Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten 09/10

Featured Replies

Publicerat

Då har ju som sagt Rävjakten startar iomed att man får jaga årsunge av Räv. Så då startas denna Räv tråd för denna säsong dvs 09/10. Är det någon som har varit ut i natt?

• Svar 120
  • Visningar 17,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Är det inte nån annan än jag som tycker det är för "lite sport" att ta rävungar av daga?

/Micke

Publicerat

Mike-

det handlar om effektiv vildvård genom reduktion av predatorer under en period när det är praktiskt.

/Christian

Publicerat

Nej, vart uppe i natt med en valp som var dålig i magen, så det vart inget tyvärr, hann inte med någon kråksväng på morgonen heller.. :blink:

Men förhoppningsvis så blir det vak i kväll, borde vara nån rävkull på G på åteln nu.

Publicerat
Mike-

det handlar om effektiv vildvård genom reduktion av predatorer under en period när det är praktiskt.

/Christian

+ 1

In me tyskarna i gryten nu så får dom jobba lite!

Btw så är rävjakten på alla rävar igång här nu. Nu är det itag som gäller!

Publicerat

Valde att vandra runt lite på markerna med 222an ifall att det skulle uppenbara sig någon rävunge någonstans. Målet var kråka med det blidde inte ett smack ^_^ Kunde skjutit ett par rådjur och någon hare men det var nästan lika trevligt att bara titta på dom.

Får nog ut en sväng i kväll eller i morgon bitti med.

/Lasse

Publicerat

Va ut med bilen en sväng imorse bara utan bössa. Lyckades se 6 valpar och 2 vuxna rävar. Så dom finns ^_^

Publicerat
Är det inte nån annan än jag som tycker det är för "lite sport" att ta rävungar av daga?

/Micke

Ja tycker det är förjävligt att skjuta rävungar ja... ändå hatar jag rävar som pesten.. men va i....springa och skjuta små valpar...nej aldrig och som du säger för "lite sport" en rävunge har ju inte en suck.. nej låt dom va ett tag till.

Publicerat
Ja tycker det är förjävligt att skjuta rävungar ja... ändå hatar jag rävar som pesten.. men va i....springa och skjuta små valpar...nej aldrig och som du säger för "lite sport" en rävunge har ju inte en suck.. nej låt dom va ett tag till.

Är inge dåligt med det.

Det är som att skjuta älg kalvarna..

Mvh : Pontus

Publicerat
Va ut med bilen en sväng imorse bara utan bössa. Lyckades se 6 valpar och 2 vuxna rävar. Så dom finns ^_^

Inte konstigt att du ser mkt räv , du mata väll bara i vintras :D^_^B)

Mvh..

Publicerat

Så kan det vara:) Jag älskar att ha räv på mina marker så blir bara glad när jag ser dom! Va och tittade på stövaren idag också som jag ska hämta om 2 veckor så det ska finnas gott om dom när han ska jagas in:)!

//TB

Publicerat
Så kan det vara:) Jag älskar att ha räv på mina marker så blir bara glad när jag ser dom! Va och tittade på stövaren idag också som jag ska hämta om 2 veckor så det ska finnas gott om dom när han ska jagas in:)!

//TB

Hoppas att du får bra fart på hunden !

Mvh..

Publicerat

Var ute i går kväll/natt med en polare. Såg själv en valp som jag överlät till polarn att skjuta på, han missade... ;)

Gick sen ut på en åker och provade lite lock. Polarn får 2 valpar i pass, bom och bom... -_- Hopplös är han... Kunde släppt dom på mig så jag kunnat få inviga den nya 222:an... -_-

Så kan det gå. Men nya tag igen senare i sommar.

MvH

Patrik

Publicerat
Var ute i går kväll/natt med en polare. Såg själv en valp som jag överlät till polarn att skjuta på, han missade... ;)

Gick sen ut på en åker och provade lite lock. Polarn får 2 valpar i pass, bom och bom... -_- Hopplös är han... Kunde släppt dom på mig så jag kunnat få inviga den nya 222:an... -_-

Så kan det gå. Men nya tag igen senare i sommar.

MvH

Patrik

Det låter som att du får släpa upp kamraten på skjutbanan för mer träning.

Eller är han som en snubbarna i vårat jaktlag, en jävel på skjutbanan, men helt kass i skogen, då viltfrossan kommer så fort han ska skjuta något, tack och lov så avstår han hellre ett skott än skammar viltet.

Publicerat
  • Författare

Ser att en del är igång redan med säsongens Rävjakt. Ska bli roligt att framöver se de stora gossarna i Rävjakt sätta igång och läsa o se bilder från deras jakter.

Publicerat

I går var det lite skyddsjakt på programmet. Har en polare som har fått en ladugård helt förstörd av grävling och även räv.

Helt otroligt vad dom kan förstöra..

Efter 5min på pass så kommer det en liten grävling stannar 10m ifrån mig, han hinner i fatta vad som hände innan han fick en us3 i sig. Bryter bettan å stoppar i en ny plugg, när jag tittat upp igen så kommer det en liten rävvalp smygande även den stannar på ca 10m å den får gå samma möte tillväga som grävlingen.

Så det blev en härlig dubblé på årets första jakt. Hoppas det håller i sig...

Skit jakt på er!!

Publicerat

Lite OT, vad är det för en stövare?

//TB

Publicerat
I går var det lite skyddsjakt på programmet. Har en polare som har fått en ladugård helt förstörd av grävling och även räv.

Helt otroligt vad dom kan förstöra..

Efter 5min på pass så kommer det en liten grävling stannar 10m ifrån mig, han hinner i fatta vad som hände innan han fick en us3 i sig. Bryter bettan å stoppar i en ny plugg, när jag tittat upp igen så kommer det en liten rävvalp smygande även den stannar på ca 10m å den får gå samma möte tillväga som grävlingen.

Så det blev en härlig dubblé på årets första jakt. Hoppas det håller i sig...

Skit jakt på er!!

Inte helt fel start !

Grattis.

Publicerat

Igår kväll sköt jag årets första räv på lock. Det var en valp som kom som en raket på knight&hales muspipa och 223an fick tala sitt tydliga språk. :rolleyes:

Publicerat

nä denna valpjakt tilltalar absolut inte mej även om det är effektiv viltvård så skulle det skära i hjärtat att skjuta en liten finnsp,,,flåt rävvalp,,någon mer som låter dom vara tills snön kommer??

Publicerat

Det är upp till var o en hur dom vill göra själv väntar jag tills den riktiga jakten börja ;)

Mvh.

Publicerat

Jag sköt en liten hanvalp igårkväll på ca 3-4 kg :) . 6-7 meter med 13 grams Oryx ur 30.06 blir en väldigt död räv.

Publicerat
Jag sköt en liten hanvalp igårkväll på ca 3-4 kg :D . 6-7 meter med 13 grams Oryx ur 30.06 blir en väldigt död räv.

grattis grattis :P

tycker de saknas väldigt mkt bilder i den här tråden!!!!

helst 2-4bilder per räv med lite fina bilder. även mobilbilder är roligt sålänge man får se räven så :o

mvh//Marcus som för övrigt inte har kunnat jaga ännu :(

Publicerat

har ingen som arrenderar åkermarken utanför huset så åkrarna är inte slagna än:(

Väldigt tråkigt tycker jag!

Publicerat
tycker de saknas väldigt mkt bilder i den här tråden!!!!

Torsdagskvällens valp.

post-977-1247331275_thumb.jpg