Publicerat Juni 7, 200917 yr På grannkanalen har redan gnället börjat, ja men hur skall man i april-maj se skillnad på årsvalpar och vuxna, tja jag har en svar formulerat, "ge fan i att skjuta då, bara för att det är lovligt måste det inte omkull, eller hur?" men det håller jag för mig själv eller, skämt åsido, det är bra med generösa jakttider, ansvaret vilar på oss att förvalta dem. /Christian
Publicerat Juni 7, 200917 yr På grannkanalen har redan gnället börjat,ja men hur skall man i april-maj se skillnad på årsvalpar och vuxna, tja jag har en svar formulerat, "ge fan i att skjuta då, bara för att det är lovligt måste det inte omkull, eller hur?" men det håller jag för mig själv eller, skämt åsido, det är bra med generösa jakttider, ansvaret vilar på oss att förvalta dem. /Christian Blir precis som på älgjakten, om kvigor är lovliga och inte kor, hur ska man då veta vad som är vad Skjut bara när du är säker, inget svårt. Eller, visst är det svårt men det går ju att låta bli, eller ta ansvaret för vad man har gjort /Lasse
Publicerat Juli 7, 200917 yr Ja nu sitter siktet som ett smäck är så j...a nöjd bössan blev över förväntan äntligen har man hittat hem med en bössa som fyller ens alla behov Mvh. Riktigt trevlig pang, är det inte dax för en bärbar bössa till drevjakten
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Riktigt trevlig pang, är det inte dax för en bärbar bössa till drevjakten Tack så mycket Pertan nja non drevjakt blir det inte för min del är inte riktigt min grej jag vill göra jobbet skälv Mvh.
Publicerat Juli 7, 200917 yr Tack så mycket Pertan nja non drevjakt blir det inte för min del är inte riktigt min grej jag vill göra jobbet skälv Mvh. Kan bli svårt på en drevjakt, du måste ha en mage av stål som kan leva på räv och grävling skämt å sido det kan bli fler jakttillfällen om man är rustad bredare än ligga på en holme och vara dödlig i en radie av 400m, ska övertala dig och christian att täcka av ett stort område på sista rävjakten på säsongen.
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Kan bli svårt på en drevjakt, du måste ha en mage av stål som kan leva på räv och grävling skämt å sido det kan bli fler jakttillfällen om man är rustad bredare än ligga på en holme och vara dödlig i en radie av 400m, ska övertala dig och christian att täcka av ett stort område på sista rävjakten på säsongen. Det låter trevligt Mvh.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare Köpte en sån där EAGLE SHOOTER'S STOCK PACK o satte på bössan meningen är att jag ska ha lite långhålls amo där om räven dyker upp blev riktigt bra Mvh.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Kan bli svårt på en drevjakt, du måste ha en mage av stål som kan leva på räv och grävling skämt å sido det kan bli fler jakttillfällen om man är rustad bredare än ligga på en holme och vara dödlig i en radie av 400m, ska övertala dig och christian att täcka av ett stort område på sista rävjakten på säsongen. Och vad är det för fel på MIN Remington XCR Compact Tactical med ljuddämpare och Zeiss 6-24x56? Och Mr Mausers? Och Henrik? Börjar känna att vi har ett fint koncept för rävjakt i jordbrukslandskap. Hagelskyttar i åkerholmarna och långhållsfreaks däremellan
Publicerat Juli 20, 200917 yr Flex, herr Berg, underteckad, Mike, Pertan och Henrik, det är ett område om 6 x 200^2Pi= 753 982 M^2 av jaktbar yta som täcks av, iofs får detta område med säkerhet halveras och i vissa delar överlappas men ändå, det är ett par stadiga gärden som täcks av, lägg då till Joacim och Lars samt ev någon annan, ja då har vi snart täckt av hela bygden. Sorry OT Flex men jag kände att jag ville uttrycka min beundran för pangen men ville ha en liten inledning först, tok fint resultat med pangen och skjuter gör den visst med. /Chris
