Publicerat Augusti 11, 200916 yr Nu är det ju inte länge kvar innan björnjakten startar, så vilka ska aktivt ut och jaga nalle?
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Nu är det ju inte länge kvar innan björnjakten startar, så vilka ska aktivt ut och jaga nalle? Vi ska försöka mobilisera krafterna den 22/8 blir det gemensam jakt och jag kan inte den 21/8. Vet ej om någon ska ut den 21 hos oss.
Publicerat Augusti 11, 200916 yr jag ska ut den 21 på hemsön utanför härnösand vi har en som gräver i vallen där vi brukar övnings skjuta
Publicerat Augusti 12, 200916 yr Jag hade tänkt att jaga björn i år också, men jag hoppar nog högviltsjakten helt i år tror jag, möjligen att jag går nån dag med jämten på älgjakten kanske.
Publicerat Augusti 12, 200916 yr Vårt VVO ska jaga björn 22/8. Samtidigt ska vi försöka få grannlagen att också jaga då det är i gränstrackterna mellan vårt och 3 andra lag som björnarna mest håller till...
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Maken fick idag vetskap om att vi äger den enda hunden som är gk på björneftersök inom våran krets, så jag hoppas att de som ger sig ut på nallejakt inom kretsen håller nerverna i styr om de får en nalle framför bösspipan. Här är det ju i första hand de båda unghanarna som ska jagas nalle med och den äldre kommer nog att få gå en hel del i början av björnjakten ch den yngre lite mindre, just för att han är yngre, inte har samma rutin och ffa för att han inte ska "överjagas" med!
Publicerat Augusti 16, 200916 yr JIPPI! Nu har man varit på skjutbanan och avlagt björnpasset fast det inte är obligatoriskt hos oss ännu! Det var tufft att skjuta under den tidspressen. Skjutledaren sa att jag inte behöver jäkta som jag gjorde. Jag fick omskjutning innan jag klarade det. Första seruien sköt jag på ca. 20 sek första serien fast jag hade 40 sek på mig. Jag sköt i första serien 75 % på både 80 och 40 m och blev gk med 2 skott på 4 sek i första omg. JIPPI!
Publicerat Augusti 16, 200916 yr JIPPI!Nu har man varit på skjutbanan och avlagt björnpasset fast det inte är obligatoriskt hos oss ännu! Det var tufft att skjuta under den tidspressen. Skjutledaren sa att jag inte behöver jäkta som jag gjorde. Jag fick omskjutning innan jag klarade det. Första seruien sköt jag på ca. 20 sek första serien fast jag hade 40 sek på mig. Jag sköt i första serien 75 % på både 80 och 40 m och blev gk med 2 skott på 4 sek i första omg. JIPPI! grattis =) sköt själv också björnpasset idag. kompisen ringde och sa att skjutningarna är idag och dom slutar 3. klockan var 15 före snabbt som attan hem efter bössa,ammo,jaktkort och till skjutbanan och han anmäla mig 5 före 3 fasst vår björnpass är inget som er. 4 skott på stillastående omärkt tavla, ringen är 17 cm. samma sak på älgen men 23 cm nu skall man bara hoppas på nåt mirakulärt sätt att jag får chans att skjuta björn iår. fasst den är nog väldigt liten på tanke att vi licenser till björn på vår mark
Publicerat Augusti 17, 200916 yr grattis =)sköt själv också björnpasset idag. kompisen ringde och sa att skjutningarna är idag och dom slutar 3. klockan var 15 före snabbt som attan hem efter bössa,ammo,jaktkort och till skjutbanan och han anmäla mig 5 före 3 fasst vår björnpass är inget som er. 4 skott på stillastående omärkt tavla, ringen är 17 cm. samma sak på älgen men 23 cm nu skall man bara hoppas på nåt mirakulärt sätt att jag får chans att skjuta björn iår. fasst den är nog väldigt liten på tanke att vi licenser till björn på vår mark Grattis på dig själv! Ok! Jag ser att det skiljer en del i skjutregler i våra länder. Skönt att det gick vägen för dig men som sagt vad så är völ chansen minimal att man ska få se någon nalle och ännu mindre att man ska få en skottchans på den.
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Själv ska man upp och skjuta björnpasset på torsdag.. Återkommer med resultat.
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Själv ska man upp och skjuta björnpasset på torsdag.. Återkommer med resultat. Kul!
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Ett nytt sammarbete håller på att växa frami Norrbottens kustland när det gäller björnjakt. Gå in på www.jaktojagare.se och läs om hur man ska sammarbeta för en bra björnjakt...
