Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite trevliga grejor till 308an

Featured Replies

Publicerat

Vad kul att det finns fler som spenderar pengar som om det inte fanns en morgon dag :P

Skit snygg pang Flex, kommer den att ersätta larsen vapnet eller?

Vad är det för kikare som du sätter på den? eller har jag missat det B)

/Lasse

• Svar 99
  • Visningar 14,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Vad kul att det finns fler som spenderar pengar som om det inte fanns en morgon dag :wub:

Skit snygg pang Flex, kommer den att ersätta larsen vapnet eller?

Vad är det för kikare som du sätter på den? eller har jag missat det :wub:

/Lasse

Tack Lasse när det tog sån tid o vänta på bössan så tänkte jag mycket på min framtida jakt o kom fram till att en bössa som är allsidig med många användningsområde o kom fram till att 308an är kanon för det syftet då min satsning på räv lock får stå till baka lite det här året för satsningen på kråkfågel locket kommer först nu.

Ja jag bytte in Schultz & Larsen o kikaren skiftar jag bara Zeissen 6-24x56 får jobbet på den här bössan oxå :(

Mvh.

Publicerat
Tack Lasse när det tog sån tid o vänta på bössan så tänkte jag mycket på min framtida jakt o kom fram till att en bössa som är allsidig med många användningsområde o kom fram till att 308an är kanon för det syftet då min satsning på räv lock får stå till baka lite det här året för satsningen på kråkfågel locket kommer först nu.

Ja jag bytte in Schultz & Larsen o kikaren skiftar jag bara Zeissen 6-24x56 får jobbet på den här bössan oxå :wub:

Mvh.

Ok. ja den kikaren klarar ju det mesta. är sugen på en liknande till min 222a nu till hösten men jag får nog vänta lite till.

Av dina hagel skytte bravader så antar jag att en del av jakten kommer att ske med hagel :wub:

/Lasse

Publicerat

Ahh - flex finally goes class 1. :wub:

Beträffande bössan kan jag som tyskinavlad ingenting, men många här får ju halvfräs halvvägs in i ordet Remington, så det blir nog bra.

Har länge funderat varför du som enda "rejäl" studsare valt .243W. Inte för kalibern som sådan men trots allt ger ju 2orna vissa begränsningar, även om man är i grund och botten rävfrälst som du.

Lycka till, skall bli kul och se vad du kan prestera med denna. :wub:

Publicerat
  • Författare
Ok. ja den kikaren klarar ju det mesta. är sugen på en liknande till min 222a nu till hösten men jag får nog vänta lite till.

Av dina hagel skytte bravader så antar jag att en del av jakten kommer att ske med hagel :D

/Lasse

Ja siktet är klockrent förutom dom stora j...a rattarna som är i vägen skulle jag köpa ett sikte i dag så skulle det utan tvekan bli ett Schmidt & Bender 4–16 x 50.

Ja det kommer o bli en del hagel lock skytte :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Ahh - flex finally goes class 1. :D

Beträffande bössan kan jag som tyskinavlad ingenting, men många här får ju halvfräs halvvägs in i ordet Remington, så det blir nog bra.

Har länge funderat varför du som enda "rejäl" studsare valt .243W. Inte för kalibern som sådan men trots allt ger ju 2orna vissa begränsningar, även om man är i grund och botten rävfrälst som du.

Lycka till, skall bli kul och se vad du kan prestera med denna. :D

He he ja non gång ska man ju bli vuxen ja jag har ju aldrig haft not intresse av älg.rådjur.gris.mm så jag har inte tyckt att jag behövt ett klass ett vapen men i bland får man ju frågan om man vill följa med o då har det ju inte gått före jag bara har haft klass två men nu är jag med i matchen om dom frågar o det är ju trevligt när man är fler i bland även om jag är en ensam varg :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Var ut till banan o breaka-in pipan körde den här serien

5 one-shot cycles

4 three-shot cycle

1 five-shot cycle

Men efter 15 bulor kom ljuset ;)

Mvh.

Publicerat
Men efter 15 bulor kom ljuset :D

Det brukar göra det när man får tag i en Remington :(

/Mike

Publicerat
  • Författare
Det brukar göra det när man får tag i en Remington :(

/Mike

He he så kanske det är :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Aaah äntligen prata med Christer i dag o han tar bössan på fredag kväll o fixar det som ska göras så nu har jag laddat en liten laddstege med VihtaVuori N530 o Sierra Varminter HP som ska prövas på måndag :mad:

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Fick bössan i går men hann inte kolla så mycket hade bortamatch men kan konstatera att Christer gjort ett mycket fint jobb klockren kille te o va säker :blink:

Men så till det tråkiga picatinny-skena o ringarna är alldeles för höga så det blir ett par baser i stället för skena sen blir det kanon funktion före utseende :blush:

post-906-1242550335_thumb.jpgpost-906-1242550342_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Ser äckligt bra ut :blink:

Är det inte läge att byta ringarna istället för baserna? tror inte att ett par baser istället för skena gör så stor skillnad.

