Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mörkret i norr...

Featured Replies

Publicerat
Det var på den tiden Vi hade riktig vinter. ;) På baksidan av huset hade Vi ca. 130 cm snö på gräsmattan och jag grävde en grop som sonen och hans kusin krypa ner till gräsmattan och det var precis att han kom upp till kanten. Det var tider det. :D :D :D :D :D På våren innan snösmältningen satte igång hade jag hit en stor traktor med 5 m3 skopa och tömde den på snö delvis. Han körde 28 skoper packad snö från gräsmattan då. :D :D :D :D :D :D

jo...jag tror att pappa tog hem traktorn från jobbet och grävde bort alla snöhögar som blivt på gården, och grävde ur dikena...

åhhh...fan vad man vill vrida tillbaka klockan :D

• Svar 100
  • Visningar 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
jo...jag tror att pappa tog hem traktorn från jobbet och grävde bort alla snöhögar som blivt på gården, och grävde ur dikena...

åhhh...fan vad man vill vrida tillbaka klockan :D

Jepp till en såndär riktig vinter som man inte glömmer i första taget.

;)

Publicerat
Jepp till en såndär riktig vinter som man inte glömmer i första taget.

;)

Neeej vad säger ni ...riktig vinter redan!!! Jag hoppas att detta väder håller i sig ända till jul... för nu börjar jag ha så mycket annat att göra så jag kommer inte att kunna jaga särskilt mycket...så detta väder är för mig uuuutsökt ;):D(+1 till +10 grader) ;D
Publicerat

ahhh sluuuta! ;D man blir ju DESPERAT när man läser dessa himmelriksbeskrivelser och så råkar man titta ut genom fönstret.... :'( ohh jag ryser när jag tänker på hur myrarna måste ha sett ut den vintern som ni pratar om, tänk att få komma med skotern och bara kränga allt man har så man bokstavligt borrar sig ner i snön! 8) ;D ;D ahhhh...och toppjakt i  november hade ju INTE VARIT HELT FEL!! all heder åt uppflogsjakt med hagelbössa i skogen, men jag föredar skidor och studsare..har bara en gång känt samma kramp i bröstet som jag kände då jag förra vintern efter en hel dags skidrande, på vägen hem tänkte gena över ett hygge, och plötsligt ser jag en svart kompakt prick i en björk på andra sidan..har bara känt samma känsla då jag plötsligt fick se en råbock stå och käka vid skogskanten när jag var på väg för att för 111:e gången passa på rådjur förra hösten. visst avståndet var väl 3-400m, och den lurade mig när jag väl kom fram efter min ansmygning, men bara att få se en livs levande råbock här uppe var nog med "morot" för mig för att för 112:e gången gå ut dagen efter med studsaren och sätta mig vid nån äng..

Publicerat
ahhh sluuuta! ;D man blir ju DESPERAT när man läser dessa himmelriksbeskrivelser och så råkar man titta ut genom fönstret.... :'( ohh jag ryser när jag tänker på hur myrarna måste ha sett ut den vintern som ni pratar om, tänk att få komma med skotern och bara kränga allt man har så man bokstavligt borrar sig ner i snön! 8) ;D ;D ahhhh...och toppjakt i  november hade ju INTE VARIT HELT FEL!! all heder åt uppflogsjakt med hagelbössa i skogen, men jag föredar skidor och studsare..

Du tänker [glow=red,2,300]EXAKT[/glow] som mig ;D

Publicerat

Perkele nu får fan kung bore skynda på lite med vintern!  ;D

Publicerat
ahhh sluuuta! ;D man blir ju DESPERAT när man läser dessa himmelriksbeskrivelser och så råkar man titta ut genom fönstret.... :'( ohh jag ryser när jag tänker på hur myrarna måste ha sett ut den vintern som ni pratar om, tänk att få komma med skotern och bara kränga allt man har så man bokstavligt borrar sig ner i snön! 8) ;D ;D ahhhh...och toppjakt i  november hade ju INTE VARIT HELT FEL!! all heder åt uppflogsjakt med hagelbössa i skogen, men jag föredar skidor och studsare..har bara en gång känt samma kramp i bröstet som jag kände då jag förra vintern efter en hel dags skidrande, på vägen hem tänkte gena över ett hygge, och plötsligt ser jag en svart kompakt prick i en björk på andra sidan..har bara känt samma känsla då jag plötsligt fick se en råbock stå och käka vid skogskanten när jag var på väg för att för 111:e gången passa på rådjur förra hösten. visst avståndet var väl 3-400m, och den lurade mig när jag väl kom fram efter min ansmygning, men bara att få se en livs levande råbock här uppe var nog med "morot" för mig för att för 112:e gången gå ut dagen efter med studsaren och sätta mig vid nån äng..

