Publicerat Juni 7, 200917 yr Sedan väntar vi alla på att få se träffbilder och en allmän redovisning av bössan. Det är en av de få hornetbössor jag inte har klämt på.
Publicerat Juni 7, 200917 yr Sedan väntar vi alla på att få se träffbilder och en allmän redovisning av bössan. Det är en av de få hornetbössor jag inte har klämt på. Han skulle nog ha köpt Peter:s Brno i alla fall, då hade han sluppit bekymra sig över träffbilderna.......
Publicerat Juni 8, 200917 yr Författare Tänkte faktiskt på just detta med träffbilderna.. Mr Mauser har haft exakt samma modell tidigare och hans erfarenheter sa att bössan sköt med allt i princip men framför allt, den sköt med den patron som jag tänkt använda. Peters bössa skjuter bra, det betvilar jag inte men om den skjuter med just Winchesters plugg är osäkert. Men vi får se vart det tar vägen, insåg precis att jag håller på att skaffa mej en nätt liten rävbössa och det är ju kul speciellt då vi fått tillbaka skyddsjakten på rävvalpar sommartid from 1/7 Mvh!
Publicerat Juni 10, 200917 yr Vem är Peter m? Jag är också ute efter en 22 hornet! http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=17415
Publicerat Juni 16, 200917 yr Nu börjar det bli jobbigt Hipshot! Var är recensionerna av bössan? Det är inte lätt att vara kroniskt nyfiken.
Publicerat Juni 16, 200917 yr Författare Börjar bli jobbigt? Gissa! Skickat licensansökan men anar att det kommer att ta ett tag, kan iofs maila och fråga hur lång handläggningstid de har nu förtiden.. Vill ha tag på bössan NU! Lovar att återkomma med någon form av recension Mvh!
Publicerat Juni 16, 200917 yr Författare Sannolikt fabriks.. ska testa runt lite men helst vill jag skjuta Winchesters hålspets förutsatt att den skjuter. Mvh!
Publicerat Juni 16, 200917 yr Börjar bli jobbigt? Gissa! Skickat licensansökan men anar att det kommer att ta ett tag, kan iofs maila och fråga hur lång handläggningstid de har nu förtiden.. Vill ha tag på bössan NU!Lovar att återkomma med någon form av recension Mvh! Har inte du något slags VIP kort på detta däringa stället du jobbar på /Lasse
Publicerat Juni 16, 200917 yr Författare Nja.. drog ett mail till en handläggare där nu men fick tillbaka ett autoreply, semester Krasst sett så är det ju inte så galet brått även om vi faktiskt fått ett avlivningstillstånd på två rådjur i byn här.. Jobbigt! Mvh!
Publicerat Juni 17, 200917 yr Sannolikt fabriks.. ska testa runt lite men helst vill jag skjuta Winchesters hålspets förutsatt att den skjuter.Mvh! är den passande till rådjur.
Publicerat Juni 17, 200917 yr Författare är den passande till rådjur. Ja, skulle säga att den är nogsamt utprovad tom.. Man avgör själv om man vill ha genomskott, kräver miljön att man får kulan kvar i kroppen så skjuter man bog/lunga.. blyspetsen ska gå bra med men marginellt hårdar såvitt jag förstått. Så paradoxalt, kommer nog att kunna jaga bock tex på normalt sett med Horneten. Har en ny, rätt stor markskvätt, som är stadsplanerad som vi har jakträtt på. Kräver skottlossningstillstånd osv.. Måste grubbla lite på det där men troligen så kommer det att fungera. Mvh!
Publicerat Juli 28, 200917 yr Författare Hoppas få licensen denna vecka, snackade med tillstånd förförra veckan så förhoppningsvis så kommer det att röra sig snart! En fundering, helt off-topic men det rör iaf den här bössan.. Sökt lite slött men inte hittat rätt, ska ha dämpare på bössan. Minns fan inte märket!! En Roger tillverkar och säljer och de är jävligt lätta.. någon som vet vad det är för dämpare? Nästan pinsamt detta.. Mvh!
Publicerat Juli 28, 200917 yr Hoppas få licensen denna vecka, snackade med tillstånd förförra veckan så förhoppningsvis så kommer det att röra sig snart! En fundering, helt off-topic men det rör iaf den här bössan..Sökt lite slött men inte hittat rätt, ska ha dämpare på bössan. Minns fan inte märket!! En Roger tillverkar och säljer och de är jävligt lätta.. någon som vet vad det är för dämpare? Nästan pinsamt detta.. Mvh! RCC kanske
Publicerat Juli 29, 200917 yr Författare Japp Fan så sugen nu! Iofs varit in och lämnat Hamilton till Ultuna för tandstädning, verkar bli en dyr historia Sista gången de ringde var han uppe i 6500 pix.. Dock, jycken har aldrig varit till veterinär och han har haft lite ont så nu får han fan kosta pojken Dock blir det Hornetbudgeten som får ta smällen.. Skickat en faktura nu på ngr tusen, får jag de pengarna hyfsat fort så ska det gå bra i alla fall. Mvh!
Publicerat September 20, 200916 yr Författare Aj en fullkomligt bortglömd tråd! Ska se om jag kan kirra ngn bild ikväll, ska ut på räv tänkte jag. Bössan verkar skjuta helt ok. Har inte haft tid eller möjlighet till några omfattande studier, sköt in bössan med stora zeissgluggen lite snabbt i ett rent kasst skjutstöd och det gick ok. Inte skjutit några grupper för att kolla hur bra den skjuter, konstaterat att den skjuter god enough typ. Hunnit med att sänka 5 rävar tror jag, närmsta på 30 meter och längsta (dubblé) på 170-180 meter. Har licens och dämpare hemma men inte gjort ingreppet i bössan ännu. Trivs med den men den är lite tung och bökig så jag har väl inte helt bestämt att behålla den ännu. Därför vore det helt vansinnigt att skära av pipan och fixa dämpare då den efter ingreppet skulle vara i princip osäljbar. Tycker heller inte att den smäller så illa så tja det får vänta. Fått en liten besvärande nojja även, fått jävligt fin och mysig rävjakt nästgårds och saknar en riktigt flackskjutare.. börjat lura på en .243:a igen faktiskt. Lurat på att pma MKJ och kolla om han har en Sako Varmint till salu men jag vet inte, inget spikat ännu. Men jag ska köra på med den, blir spännande när vi ska ge oss på rådjuren i kommunen. Då först får jag kvitto på om den ska få bo kvar eller inte. Mvh!