/Micke

Publicerat
  • Författare
Ser äckligt bra ut :blush:

Är det inte läge att byta ringarna istället för baserna? tror inte att ett par baser istället för skena gör så stor skillnad.

/Micke

Det är av ren snålhet jag gör har ett par liggande blir ju inte lika styvt o snyggt men visar det sig att det straffar sig så köper jag nya ringar o skena med 0 moa har 15 på den här :blink:

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Vet inte vad jag svamlar eller fick för tilt i huvudet givet vis köper jag lägre ringar varför skulle jag börja snåla nu nät jag inte gjort det hitintills sen försämrar jag ju bössan picatinny-skena styvar ju upp lådan lite sen är det ju snyggare med skenan oxå :blink:

Mvh.

Publicerat
Vet inte vad jag svamlar eller fick för tilt i huvudet givet vis köper jag lägre ringar varför skulle jag börja snåla nu nät jag inte gjort det hitintills sen försämrar jag ju bössan picatinny-skena styvar ju upp lådan lite sen är det ju snyggare med skenan oxå :blink:

Mvh.

Precis!

Good thinking :blush:

/Mike

Publicerat
  • Författare
Vet inte vad jag svamlar eller fick för tilt i huvudet givet vis köper jag lägre ringar varför skulle jag börja snåla nu nät jag inte gjort det hitintills sen försämrar jag ju bössan picatinny-skena styvar ju upp lådan lite sen är det ju snyggare med skenan oxå :D

Mvh.

Har beställt nya Xtreme Tactical 30mm Rings Low till bössan får se om dom sitter som ett smäck ;)

Mvh.

Publicerat

För att få riktigt bra precision så flytta slutstycket till andra sidan, det underlättar omladdning :D

Ser bra ut det där, man blir sugen på en rävracer igen, nej bort med den tanken inte nu tillräckligt på listan ändå.

Publicerat
  • Författare
För att få riktigt bra precision så flytta slutstycket till andra sidan, det underlättar omladdning :D

Ser bra ut det där, man blir sugen på en rävracer igen, nej bort med den tanken inte nu tillräckligt på listan ändå.

Tackar pertan

He he det är då man skjuter riktigt bra när man är felvriden ;)

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Har nu fixat o trixat med lite olika laddningar o bössan gillar 44gr VihtaVuori n530 med Sierra Varminter 110gr o kan bara konstatera att Flex-Remington-Manner-Zeiss-Christer är en ruskigt farlig blandning bössan skjuter snuskigt bra :rolleyes:

6 skott inom en enkrona

post-906-1242909573_thumb.jpg

Bössan :(

post-906-1242909595_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Ser riktigt trevligt ut, fast att den skulle skjuta visste jag redan ;)

Publicerat

Imponerande :huh: Hur är stocken? Den ser go ut. Glömde säga att hylsorna kom fram och är kanonnöjd. Man skulle bara ha tid att mickla ihop pipan :huh:

Publicerat
  • Författare
Ser riktigt trevligt ut, fast att den skulle skjuta visste jag redan :huh:

Tackar Lars ja jag var inte så orolig jag heller :huh:

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Imponerande :huh: Hur är stocken? Den ser go ut. Glömde säga att hylsorna kom fram och är kanonnöjd. Man skulle bara ha tid att mickla ihop pipan :huh:

Tackar eskimo den är kanon nu käns det som om jag hittat hem va gäller bössa så jävla nöjd B)

Glädjer mig att du är nöjd med hylsorna hade du inte vart det så hade vi fixat så du blivit det B)

Du får ta dig tid :(

Mvh.

Publicerat

Flex, det där ser ju riktigt bra ut. Det är bara till att gratulera dig till ett väl genomtänkt projekt.

Vad är det Christer har gjort på bössan? Är det bara kosmetiska grejer eller har han riktad lådan och dylikt också?

Henrik

Publicerat
  • Författare
Flex, det där ser ju riktigt bra ut. Det är bara till att gratulera dig till ett väl genomtänkt projekt.

Vad är det Christer har gjort på bössan? Är det bara kosmetiska grejer eller har han riktad lådan och dylikt också?

Henrik

Tack så mycket Henrik det är ju din förtjänst också du föreslog ju manner stocken he he är kanon nöjd med den.

Han bädda systemet o centrera det i stocken fixa picatinny-skena o ringarna o han skulle säkert fixa o rikta lådan men jag tyckte inte det var nödvändigt o göra de så den frågan kom aldrig upp.Kan bara sia att jag är mycket nöjd med bössan.

Mvh.