Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En bra 22lr bössa

Featured Replies

Publicerat

Hade en anschutz m54, den sköt återkommande inom klisterlapp på80 m med CCI minimag. 

• Svar 125
  • Visningar 23,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det är en tråd från 2009 du svarar på...  Har inte TS köpt en .22LR än så lär han aldrig göra det heller  

• Christian N
    Christian N

Är ni klara med precisionstävlandet på internet? http://bulletin.accurateshooter.com/2015/05/using-barrel-with-100000-rounds-joe-sets-new-ara-record/ Att skjuta hål i hål med en 22LR går bra

• Finskavapen
    Finskavapen

Skjut nog många serier så kommer du få ihop en del ruskigt bra serier om man bara har bra grejer att bruka oxå. Nu var det ju inte tal om vad som presteras som sämst, jag delgav bara vad det bästa jag

Publicerat

Min krico i 22vm skjuter på en klisterlapp på 80-90m. Kompisens anschutz i 22lr likaså. Men de andra kompisarna som har nya plinkarbössor av välkänt finskt och ōstligt fabrikat tror oss inte :)

Publicerat
12 minutes ago schlinge sa:

Min krico i 22vm skjuter på en klisterlapp på 80-90m. Kompisens anschutz i 22lr likaså. Men de andra kompisarna som har nya plinkarbössor av välkänt finskt och ōstligt fabrikat tror oss inte :)

Vilen modell är din Krico?

Publicerat

Många OSvinnare inne här tydligen. Sverige har bra skyttar ;)

Publicerat
2 hours ago Engelbrekt sa:

Vilen modell är din Krico?

Det skall vara en 300.

Publicerat
11 minutes ago schlinge sa:

Det skall vara en 300.

Gott.

Då har jag ju en fråga till alla kloka gubbar med kunskap om va som då kan skilja mellan en 300 och en 350?

Publicerat
1 hour ago 6.5x55SM sa:

Många OSvinnare inne här tydligen. Sverige har bra skyttar ;)

Ja verkligen,  alla håller absolut världsklass ☺

Publicerat
13 minutes ago Sydsidan sa:

Ja verkligen,  alla håller absolut världsklass ☺

Skjut nog många serier så kommer du få ihop en del ruskigt bra serier om man bara har bra grejer att bruka oxå. Nu var det ju inte tal om vad som presteras som sämst, jag delgav bara vad det bästa jag gjort är. Eller får man inte det  ?

BTW, nyreggad med en ung tjej som avatar, är du det troll som brukade nyregga en drös med nick på robsoft och bara tjaffsa ? tycker stilen känns väääldigt bekant......<_<

Publicerat
11 minutes ago Finskavapen sa:

Skjut nog många serier så kommer du få ihop en del ruskigt bra serier om man bara har bra grejer att bruka oxå. Nu var det ju inte tal om vad som presteras som sämst, jag delgav bara vad det bästa jag gjort är. Eller får man inte det  ?

BTW, nyreggad med en ung tjej som avatar, är du det troll som brukade nyregga en drös med nick på robsoft och bara tjaffsa ? tycker stilen känns väääldigt bekant......<_<

Om du inte tål beröm, hur hanterar du då kritik? 

Publicerat

Läser man dina inlägg så är det ju inte positivt upplevd framtoning, snarare verkar det tvärtom.

Publicerat
2 hours ago Engelbrekt sa:

Gott.

Då har jag ju en fråga till alla kloka gubbar med kunskap om va som då kan skilja mellan en 300 och en 350?

Skall finnas 302 också har jag sett. 

Publicerat
1 hour ago schlinge sa:

Skall finnas 302 också har jag sett. 

Jag fick en spränskiss från Krico när jag frågade om modellen för det aktuella serienumret, det verkar finnas 320 och 350 som är snarlika. Men hittar inga sådana andra objekt i landet när man googlar lite enkelt..

Publicerat

Om man skjuter lika bra som bössan på fri hand och gång på gång presterar OS-klass förtjänar man beröm. Om man gång på gång presterar OS-serier i skjutbänk med sandsäckar och maxförstoring är det nog ändå ganska rimligt.

Publicerat
16 hours ago Engelbrekt sa:

Jag fick en spränskiss från Krico när jag frågade om modellen för det aktuella serienumret, det verkar finnas 320 och 350 som är snarlika. Men hittar inga sådana andra objekt i landet när man googlar lite enkelt..