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare Flex, herr Berg, underteckad, Mike, Pertan och Henrik,det är ett område om 6 x 200^2Pi= 753 982 M^2 av jaktbar yta som täcks av, iofs får detta område med säkerhet halveras och i vissa delar överlappas men ändå, det är ett par stadiga gärden som täcks av, lägg då till Joacim och Lars samt ev någon annan, ja då har vi snart täckt av hela bygden. Sorry OT Flex men jag kände att jag ville uttrycka min beundran för pangen men ville ha en liten inledning först, tok fint resultat med pangen och skjuter gör den visst med. /Chris Tack så mycket Christian ja jag är mycket nöjd med bössan har ett par askar Lapua Scenar som ska bli långhålls amo Mvh.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Och vad är det för fel på MIN Remington XCR Compact Tactical med ljuddämpare och Zeiss 6-24x56? Och Mr Mausers? Och Henrik? Börjar känna att vi har ett fint koncept för rävjakt i jordbrukslandskap. Hagelskyttar i åkerholmarna och långhållsfreaks däremellan Nog finns det utrymme för både din XCR och flera, vi får väl göra en inbjudan lagom tills dess, nu räknar jag med dig Flex, herr Berg, underteckad, Mike, Pertan och Henrik,det är ett område om 6 x 200^2Pi= 753 982 M^2 av jaktbar yta som täcks av, iofs får detta område med säkerhet halveras och i vissa delar överlappas men ändå, det är ett par stadiga gärden som täcks av, lägg då till Joacim och Lars samt ev någon annan, ja då har vi snart täckt av hela bygden. Sorry OT Flex men jag kände att jag ville uttrycka min beundran för pangen men ville ha en liten inledning först, tok fint resultat med pangen och skjuter gör den visst med. /Chris Not kan vi täcka av stora områden även om jag tror att det finns begränsningar i antalet mil för rävjakt, skulle förstås vara kul att kunna ställa upp ett så digert gäng med skyttar.
Publicerat Juli 29, 200917 yr Författare Var o kronografa min Sierra varminter laddning i dag o den låg på blygsamma 1000 m/s så det är bara o hålla rakt i på upp till 150m Mvh.
Publicerat Juli 31, 200916 yr Författare fick hem lapua scenar 155gr kulorna i dag så fort vädret tillåter så ska jag göra en laddstege ska bli mycket intressant Mvh.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare Var till banan o körde en laddstege på lapua scenar 155gr o fick till det hyfsat laddningen som gick bäst var N530 40gr c.o.l. 71 mm 4 bulor Mvh.
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Författare Var hemma hos Christer o han svarva slutstyckesknoppen åt mig o faan va säker han är o noggrann som faan mätte in allt med mikrometer o svarva o gänga sen satte han i en aluminium stav o svarvade en knopp precis som jag ville ha den klockrent bra blev det mycket nöjd Mvh.
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Roligt Flex! Hoppas att du hittar nån räv till att dräpa med din otroligt snygga bössa! Ligger själv i väntetider på licens, men den kommer väl inom en månad...
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Författare Roligt Flex! Hoppas att du hittar nån räv till att dräpa med din otroligt snygga bössa! Ligger själv i väntetider på licens, men den kommer väl inom en månad... Tackar o bockar det är nog fler som tycker men som håller inne med det Ok vad är det för bössa du vantar på ? Mvh.
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Tackar o bockar det är nog fler som tycker men som håller inne med det Ok vad är det för bössa du vantar på ? Mvh. En Husqvarna m98 8x57JS med flaggsäkring. Har även beställt ett vapenskåp med kodlås som jag väntar ivrigt på...
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Författare En Husqvarna m98 8x57JS med flaggsäkring. Har även beställt ett vapenskåp med kodlås som jag väntar ivrigt på... En trevlig bössa jag har faktiskt brassat ett skott med en sån bössa ja det är lite nipprigt o gå o vänta Mvh.
Publicerat Juni 17, 201115 yr Författare Riktigt stiligt Flex Ja det blev riktigt bra tackar så mycket Mvh.