Publicerat Juli 29, 200916 yr Tänkte skaffa mej en 22lr bössa efter att jag sålde min brno 22wm Har kollat lite och funderar på Anschutz 1416D Classic, brno 453 varmint eller en beg Anschutz 1422 dock är den sista fin men dom vill ha 6500 kr Jag vill ha bra precision och en studsarkänsla i bössan jag köper gärna beg men om det inte skiljer för mer än 1500kr till en ny Vad rekomenderar ni
Publicerat Juli 29, 200916 yr http://www.jakt.se/kulvapen/kulgevar/cz-br...-nickel-22.html Där har du en bra pang och billig
Publicerat Juli 29, 200916 yr Författare http://www.jakt.se/kulvapen/kulgevar/cz-br...-nickel-22.htmlDär har du en bra pang och billig plastkolv och rostfri pipa Hmm inte så kul Jag vill nog ha en med blåneradpipa på träkolv
Publicerat Juli 29, 200916 yr Du är inne på rätt spår med brno 453 varmint! Riktigt fint gevär med riktig studsarkänsla.. Riktigt bra precision och snelltrycke!
Publicerat Juli 29, 200916 yr Du är inne på rätt spår med brno 453 varmint! Riktigt fint gevär med riktig studsarkänsla.. Riktigt bra precision och snelltrycke! +1 på den! 18mm C/C i snitt på 100m med rätt ammo och optimala vindförhållanden =)
Publicerat Juli 29, 200916 yr Jag har sedan länge haft en Winchester 9422. Lär man sig hantera bygeln på rätt sätt så är man lika snabb som en halvauto. Med rätt ammunition är det inga problem alls att skjuta 5 träffar i samma hål på 50m. Stort magasin är ju ingen nackdel det heller. Det som är till dess nackdel är ju att den känns som en leksaksbössa. Fast detta låter som en bössa rätt långt ifårn det du är ute efter. En sådan winchester är ju inte speciellt studsarlik. Men till jakt så är den minst lika bra som vilken cylinderrepeter som helst.
Publicerat Juli 29, 200916 yr Författare så en brno är den mest prisvärda? Anschutz är ett sämre val?
Publicerat Juli 29, 200916 yr Författare så en brno är den mest prisvärda?Anschutz är ett sämre val? ????
Publicerat Juli 29, 200916 yr Anschutz eller Brno är smakval tycker jag, jag har en av varje Men den som står på jakt är en Brno 453 Varmint, en bössa jag rekomenderar i alla dagar
Publicerat Juli 29, 200916 yr så en brno är den mest prisvärda?Anschutz är ett sämre val? BRNO:n är som en gammal rysk Niva... Anschutzen är som en BMW. Personligen tycker jag att BRNO:n bara har en fördel - priset och det är det absolut enda. Anschutz är termosiaforiskt mycket bättre gjord. Tom deras snikmodeller utan nätskärning är bättre gjorda än en BRNO. /T
Publicerat Juli 30, 200916 yr BRNO:n är som en gammal rysk Niva... Anschutzen är som en BMW. Personligen tycker jag att BRNO:n bara har en fördel - priset och det är det absolut enda.Anschutz är termosiaforiskt mycket bättre gjord. Tom deras snikmodeller utan nätskärning är bättre gjorda än en BRNO. /T Vilket skitsnack. Anschütz är säkert bättre gjord och har detaljer handputsade med sand från Donau av oskulder från Österrike... men den där jämförelsen var väldigt långt från sanningen. Välarbetad kolv med en utmärkt nätskärning. Kan hålla med om att de rörliga delarna behöver slitas in på en CZ, men i övrigt är den mycket välgjord. Om du tycker att priset är den enda fördelen har du aldrig skjutit med en CZ 453 Varmint, eller så har du råkat skjuta med ett måndagsexemplar. Men visst, det finns ju folk som tycker det är kul med "fina" märken på sina saker.. som BMW, Sauer, D&G, Gucci osv.. osv..
Publicerat Juli 30, 200916 yr Men visst, det finns ju folk som tycker det är kul med "fina" märken på sina saker.. som BMW, Sauer, D&G, Gucci osv.. osv.. Instämmer! Och oftast köps det bara för märkets skull trots att det finns andra saker som är minst lika bra och kostar hälften så mycket MVH/Jocke
Publicerat Juli 30, 200916 yr Instämmer! Och oftast köps det bara för märkets skull trots att det finns andra saker som är minst lika bra och kostar hälften så mycket MVH/Jocke Jag tycker själv att det är kul med märken ibland, för att unna sig det där lilla extra =) Men jag anser det inte vara nödvändigt, rent praktiskt. Och jag kallar ffa inte allt annat för skit.. =)
Publicerat Juli 30, 200916 yr Dem flesta 22lr skjuter bra bara man finner en ammunition som bössan gillar, så det blir som med allt att man väljer modell efter användningsområdet. Skall man använda bössan till enbart plinking duger det mesta men önskar man mer vuxen 22a är det varmint och sporter modeller som passar bäst, själv tycker jag trycket är mycket viktigt speciellt på en 22a och då håller faktiskt Anschutz toppklass och att uppväga ett dåligt trycke med snelltryck är på en bössa med denna lopptid är i mina ögon en dålig lösning.
