Publicerat Oktober 28, 200520 yr nu börjar du tänka sunt om du börjar tänka på att skaffa dig en skoter! ;D
Publicerat Oktober 28, 200520 yr ;D Vet inte vilken skola du gått men jag trodde "SUNT" var då man rörde på sig ;D
Publicerat Oktober 28, 200520 yr hehe kalix naturbruks inrikt jakt och viltvård ;D rör på sig det gör man under jakten och även lite innan förhoppningsvis så man är i någorlunda form ;D det går även bra att springa eller åka skridskor efter en boll med krokig klubba, inne eller ute på stor is beroende på humöret. men det mesta av rörligheten utöver det kan ju ge förslitningskador ;D
Publicerat Oktober 28, 200520 yr De värsta mattorna ja kör me e snöskor Kanske dags att skaffa sig en skoter ??? Man skulle kanske skaffa sig flygande mattor. Miljövänliga! Bara susa fram ljudlöst i luften.
Publicerat November 7, 200520 yr Författare Hur går det med mörkret och snön? Har solen försvunnit än? Har ni fått mycket snö eller är fortfarande för varmt?
Publicerat November 7, 200520 yr Plussgrader och den lilla snön vi fick i går är snart borta. Det är förj****ligt Hallen. Den lilla spårsnö som Vi fick igår är borta.
Publicerat November 7, 200520 yr Författare Ni har iallafall fått sett snö, har inte sett en enda flinga hittills i år. Helt otroligt!
Publicerat November 7, 200520 yr Ni har iallafall fått sett snö, har inte sett en enda flinga hittills i år. Helt otroligt! Det är +3,3 kl. 22.22 den 7/11-05. Knäppt!!!! :o :o
Publicerat November 8, 200520 yr +3,3 kl. 05.17 och barmark. Det finns någon isfläck kvar på gatan när man var på morronpromenad men annars var gatan ren.
Publicerat November 8, 200520 yr Och värre blir det till helgen sol, sol och sol och många plussgrader.
Publicerat November 8, 200520 yr Och värre blir det till helgen sol, sol och sol och många plussgrader. Jaha! Det verkar inte bli någon vinter på denhär sidan nyår iaf.
Publicerat November 8, 200520 yr -1.4 grader,2-3 cm snö ! Det tar sig :- Hur ser det ut i fjällen om man ska upp och jaga isf? Det är väl inte så mycket där heller eller?
Publicerat November 8, 200520 yr Hur ser det ut i fjällen om man ska upp och jaga isf? Det är väl inte så mycket där heller eller? I helgen var det barmark ,den snö som finns har kommit i natt och det kan inte vara mer än några centimeter ???
Publicerat November 8, 200520 yr I helgen var det barmark ,den snö som finns har kommit i natt och det kan inte vara mer än några centimeter ??? Okej!
Publicerat November 8, 200520 yr Hur ser det ut på fjälltopparna, har det kommit snö där?Nu ser jag inte så många fjälltoppar från Malmberget men tror att det är helvitt där uppe.Det rör sig bara om några centimeter åtminstone i de östra fjällen.I de västra fjällen har snön lyst vit i snart en månad :o
Publicerat November 10, 200520 yr Nu ser jag inte så många fjälltoppar från Malmberget men tror att det är helvitt där uppe.Det rör sig bara om några centimeter åtminstone i de östra fjällen.I de västra fjällen har snön lyst vit i snart en månad :o Nu är det väl helt snöfattigt igen hos Dig efter det senaste blidvädret? Det var + 8 på morgonen idag kl. 03.50. NU är det +5. :
Publicerat November 10, 200520 yr jamen alltså fyy faan...jag får ångest...ingen snö... +5....snart mitten av november...vad har hänt??? Nånting har gått galet nånstans!! För jag minns ju bara för några år sedan hade vi ju snö redan i mitten av oktober. och den här tiden på året var de ju toppjakt som gällde. jag hatar den här årstiden...slask och annat jävulskap på vägarna...mörkret kommer snabbare när inte snön "lyser upp" DEPP :( :'(
Publicerat November 10, 200520 yr Författare Måste erkänna en dålig egenskap, spelade golf i dag i Stockholm. Vet att jag borde ha jagat istället men det fanns ingen jakt att uppbringa. Riktigt skönt väder, gick i underställströja med microfeece över. Helt otroligt, 10 november. Dessurom var det sommargreener. Rundan? Hellre än bra. ;)
Publicerat November 10, 200520 yr jamen alltså fyy faan...jag får ångest...ingen snö... +5....snart mitten av november...vad har hänt???Nånting har gått galet nånstans!! För jag minns ju bara för några år sedan hade vi ju snö redan i mitten av oktober. och den här tiden på året var de ju toppjakt som gällde. jag hatar den här årstiden...slask och annat jävulskap på vägarna...mörkret kommer snabbare när inte snön "lyser upp" DEPP :( :'( Kommer Du ihåg vintern -93-94 när Vi fick snö i massor. Under toppjakten hade Vi här ca. 1,4-1,5 m. snö i Korpikå i norra delen kommunen. Den delen ligger lite högre än kustdelen och det som är regn här kommer i snö där. Så sent som förra året så hade Vi -10-17 grader i okt.jakten dår är det tufft att vara älgjägare. :D :D
Publicerat November 10, 200520 yr Kommer Du ihåg vintern -93-94 när Vi fick snö i massor. Under toppjakten hade Vi här ca. 1,4-1,5 m. snö i Korpikå i norra delen kommunen. Den delen ligger lite högre än kustdelen och det som är regn här kommer i snö där. Så sent som förra året så hade Vi -10-17 grader i okt.jakten dår är det tufft att vara älgjägare. :D :D Njaaa..inte så här på rak arm...jag var bara 5-6 år då...men jag tror att vi har kort från då...från vårat köksfönster ser man inte grannens hus tvärs över gatan för att plogkarmen är så hög...De var tider de... // Fredde
Publicerat November 10, 200520 yr Nu är det kolsvart ute och barmark, +1 grader ute sist jag kollade och tristessen stiger, dock hade vi kräksnöande här om dagen men det har smält bort..
Publicerat November 10, 200520 yr Njaaa..inte så här på rak arm...jag var bara 5-6 år då...men jag tror att vi har kort från då...från vårat köksfönster ser man inte grannens hus tvärs över gatan för att plogkarmen är så hög...De var tider de...// Fredde Det var på den tiden Vi hade riktig vinter. På baksidan av huset hade Vi ca. 130 cm snö på gräsmattan och jag grävde en grop som sonen och hans kusin krypa ner till gräsmattan och det var precis att han kom upp till kanten. Det var tider det. :D :D På våren innan snösmältningen satte igång hade jag hit en stor traktor med 5 m3 skopa och tömde den på snö delvis. Han körde 28 skoper packad snö från gräsmattan då. :D :D :D