Publicerat Augusti 19, 200916 yr finns det några eftersöksekiage i norrbotten. kanske nån på forumet som går?? Polisen har en lista. Det är allt jag vet och dom ge inte ut några namn.
Publicerat Augusti 19, 200916 yr FÖR 30 MINUTER SEDAN SIKTADES EN BJÖRNHONA MED 3!!! UNGAR VID KNÖTBO-STUGAN UTANFÖR BOLLNÄS. Inte så konstigt att vi inte såg någon älg eller något älgspår under älgjakten där fram till mitten på januari förra säsongen! OCH det finns ju minst en till som hon har fått barn med..! undrar hur det blir nästa säsong?
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Det behöver inte vara björnen som skrämt iväg älgarna. Där vi jagar är det i bästa älgområdet vi oftast har björn åxå. Dessutom kan man inte säga att samma björn är kvar i samma område nu som förra hösten heller. Dom har stora revir/hemområden.
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Åker om någon timme norrut för tre dagars björnjakt. Jäklar vad skoj!
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Åker om någon timme norrut för tre dagars björnjakt. Jäklar vad skoj! INTE alls avundsjuk !!! Själv blir det 7 september om det finns ngr kvar på kvoten
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Åker upp på skogen i kväll för att stanna där fredag, lördag och söndag. Satan vad sugen man är på en björn nu alltså Lycka till alla ni andra björnjägare!
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Ladda ner ett program som omvandlar från mp4 till mp3T.ex http://download.cnet.com/Xilisoft-Video-Co...4-10535116.html Varför omvandla en film till ljud? http://sv.wikipedia.org/wiki/MP4 http://sv.wikipedia.org/wiki/Mp3 Själv blir det ingen björnjakt i år, men om det finns kvar på kvoten på älgjakten så smäller det. Tror tyvärr inte kvoten är så svår att fylla, då vi kunde fått en betydligt större björnkvot innan det ens gör en skillnad.
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Själv ska man upp och skjuta björnpasset på torsdag.. Återkommer med resultat. Sidofigur 80m: 5554 Sidofigur 40m: 5550 och sedan 5554 Frontfigur 20m: 53 0:an var framför träffområdet.. Annars duger det. Skitjakt på er alla som ska jaga Björn imorgon. Skitjakt på dig med Peter.
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Åker upp till Bollnäs o morgon & jagar björn Men det va nära att det inte blev någon jakt Sköt björnpasset i tisdags & sista skottet på 20 så slet jag av handtaget på slutstycket!!!!!!!!!! Gick av i infästningen som visade sig vara ett laxat spår o klack som va kallödt!!! Som tur va så va det en vapensmed ute & sköt samtidigt som mig som jag känner sedan tidigare som tog med sig bössan hem & svetsade fast det & blonerade om allt så det ser ut som nytt & jag fick hämta bössan i går:) Så ett stort tack till Jurgen på Reloading Center i Uppsala! Talar om på måndag hur många jag skjutit
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Här kommer länken till björnen jag filmade från passet när jag jagade råbock. Taskig bildkvalitet från min mobilkamera men vad gör det? Man ser ju tydligt nalle, var ju bara 50 m ifrån.. Mvh/ C
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Sitter med en kall mariestad och tänker ut en plan för morgondagen:) Har haft kontakt med tre björnar senaste veckan så förhoppningarna är på topp:) Skitjakt på er alla
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Här kommer länken till björnen jag filmade från passet när jag jagade råbock. Taskig bildkvalitet från min mobilkamera men vad gör det? Man ser ju tydligt nalle, var ju bara 50 m ifrån.. Mvh/ C Snyggt! Fin liten film! Var den stor i kroppen?
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Snyggt! Fin liten film! Var den stor i kroppen? Nej inte speciellt, kanske en 3-4 åring på nånstans kring 100-120 kg.
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Nej inte speciellt, kanske en 3-4 åring på nånstans kring 100-120 kg. Ok!
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Länk till avskjutningsstatistiken hos SVA! http://sva.se/navigera/Djurhalsa/Vilda-dju...djur/Bjornjakt/
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Kompisen är på björnjakt i östra Finland och gick som hundförare med sin laika igår på morgonen. Plötsligt small det till några hundra meter ifrån honom och det meddelades på radion att en björn var påskjuten men ingen hund var efter. Den hittades ca 50 m från skottplatsen, och hunden var ganska snabbt på plats och skällde. Lägger in två bilder, ganska dålig kvalitet tyvärr. Lite synd att inte hunden hann till björnen förrän den var död, den hade kommit upp ur ett havrefält, vikt 167 kg.
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Riktigt kul att se nallar fällas, jagar själv inte björn, men ser gärna en bra avskjutning här runt piteå.
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Sitter i skogen norr Hoting , Utanför Norråker och väntar. Inga riktiga upptag ännu. Cc
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Riktigt kul att se nallar fällas, jagar själv inte björn, men ser gärna en bra avskjutning här runt piteå. Piteå-krokarna var ju först ut detta år, första nallen nedlagd redan tidigt på morgonen och den finns inrapporterad på SVA's hemsida.
Publicerat Augusti 21, 200916 yr 08:41 | fredag 21 augusti 2009 Första björnen skjuten Tidigt i morse inleddes årets björnjakt och vid halvsextiden sköts den första björnen. En hona sköts i Gulleråsen i Rättviks kommun. I Dalarna får 35 björnar skjutas i år.(TT) Jaha.. och varför sitter jag och jobbar idag då??? :/
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Hej ingen nalle för min del:( Hade kontakt med en som tiken skällde på, släppte på hanen med för tiken va så försiktig men det bar iväg och hundarna kom tillbaka inom hyffsad tid men nu väntar arbete så det blir nya tag i morgon eller kanske redan i kväll:) God fortsättning
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Länk till registrering av fälld björn! Det är väl dom sista sidorna som är intressanta! http://www.naturvardsverket.se/upload/04_a...slut%202009.pdf
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Nu väntar jag på @@Danne@@'s björnjakts berättelse! GRATTIS GRATTIS!!!!!
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Kompisen är på björnjakt i östra Finland och gick som hundförare med sin laika igår på morgonen. Plötsligt small det till några hundra meter ifrån honom och det meddelades på radion att en björn var påskjuten men ingen hund var efter. Den hittades ca 50 m från skottplatsen, och hunden var ganska snabbt på plats och skällde. Lägger in två bilder, ganska dålig kvalitet tyvärr.Lite synd att inte hunden hann till björnen förrän den var död, den hade kommit upp ur ett havrefält, vikt 167 kg. måste ha varit riktigt najs =) skulle gärna vilja jaga björn :/