonbra och tog om flocken fyra gånger med 400m som längsta förföljandet innan jag kunde skjuta en tupp på 212m . Kul när allt funkar