Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Teauge Choker

Featured Replies

Publicerat

Såå då har jag beställt en näve Teauge choker ja med :PB)

• Svar 352
  • Visningar 63k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vet att det finns minst en tråd där jag visar skillnaden men en billig/dålig choke har tätare pattern i centrum och glesare utåt sidorna medans en riktig choke har samma täthet i hela cirkeln. Givetv

• Om du menar vad 3/4 heter på olika sätt så är det: Improved Modified ++- 3/4 IM II ** Jag har samlat en sammanställning på http://www.shotguns.se/html/choke.html /T

• Hamnat i ett dilemma.. Ska köpa super extended till bocken tänkte jag. Först var jag inne på att köpa samma uppsättning som jag redan har i ext version men så insåg jag att det spelar mindre roll ärl

Posted Images

Publicerat

Säg till när du fixat procenten, ska ha super extended till min bock :wub:

Skillnaden mellan mina extended och normala Beretta/Benelli Flush är obefintlig så det lär ju "ta bättre" med super ext.

Mvh!

Publicerat

provade min invector + full (flush) på min miroku idag.

avstånd 35 meter, plugget var Lyalvale express pro competition 28g 7½, resultat:

post-7625-0-52118100-1309713857_thumb.jp

Publicerat

provade min invector + full (flush) på min miroku idag.

avstånd 35 meter, plugget var Lyalvale express pro competition 28g 7½, resultat:

post-7625-0-52118100-1309713857_thumb.jp

Hmm... Jag tycker de kan ta bort "pro competition" ur namnet för det var inget vackert pattern... <_<

Dock har du ok storlek på svärmen så det rör sig troligen om ojämn kvalitet på haglen eller dålig plastförladdning.

Har en gammal bild någonstans där jag sköt en av mina sista Hull Sovereign 36g 7:a på en tavla på liknande avstånd med extremt jämnt pattern men mindre storlek på svärmen.

I löve Sovereign med fibre wad :wub:

Publicerat

Hade tillfälle till praktiska test idag,

riktigt blåsiga förhållanden o skumma linjer på fåglarna,

hade kvarts super extended i pangen o sköt med 30 grama rios 6:or,

drog ner 4 duvor o en kaja, bara en av dem hade lite gnista kvar när den gick i däck.

Måste säga att jag är nöjd med tuben, mer definitiva träffar, skyttepolaren sa något, lätt lyriskt om fjädrarna yrde och fåglarna föll.

/Christian

Publicerat

YEEESSSSSS!!!!! 08.45 ringde det på dörren, utanför står en underskön skapelse av hon kön med ett bländande leende: heeej!!!! Jag har ett paket till dig! 4 nya Teague choker levererade till dörrn!!! Nu börjar samlingen vara komplett!

Har 8 st så nu är man rustad!! Nu är det bara att lära sig träffa åxå........... :wub:

Publicerat

Hmm... Jag tycker de kan ta bort "pro competition" ur namnet för det var inget vackert pattern... <_<

Dock har du ok storlek på svärmen så det rör sig troligen om ojämn kvalitet på haglen eller dålig plastförladdning.

Har en gammal bild någonstans där jag sköt en av mina sista Hull Sovereign 36g 7:a på en tavla på liknande avstånd med extremt jämnt pattern men mindre storlek på svärmen.

I löve Sovereign med fibre wad :wub:

Lite OT, men vilken hagel har fibre wad och är hyffsat överkomlig (pris/tillgänglighet).. Gyttorps röda är ju inte billiga direkt... 30/32g 5,6 sökes...

Funderar på att börja mecka med att ladda själv...

Publicerat

YEEESSSSSS!!!!! 08.45 ringde det på dörren, utanför står en underskön skapelse av hon kön med ett bländande leende: heeej!!!! Jag har ett paket till dig! 4 nya Teague choker levererade till dörrn!!! Nu börjar samlingen vara komplett!

Har 8 st så nu är man rustad!! Nu är det bara att lära sig träffa åxå........... :wub:

Trevligt :) Hade 3st på lådan idag jag med :D

Måste säga att jag är imponerad över och jättenöjd med leveranstiden! Beställde i torsdags och de var med posten idag :) STORT + på de ^_^

Publicerat

Lite OT, men vilken hagel har fibre wad och är hyffsat överkomlig (pris/tillgänglighet).. Gyttorps röda är ju inte billiga direkt... 30/32g 5,6 sökes...

NSI English Classic har filtförladdning men de är något långsamma.

Skall man ha bra plugg med filtförladdning så är det England man får beställa från eftersom här finns de i princip inte.

