Publicerat Maj 22, 200917 yr Skit trevligt vaen Flex. 6 skott i en enkrona är klart gokänt enligt mig. Får försöka ta ett rävace i vår med så du får provskjuta den här med /Lasse
Publicerat Maj 22, 200917 yr Riktigt najs Snyggt och prydligt hela vägen fram till skyttet Inte bara bössan skjuter snuskigt bra som jag ser det, men din blygsamhet förbjuder dig väl att framhäva dina insatser för den träffbilden
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare Skit trevligt vaen Flex. 6 skott i en enkrona är klart gokänt enligt mig.Får försöka ta ett rävace i vår med så du får provskjuta den här med /Lasse Tacka Lasse ja det räcker gott för mig Ja det vore trevligt hade ju tur sist Mvh.
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare Riktigt najs Snyggt och prydligt hela vägen fram till skyttet Inte bara bössan skjuter snuskigt bra som jag ser det, men din blygsamhet förbjuder dig väl att framhäva dina insatser för den träffbilden Tack så mycket o tack för dina snälla ord Markus Mvh.
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare Det där såg riktigt bra ut, fin träffbild och bössan verkar inskjuten Tack så mycket Pertan ja den ar klar för drabbning är ruskigt suger på att rävjakten ska börja Mvh.
Publicerat Maj 23, 200917 yr Författare Sitter här o funderar på en långhålls kula ringarna som jag beställde kommer i veckan så när dom är monterade så kan jag börja med det liggande skyttet o dom 2 kandidaterna är Sierra MK 168gr o lapua Scenar 155gr får väll se vilken kula som presterar bäst i bössan Mvh.
Publicerat Maj 23, 200917 yr Enligt min ringa och inte alls färgade åsikt, 155 grains SMK, den gamla versionen som är lite kortare än både 168/155 Scenar, så att man för plats i magasinet samt för lite krut. Skjuter gör den helt ok, något som tom jag har visat genom att stansa hål i pappen. Ehhh sorry Flex, insåg inte att det inte var frågan om ett val i stort utan mellan två beställda kulor. 43,5 grain 202 fed 210 och Scenar 155:orna satta långt sköt bra men gav tryck tecken redan i vintras, jag kör SMK 155:or med den laddningen året om, til 168:orna är det gyllene tricket 42,2-7, oftast ,5 grain 202 som ger bäst precision. Lapua hylsor så klart. /C
Publicerat Maj 27, 200917 yr Författare Enligt min ringa och inte alls färgade åsikt,155 grains SMK, den gamla versionen som är lite kortare än både 168/155 Scenar, så att man för plats i magasinet samt för lite krut. Skjuter gör den helt ok, något som tom jag har visat genom att stansa hål i pappen. Ehhh sorry Flex, insåg inte att det inte var frågan om ett val i stort utan mellan två beställda kulor. 43,5 grain 202 fed 210 och Scenar 155:orna satta långt sköt bra men gav tryck tecken redan i vintras, jag kör SMK 155:or med den laddningen året om, til 168:orna är det gyllene tricket 42,2-7, oftast ,5 grain 202 som ger bäst precision. Lapua hylsor så klart. /C Tackar för tippsen Christian Mvh.
Publicerat Maj 28, 200917 yr Författare Var o hämta dom nya fästena i dag så i morgon åker jag till christer o monterar dom sen blir det till o prova lite Mvh.
Publicerat Maj 29, 200917 yr Författare Ja nu sitter siktet som ett smäck är så j...a nöjd bössan blev över förväntan äntligen har man hittat hem med en bössa som fyller ens alla behov Mvh.
Publicerat Maj 30, 200917 yr Författare Ja jag är fruktansvärt nöjd med både utseendet på bössan o vad den presterar nu åter står bara slutstyckes knoppen o svarva sen känns det lite vemodigt nu när 2års planering är till sin ända Mvh.
Publicerat Maj 31, 200917 yr Författare Går alltid att bygga nytt hojta till så skruvar jag ihop en pang åt dig Kanon gratis då förstår jag Mvh.
Publicerat Juni 7, 200917 yr Författare Ladda upp lite Sierra varminter så man är redo när jakten börjar Mvh.
Publicerat Juni 7, 200917 yr Å du vet om det att säsongen börjar den 1 juli i år, iofs bara årsungar men även dem kan man locka ut med lite trevliga ljud. btw riktigt fint med små trevliga piller, Vad kör du med för laddning? /Christian
Publicerat Juni 7, 200917 yr Författare Å du vet om det att säsongen börjar den 1 juli i år,iofs bara årsungar men även dem kan man locka ut med lite trevliga ljud. btw riktigt fint med små trevliga piller, Vad kör du med för laddning? /Christian Ja o jag kommer o köra smyg o lockjakt med mus pipet Jag kör 44gr VihtaVuori n530 med Sierra Varminter 110gr Mvh.
Publicerat Juni 7, 200917 yr Å du vet om det att säsongen börjar den 1 juli i år,/Christian Vad har jag missat nu, att det är skyddsjakt på dom vet jag men är det även allmän jakt? /Lasse
Publicerat Juni 7, 200917 yr Skurebo Jopp, så har jag kommit att förstå det, beslutet avser att det är tillåtet med jakt på årsunge av räv året om. Början den 1 juli. Gissa var jag är den 1 juli? /Christian