Publicerat December 23, 201312 yr Kom till Umeå från Ekshärad Värmland vintersolståndet 2013. Född 23 okt 2012. Pappa Tjärbäckens Karelin, Mamma Trissa.
Publicerat December 23, 201312 yr Författare Här lite bilder från höstens första jakt kring den 25 aug. Första bilden är på Viterleidens Seija som jag fick den stora förmånen att jaga med denna resa. Andra bilden är på Spetsbackens Nellie och jag med en fin tupp vi gick tillsamans denna resa och jagade med båda denna gång var det Nellie som fick jaga och jag fick testa lyckan. Sista bilden är åter på Seija då hon verkligen visar från vilket land denna ras härstammar ifrån
Publicerat December 23, 201312 yr Här lite bilder från höstens första jakt kring den 25 aug. Första bilden är på Viterleidens Seija som jag fick den stora förmånen att jaga med denna resa. Andra bilden är på Spetsbackens Nellie och jag med en fin tupp vi gick tillsamans denna resa och jagade med båda denna gång var det Nellie som fick jaga och jag fick testa lyckan. Sista bilden är åter på Seija då hon verkligen visar från vilket land denna ras härstammar ifrån Alla har vi varit små. Barbarens Red Devil 6 veckor.
Publicerat December 23, 201312 yr IMG_4987.JPGSyrrorna. Barbarens Hot Chili och Red Pepper. Söta små dunbollar.
Publicerat April 25, 201412 yr Ååå nu längtar man ju ännu mer tills mitten av juni då man kommer att hämta sin första rödpälls! Det blir att lägga upp en bild då han kommer.
Publicerat April 25, 201412 yr Onda tråd.. Kan ju inte köpa en sån här förräns om nått år eller mer :-( telefonskrivet
Publicerat April 25, 201412 yr Författare Under en av de sista jaktdagarna förra året. Denna bild togs på Långfredagen då vi var ute en sväng i skogen