Publicerat Juli 30, 200916 yr att uppväga ett dåligt trycke med snelltryck är på en bössa med denna lopptid är i mina ögon en dålig lösning. Har aldrig upplevt trycket som dåligt på en CZ, det är justerbart så man får det som man vill. Och duger inte det finns det eftermarknadstrycken att köpa. Däremot kan jag hålla med om att fabrikstrycket på de flesta Anschütz- och Feinwerkbau vapen är riktigt trevliga.
Publicerat Juli 30, 200916 yr Har aldrig upplevt trycket som dåligt på en CZ, det är justerbart så man får det som man vill. Och duger inte det finns det eftermarknadstrycken att köpa. Däremot kan jag hålla med om att fabrikstrycket på de flesta Anschütz- och Feinwerkbau vapen är riktigt trevliga. Eller så gör man rätt från början och köper en vettigt gjord bössa från början..... BRNO:n är billigare, och sämre gjord. Inget snack, det är så - vilket du själv bevisar ovan. /T, som kör med en Sauer&Sohn Tell i kaliber 22.
Publicerat Juli 30, 200916 yr Eller så gör man rätt från början och köper en vettigt gjord bössa från början..... BRNO:n är billigare, och sämre gjord. Inget snack, det är så - vilket du själv bevisar ovan./T, som kör med en Sauer&Sohn Tell i kaliber 22. Jag blir så irriterad när jag hör såna där uttalanden BRNO:är ett bra vapen till en bra peng jag har skjutit med både BRNO och Anchutz och tycker ABSOLUT INTE att BRNO är sämre Det kallas för trångsynthet det synsätt du har på BRNO och Anchutz.
Publicerat Juli 30, 200916 yr Jag blir så irriterad när jag hör såna där uttalanden BRNO:är ett bra vapen till en bra peng jag har skjutit med både BRNO och Anchutz och tycker ABSOLUT INTE att BRNO är sämre Det kallas för trångsynthet det synsätt du har på BRNO och Anchutz. Tja mitt uttalande står för mig, ditt står för dig. Jag har skjutet mycket med flera individer av bägge tillverkarna.... Och jag har ägt ett par Anschutz. River man ned en BRNO är den sämre gjord, det bara är så. Att inte inse det är att betrakta världen i sin navel. /T
Publicerat Juli 30, 200916 yr I den här diskutionen så håller jag helt klart pmt`s åsikter mycket högre än andras, och det tycker jag man bör med tanke denne mans erfarenheter och kunskap inom ämnet vapen. Jag är dessutom rätt så säker att han inte menar att en BRNO är ett skitvapen, men inte i klass med Anschütz`en
Publicerat Juli 30, 200916 yr Tja mitt uttalande står för mig, ditt står för dig. Jag har skjutet mycket med flera individer av bägge tillverkarna.... Och jag har ägt ett par Anschutz. River man ned en BRNO är den sämre gjord, det bara är så. Att inte inse det är att betrakta världen i sin navel./T Då fattar du helt fel det jag menar är att precisions och skyttemässigt så skiljer det inget spec och tro mig jag har pumpat iväg en hel massa med både BRNO och Anchutz !!!!
Publicerat Juli 30, 200916 yr Då fattar du helt fel det jag menar är att precisions och skyttemässigt så skiljer det inget spec och tro mig jag har pumpat iväg en hel massa med både BRNO och Anchutz !!!! Fast det har du ju aldrig skrivit heller å andra sidan... Utan du svarade på pmt`s uttalande om tillverkningskvaliten...
Publicerat Juli 30, 200916 yr Fast det har du ju aldrig skrivit heller å andra sidan...Utan du svarade på pmt`s uttalande om tillverkningskvaliten... Hehe Jaja man kan ju bara skratta åt att det finns vissa som sitter och ägnar tid åt att märka ord.
Publicerat Juli 30, 200916 yr Jag blir så irriterad när jag hör såna där uttalanden BRNO:är ett bra vapen till en bra peng jag har skjutit med både BRNO och Anchutz och tycker ABSOLUT INTE att BRNO är sämre Det kallas för trångsynthet det synsätt du har på BRNO och Anchutz. Nåja är det inte läge att vara lite mindre reaktiva på Pmt:s yttrande, det är enorm skillnad mellan en Brno och en Annie, jag vet jag har använt och skjutit med båda, att förneka det är lite som att säga att jorden är platt, men att sedan avgöra om det är en Annie eller en Brno man vill ha är en smaksak, jag är ganska trött på min skidskytte Annie från 1976, men det jag upskattar är precisionen. En Tell är ett helt annat vapen, något för den som har provat sin smak och vet vad man vill ha, för egen del är det inget som talar till mig, en liten fallblockare skulle å andra sidan få mig att bli varm och öm i hjärtat. /Christian