Publicerat

Nu är det bara att lära sig träffa åxå........... :wub:

Ja jag menar det, skjuter du jämnt med mig med dina flådiga prylar får du fan skämmas :P

Publicerat

Mirage har en trappatron som man kan köpa för 1.90 något på Torsbo.. 24 grams bly, pappatron med filtförladdning. Inte provat på tavla men tycker de biter helt ok på fågel..

Mvh!

Publicerat

NSI English Classic har filtförladdning men de är något långsamma.

Skall man ha bra plugg med filtförladdning så är det England man får beställa från eftersom här finns de i princip inte.

Urgh.. ställde in en Englandsresa i juli pga valp. Ska utforska handladdningsspåret lite... Sorry för OT, nu tillbaka till ordinarie program ;)

Publicerat

Mirage har en trappatron som man kan köpa för 1.90 något på Torsbo.. 24 grams bly, pappatron med filtförladdning. Inte provat på tavla men tycker de biter helt ok på fågel..

Mvh!

Ahh... låter intressant, får hänga på låset nästa måndag när de öppnar igen! Tackar!

Publicerat

Trevligt :) Hade 3st på lådan idag jag med :D

Måste säga att jag är imponerad över och jättenöjd med leveranstiden! Beställde i torsdags och de var med posten idag :) STORT + på de ^_^

Gött henrik :) har taguge nu ja med .. kanske ska ta en skeet kväll nån dag?:D de är Martin vettu från ulvsby?:D

Publicerat

Intressant tråd! Hade ingen aaaning om att chokerna hade sådan betydelse för prestanda, men om man med en sådan ringa investering kan uppnå bättte resultat ska jag absolut sälla mig till skaran av Teague-supporters. Antar att en kvarts och en halv Extended täcker in normalt jaktbehov, från kråka till gås, samt lite träning på lerduvor? Återstår bara att förstå vad det är jag ska beställa till en Benelli halvauto, viss osäkerhet infinner sig när jag tittar på utbudet på Teague's hemsida... det finns två underrubriker för Benelli, Crio och Supersport, men skiljer det i gängning eller vad?

/Bosse

Publicerat

Vilken Benelli har du?

Mvh!

Publicerat

Vilken Benelli har du?

Anade att du skulle fråga det... köpte den beggad i fjol, men jag tror att det är M2. Enda texten som står är "Super 90". Bifogar bild, hjälper den dig?

post-5304-0-31710500-1309787222_thumb.jp

Publicerat

Då ska du ha de vanligaste Beretta/Benellituberna.. Samma som jag och tex Christian här införskaffat. Ska se om jag kan grotta fram ngn länk.

Mvh!

Publicerat

Då ska du ha de vanligaste Beretta/Benellituberna.. Samma som jag och tex Christian här införskaffat. Ska se om jag kan grotta fram ngn länk.

Mvh!

Tänkte väl att du, om någon, kunde hjälpa en Benelli-broder i nöd ;)

Publicerat

Kolla här..

http://www.essexgun.com/index2.html

Du ska ha Beretta Mobile såvitt jag fattat. Sen längen får du själv avgöra. Har ett diffust minne av att Essex Guns är billigare än Teague på vissa tuber och de är rätt trevliga att ha att göra med. Det går att ringa dem, bluddra visakortsnummer osv och så skickar de till dej.

Mvh!

Publicerat

Tänkte väl att du, om någon, kunde hjälpa en Benelli-broder i nöd ;)

Självklart! Detta trots att min Benelli är satt på undantag nu pga Browningförälskelse :wub:

Kom inte in på Teagues hemsida då jag sitter på jobbet så jag kan inte kolla priserna.

Mvh!

Publicerat

Självklart! Detta trots att min Benelli är satt på undantag nu pga Browningförälskelse :wub:

Kom inte in på Teagues hemsida då jag sitter på jobbet så jag kan inte kolla priserna.

Mvh!

Det där är bara massa dumheter, endera dagen inser du att den äkta kärleken står där i skåpet o väntar på dig..

/Christian

Publicerat

Nu tänkte jag beställa. Frågan är ju bara om jag ska ta vanliga portade eller super extended ported?? Vad tror ni? Bössan är alltså en b525 sporting med 71 pipor och invector+.

Publicerat

I och med att du har Invector+ så kör på de vanliga. Mitt tycke säger att super extended mest behövs om man har vanliga Invector, de är korta som fan, och tar man vanliga extended så blir de ungefär lika långa som Invector +.

Mvh!

Publicerat

Ber att få tacka för hjälpen! Ska nog lyckas beställa rätt, med denna info.

Och, vilket jag borde framfört redan tidigare, mina ursäkter till trådskaparen för kapningen - men det var värdefull hjälp! :blush:

För övrigt håller jag nog med Christian... :P