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Ett nytt sammarbete håller på att växa frami Norrbottens kustland när det gäller björnjakt.Gå in på www.jaktojagare.se och läs om hur man ska sammarbeta för en bra björnjakt... Vi håller på att dra upp riktlinjer och vilka regler som ska gälla med våra jaktgrannar runt Bondersbyn. Vi ha haft ett sådant gemensamt möte och det var ett stort intresse för ett sådant samarbete vad gäller björnjakt.
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Sällar mig till skaran som skjutit björnpasset gk. Maken hör också dit, för han gjorde bort det förra veckan. Jag hade dock inte tid då, så jag var och sköt för det idag istället. Har dock inga ambitioner att aktivt jaga nalle, men skogsbolaget kräver björnpasset och man vet ju aldrig när man kan stöta på någon dylik i skogen, så lika bra att ha det fixat och klart
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Sällar mig till skaran som skjutit björnpasset gk. Maken hör också dit, för han gjorde bort det förra veckan. Jag hade dock inte tid då, så jag var och sköt för det idag istället.Har dock inga ambitioner att aktivt jaga nalle, men skogsbolaget kräver björnpasset och man vet ju aldrig när man kan stöta på någon dylik i skogen, så lika bra att ha det fixat och klart Grattis!
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Sällar mig till skaran som skjutit björnpasset gk. Maken hör också dit, för han gjorde bort det förra veckan. Jag hade dock inte tid då, så jag var och sköt för det idag istället.Har dock inga ambitioner att aktivt jaga nalle, men skogsbolaget kräver björnpasset och man vet ju aldrig när man kan stöta på någon dylik i skogen, så lika bra att ha det fixat och klart Grattis! Klarade av det för en vecka sedan oxå. Vi har krav att uppvisa gk björnpass om vi vill ha möjlighet att skjuta nalle under älgjakten, har heller ingen ambition att aktivt jaga björn men kan ju vara bra att ha och man känner sig säker på vart man ska skjuta om tillfället kommer...
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Är det någon på forumet som ska jaga nalle i Rättviks kommun. Närmare bestämt Dådran, Bingsjö med omnejd. Vore kul att höra hur det går hemma i skogarna. Hörde att på Vålberget, utanför Bingsjö så var det 9björn honor på samma "kulle". Misstänker att det är STORA som har jakten själva där, vore onekligen spännande att jaga på så björntäta marker.
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Jahopp, var ute och skulle locka på råbock igårkväll......efter 20 minuter kommer djuret fram......dock inte en råbock, utan en NALLE! Stod och vädrade och smög sedan försiktigt över lillhygget medans kameramobilen kom fram ! När nalle började sniffa i mina bakspår fick jag nog och harklade åt den....då blev det fart i ulltussen! En kul upplevelse att få se den samt filma i ca 2,5 min...det jobbiga är att premiären är först på fredag!! ....hoppas att den kommer då åxå
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Och var är länken till filmen då? Kan ju inte skriva dylikt utan att visa filmen
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Jahopp, var ute och skulle locka på råbock igårkväll......efter 20 minuter kommer djuret fram......dock inte en råbock, utan en NALLE! Stod och vädrade och smög sedan försiktigt över lillhygget medans kameramobilen kom fram ! När nalle började sniffa i mina bakspår fick jag nog och harklade åt den....då blev det fart i ulltussen! En kul upplevelse att få se den samt filma i ca 2,5 min...det jobbiga är att premiären är först på fredag!! ....hoppas att den kommer då åxå Det är bara att tanka upp den på Youtube och länka den hit! Så här! Detta är inte långt ifrån våra jaktmarker!
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Det är bara att tanka upp den på Youtube och länka den hit!Så här! Detta är inte långt ifrån våra jaktmarker! Jo, jag ska sätta in filmen så fort som jag får in filmen till datorn. Är ingen datahacker men Win Mediaplayer kunde inte spela upp filmen (mp4 format), så jag kunde inte lägga in den igårkväll. Ska fixa ikväll så fort jag hittar ett annat program som stöder det formatet. Har inte ens sett filmen själv i större skärm än telefon....
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Jo, jag ska sätta in filmen så fort som jag får in filmen till datorn. Är ingen datahacker men Win Mediaplayer kunde inte spela upp filmen (mp4 format), så jag kunde inte lägga in den igårkväll. Ska fixa ikväll så fort jag hittar ett annat program som stöder det formatet. Har inte ens sett filmen själv i större skärm än telefon.... Ladda ner ett program som omvandlar från mp4 till mp3 T.ex http://download.cnet.com/Xilisoft-Video-Co...4-10535116.html Har inte testat programmet i fråga men det lär nog fungera bra Edit: Men spara naturligtvis en kopia på telefonen innan du testar byta format på filmen.. Om det inte skulle fungera så bra menar jag.
Publicerat Augusti 19, 200916 yr finns det några eftersöksekiage i norrbotten. kanske nån på forumet som går??