Publicerat November 15, 200520 yr Här blir det att plumsa om man ska ut och spåra ;D Det är då ingen risk nere vid kusten.
Publicerat November 15, 200520 yr Femton centimeter fluffigt fräsch fin snö. Idag kör vi skoter ;D ;D ;DÄr du gaaaalen!!! köra skoter ??? 15cm nysnö... då skulle jag inte köra skoter...då finns det nog roligare att göra!!!
Publicerat November 15, 200520 yr Är du gaaaalen!!! köra skoter ??? 15cm nysnö... då skulle jag inte köra skoter...då finns det nog roligare att göra!!! Galen ? Jag ? Jaaaaa, skotergalen .Mina döttrar har tjatat i en månad om skoteråkning och idag blir det äntligen av :D.Vad skulle du ha gjort ? Spårat räv ???
Publicerat November 15, 200520 yr Författare Fan, det snöar i Stockholm. ;D ;D ;D Tyvärr lär det ej lägga sig, det är mer snöblandat regn.
Publicerat November 15, 200520 yr Galen ? Jag ? Jaaaaa, skotergalen .Mina döttrar har tjatat i en månad om skoteråkning och idag blir det äntligen av :D.Vad skulle du ha gjort ? Spårat räv ???Japp!!!...Inte jag...men mina stövare mina barn har oxå börjat tjata om skoterkörning men vi har bara regn här ännu. >
Publicerat November 15, 200520 yr Problemet med att köra på 15cm nysnö är 1, dåliga isar och 2, stor risk att demolera ett stag eller liknande i stubbar och stenar..
Publicerat November 15, 200520 yr Problemet med att köra på 15cm nysnö är 1, dåliga isar och 2, stor risk att demolera ett stag eller liknande i stubbar och stenar..Ja, ja, jaa ! Jag vet! Men kunde ändå inte hålla mig ,körde 15 varv runt huset med två jublande småtjejer Knäckte trailingarmen i fjol då det var 1,2 meter puder,såg aldrig stubben :'(.
Publicerat November 16, 200520 yr Lyckade rulla några varv efter en misslyckad flygtur + maximal otur för något år sedan med en Summit 550 Blev ajaj och funderingar om en helikoptertur men kom undan med stukningar och förbannad smärta i kropp och plånbok.. Sedan dess håller jag mig i marken
Publicerat November 16, 200520 yr Lyckade rulla några varv efter en misslyckad flygtur + maximal otur för något år sedan med en Summit 550 Blev ajaj och funderingar om en helikoptertur men kom undan med stukningar och förbannad smärta i kropp och plånbok.. Sedan dess håller jag mig i marken Sedärja Jonti! Håll Dig till sådana leksaker som Du klarar av att tygla, och inte snöskotrar.
Publicerat November 16, 200520 yr Sedärja Jonti! Håll Dig till sådana leksaker som Du klarar av att tygla, och inte snöskotrar. Jag skulle misstänka att Jonti kört skoter sen tidig femårsålder.Typ : ;D ;D
Publicerat November 16, 200520 yr Jag skulle misstänka att Jonti kört skoter sen tidig femårsålder.Typ : ;D ;D Han är väll från kiruna...då är han säkert född på en skoter ;) ...sen hoppade han väll över miniskotern vid 3 års ålder för en ny 800cc värsting ;D ;D visst jonti.....? :D Mvh Fredde
Publicerat November 16, 200520 yr Hehe min första skoter var en ski-doo elan som jag fick i delar av min farbror vid 11års ålder som farsan hjälpte mig att sätta ihop, sen dess har jag fått klara mig med ockelbo, polaris longtrack och sådana åbäken, står numera skoterlös men brukar låna brorsans Polaris Switchback 600 -05 ;D Förövrigt är jag från Karesuando och där fick vi minsan inte någon 800cc som de bortskämda stadsborna >
Publicerat November 16, 200520 yr Hehe min första skoter var en ski-doo elan som jag fick i delar av min farbror vid 11års ålder som farsan hjälpte mig att sätta ihop, sen dess har jag fått klara mig med ockelbo, polaris longtrack och sådana åbäken, står numera skoterlös men brukar låna brorsans Polaris Switchback 600 -05 ;DFörövrigt är jag från Karesuando och där fick vi minsan inte någon 800cc som de bortskämda stadsborna > ...för där var väl skotern ett arbetsredskap vid renskötseln kan jag kanske tänka mig om man bedrev den sortens näring el. vad det skidor som nyttjades till det.
Publicerat November 16, 200520 yr Hehe ute i byarna är det nog mest nyttomaskiner som 5-9'a, forest fox och viking som dominerar även om det finns ett antal sportskotrar..
Publicerat November 16, 200520 yr Hehe ute i byarna är det nog mest nyttomaskiner som 5-9'a, forest fox och viking som dominerar även om det finns ett antal sportskotrar.. Du menar med andra ord att det är inte lika vanligt med storfinansvalpar där som inne tätorten och då blir det inte så mycket snöskotrar till leksaker.
Publicerat November 16, 200520 yr Vår familj känner inte riktigt behovet av att viga sitt liv åt att alltid försöka bräcka grannen Har även fått filosofin att om rikemännen kan bränna iväg 130 000kr på en ny skoter åt sina ungar kan väl jag köpa ett gevär för 30 000kr ? ;D
Publicerat November 17, 200520 yr Vår familj känner inte riktigt behovet av att viga sitt liv åt att alltid försöka bräcka grannen Har även fått filosofin att om rikemännen kan bränna iväg 130 000kr på en ny skoter åt sina ungar kan väl jag köpa ett gevär för 30 000kr ? ;D Jag föstår!
Publicerat December 9, 200520 yr Författare Hur har ni det? Är solen fortfarande över horisonten eller har "mörkerhelvetet" börjat?
Publicerat December 9, 200520 yr Hur har ni det? Är solen fortfarande över horisonten eller har "mörkerhelvetet" börjat? Det beror på i vilken del av Norrbotten man bor i. I Kalix har Vi då sol över horrisonten och det har Vi hela vintern.
Publicerat December 9, 200520 yr Och om cirkus 2 veckor så vänder det Börjar bli less på dessa korta dagar, för att inte tala om kylan som ännu inte börjat på riktigt. Brrr...
Publicerat December 9, 200520 yr I kiruna har vi ljust på dagarna åtminståne men någon sol har jag inte sett skymten av
Publicerat Januari 12, 200620 yr Man ser på em. när man går hem vid 3 att det har blivit ljusare ute och att Vi är på väg åt våren. :D