Då kan jag nu besvara mina egna frågor..

Modell 320 = .22 lr

Modell 350 = .22 wmr

Klart som korvaspa.

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Publicerat

Har inte bekymrat mig för att läsa igenom tråden, utan jag ställer frågan med en gång; En bra .22LR. Vilken ? Anschutz brukar nämnas  i sammanhanget och dom har en uppsjö av olika modeller att välja på :wacko:. Finns det något (likvärdigt) alternativ ? Vad jag tänker på är nyanskaffningspriset, framförallt.Tanken är att jaga klass 4 vilt, men framförallt övningsskjuta med. Sako med pipbytarsystem förefaller vara en bra idé, eller ? Sedan är det väl licens på varje pipa ?

Hittade detta paket på jaktia, är det ett fynd eller ? med tanke på att Torsbo tar ~10 lusentappar bara för bössan (men det beror naturligtvis på vilken modell av i detta fall Anschutz, iofs).

Bring it on !

Publicerat

22:or kan du leta begagnat oxå, det är (nästan) omöjligt att skjuta slut på pipan. Bristande vård kan dock förstöra dom. Så kolla skicket på vapnet. Köp utan optik om du letar nytt, billigare vapen och bättre optik skulle jag säga är rätt väg även på en 22.

Publicerat
1 minute ago Finskavapen sa:

22:or kan du leta begagnat oxå

Förvisso, men eftersom jag inte har en susning om vad man skall titta på i en beg. bössa, föredrar jag att köpa nytt. Dessutom är det sannolikt betydligt svårare att hitta en beg. i vä. utförande.

2 minutes ago Finskavapen sa:

Köp utan optik om du letar nytt, billigare vapen och bättre optik skulle jag säga är rätt väg även på en 22.

Säkert så, men om bössa och sikte kostar lika mycket som bara bössa på Torsbo (förutsatt att det är samma modell) så ser jag inget skäl till att inte köpa paketet.

Publicerat
1 hour ago MrT. sa:

Förvisso, men eftersom jag inte har en susning om vad man skall titta på i en beg. bössa, föredrar jag att köpa nytt. Dessutom är det sannolikt betydligt svårare att hitta en beg. i vä. utförande.

Säkert så, men om bössa och sikte kostar lika mycket som bara bössa på Torsbo (förutsatt att det är samma modell) så ser jag inget skäl till att inte köpa paketet.

Om du inte har en susning om vad du ska kolla upp på en begagnad bössa.....Hur vet du då vad du ska kolla efter på en ny!?

Publicerat
6 minutes ago Urban sa:

Om du inte har en susning om vad du ska kolla upp på en begagnad bössa.....Hur vet du då vad du ska kolla efter på en ny!?

I och med att den är ny,  lär skicket vara därefter ;).

Publicerat

Om världen vore så enkel, men fortsätt gärna i din övertygelse.

Det är sådana som du som handlarna behöver för att gå runt, köp gärna paketet, det är säkert så att du gör ett klipp på både optik och pang. Alternativet är att lära sig om vapen i sådan utsträckning att man kan avgöra skick och     tillstånd. C 

Publicerat

Den kostade drygt 10Kkr i paket och priset 14Kkr var överstruket. 14Kkr måste vara priset utan siktet ;):ph34r:

Publicerat
1 hour ago MrT. sa:

I och med att den är ny,  lär skicket vara därefter ;).

Vad gäller skicket så räcker det med en snabbflukt på en begagnad bössa för att se om den är i bra eller dåligt skick.

Däremot är kvalitén ofta högre på äldre vapen. Men som någon skrev... det är tur det finns såna som köper nytt utan att tveka.....annars skulle det finnas ännu färre handlare än vad det gör idag!;)

Publicerat
52 minutes ago Urban sa:

Vad gäller skicket så räcker det med en snabbflukt på en begagnad bössa för att se om den är i bra eller dåligt skick.

Däremot är kvalitén ofta högre på äldre vapen. Men som någon skrev... det är tur det finns såna som köper nytt utan att tveka.....annars skulle det finnas ännu färre handlare än vad det gör idag!;)

Har inget problem med att köpa en begagnad bössa. Problemet jag har är att skilja mellan en hiss och en diss ;).

Därtill skall det helst vara ett välrenommerat fabrikat och i vänsterutförande .  Med det sagt blir urvalet genast starkt begränsat på beg.marknaden. Fast det är ju klart, jag har ju inte bråttom.