Nä men ser man hulken har varit i farten nu! Skotersugen? ;) Nä det kan jag inte tänka mig! Det är väl inget att ha en gammal skoter. ;) Det är bättre med skidor. :D :D :D

Publicerat
Du tänker [glow=red,2,300]EXAKT[/glow] som mig ;D

Har snön smält på lågfjällen? Funderar allvarligt på att fara uppåt under helgen. ;)

Publicerat
Har snön smält på lågfjällen? Funderar allvarligt på att fara uppåt under helgen. ;)
Efter onsdagens spöregn så finns det nog inte kvar mer än snöfläckar :'( :'( Vad är det här ??? :o
Publicerat
  • Författare

Jag tycker att ni borde byta ut denna tråd mot en ny som heter Vädret i Norr.......

Hur många ljusa timmar har ni nu per dag?

Har solen börjat sjunka under horisonten än?

I Stockholm går solen upp runt 7.30 och går ner vid 15.30 så det blir ganska mycket jakttid ändå...

Publicerat
Jag tycker att ni borde byta ut denna tråd mot en ny som heter Vädret i Norr.......

Hur många ljusa timmar har ni nu per dag?

Har solen börjat sjunka under horisonten än?

I Stockholm går solen upp runt 7.30 och går ner vid 15.30 så det blir ganska mycket jakttid ändå...

Se på länken nedan.

http://www.jagareforbundet.se/jakttider/soltider.asp

Se sedan på Haparanda och lägg till 5 min. på upp och nedgång för det är vad skiljer mellan Kalix & Happis. :D

Publicerat

Igår gick jag på jobbet kl:1415 och då var det just så pass skjutljust :o :o.Fast då var det ju mulet...

Publicerat

Solen går upp vid 08:30 snåret och ner därikring 14:10 så nog hinner man ut en sväng om man nu har tid på dagen.. Tänkte åka till stugan i helgen men eftersom brorsan är i Norge så blev det inte av..

Publicerat
  • Författare

Håll i er, det verkar som om snön kommer nu i helgen! ;D ;D ;D ;D

Publicerat
Håll i er, det verkar som om snön kommer nu i helgen! ;D ;D ;D ;D

Än har den inte kommit i Kalix. Hejdå för jag ska till skogs alldeles strax.

:D :D :D

Publicerat

[glow=red,2,300]Det snöar [/glow] ;D ;D ;D ;D ;D :o

Publicerat

Oja  ;D

Publicerat

Klockan är 14:22....gatlysena har varit tända ett tag nu...en halvtimme till å det är becksvart ute...

men man kan se de från den ljusa sidan...om sommaren går solen aldrig ner.... ;)

Publicerat

Klockan är 14:43 snöar ute, gatulyktorna tända och det är lite skymmning men ännu ljust nog att skjuta, fast om en 20min är det nog mörkt ute

Publicerat
[glow=red,2,300]Det snöar [/glow] ;D ;D ;D ;D ;D :o

Niak & Jonti!

Glöm det där med snö. Inorse när jag steg upp var det minusgrad och nu är det +6,8 och regn.  Det har regnat större delen av dagen. Dagens kalvjakt slutade med att Vi fick oss en kronhjortshind. :D Gott med lite variation på maten och inte bara älgkött. :D Beräknad slaktvikt 65-70 kg på 6 män och en kvinna. ;D Hinden är en av dom som rymmt från viltfarmen så det blev en vet.besiktning också.

Publicerat

Kalix har fått nysnö. Ca. 3-4mm men det genast lite ljusare och -1.

:D :D :D

Publicerat

Femton centimeter fluffigt fräsch fin snö. Idag kör vi skoter ;D ;D ;D

Publicerat

Krävs minst 20 centimeter för att vara lagligt  ;)

Jepp en massa ny fluffig snö, plogvallar ute och hela världen är vit, NU är det vinter mina vänner medans ni i Skåne sitter och tar edra sista dopp tar vi på oss skoteroverolen och varm mössa för att åka ut på skoterfärd  ;D

Publicerat

Det kom ju betydligt mer en bit in inlandet igår än vad det gjorde vid kusten. Om det ändå hade kommit en dm så hade det varit fin spårsnö.

:D

Publicerat

Här blir det att plumsa om man ska ut och spåra  ;D