Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bågskytteförbundet har skitit i boet!

Featured Replies

Publicerat
Eftersom jag inte jagar med båge (än) och inte ens skjuter båge (än) så blir jag mest lack på att detta idotiska förslag inte direkt kommer att korta licensköerna hos myndigheterna.

*suck*

Andreas

Gissa vilken kö det blir om jag ska regga in alla mina pågående projekt, det lär i allafall bli ett tiotal som hamanr över 40J gränsen, eller när jag håller bågbyggarkurs!

• Svar 60
  • Visningar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag tror risken är mycket liten att någon skulle nappa på den här motionen, så vi kan nog lägga ner hela diskutionen och gagga om nått roligare istället. :P

Publicerat
Jag tror inte det är direkt produktivt att bråka med SBF, de har det nog jobbigt som det är, de gjorde bort sig redan i våras och vet om det (hoppas jag) end of that, låt det ligga. Blir det licens får i allafall en bågjägare det jobbikt, nämligen jag.

1 Jag bygger bågar, som hobby, hur fan skulle man göra då?

2 Vapenskåp är sällan mer än 150 cm och jag gillar inte takedowns eller compounds.....

3 Mina långbågar är så vackra att de förtjänar en plats på väggen

Fundin, Jag har full förståelse för din oro, men jag har mycket svårt att tro att detta blir verklighet.

man får vara realist och se på den stora bilden, regeringen har betydligt viktigare saker att fundera på

än att tvinga bågar in i ett skåp, om de skulle bli licensbelagda är det inget som säger att de MÅSTE vara inlåsta

i kassaskåp heller för den delen.

se på det så här, om jag gör en båge av en enrisbuske,, som mycket väl kan ge 40 pund.. skulle det vara

skåp o licenstvång på den.. förefaller helt orimligt för mig.

Publicerat
Jag tror risken är mycket liten att någon skulle nappa på den här motionen, så vi kan nog lägga ner hela diskutionen och gagga om nått roligare istället. :P

hear hear!

Publicerat
  • Författare
Jag tror inte det är direkt produktivt att bråka med SBF, de har det nog jobbigt som det är, de gjorde bort sig redan i våras och vet om det (hoppas jag) end of that, låt det ligga. Blir det licens får i allafall en bågjägare det jobbikt, nämligen jag.

1 Jag bygger bågar, som hobby, hur fan skulle man göra då?

2 Vapenskåp är sällan mer än 150 cm och jag gillar inte takedowns eller compounds.....

3 Mina långbågar är så vackra att de förtjänar en plats på väggen

SBF ska ha sig en känga. Man har flinat åt och förringat bågjägarna sen starten. Nu tror jag inte de flabbar så brett längre.

har hört tongångar från flera håll och det kokar i de egna leden. Uppenbarligen hade inte styrelsen medlemmarna med sig när de började motarbeta bågjakten.

Vi får väl se hur det går med dina bågar. Jag tror det går bra i slutändan. Du får säkert dispens för allt! :)

Publicerat

Om nu det inte nämnts i tidigare inlägg (har bara skummat igenom dem).

Har inte licens frågan varit uppe tidigare men blivit totalsågad?

//Sjukis

Publicerat
Om nu det inte nämnts i tidigare inlägg (har bara skummat igenom dem).

Har inte licens frågan varit uppe tidigare men blivit totalsågad?

//Sjukis

Såhär är det, licensfrågan kräver en riktig lagändring, medan bågjaktsfrågan kan beslutas av tjänstemännen på narurvårdsverket

Publicerat

Måste säga att som utomstående så undrar jag vad det kan komma för positivt ut från att häckla och bråka med tavelskyttarna? Bågeriet är inte speciellt stort, what comes around goes around eller vad jag ska säga. Hade det inte varit vettigt att vända andra kinden till för gamla oförätter?

Mvh!

Publicerat
Måste säga att som utomstående så undrar jag vad det kan komma för positivt ut från att häckla och bråka med tavelskyttarna? Bågeriet är inte speciellt stort, what comes around goes around eller vad jag ska säga. Hade det inte varit vettigt att vända andra kinden till för gamla oförätter?

Mvh!

Hade inte kunnat sagt det bättre själv, vill man framstå som seriös är det ju här knappast rätt väg.

Publicerat

Mvh!

Vem häcklar dem menar du ?

Jag måste nog säga att alla gånger som jag debaterat på deras forum så är det nog mer dem som häcklar

bågjägare än oss som häcklar dem, vi har hållt en mycket proffsig hållning då vi ser nyttan för allt bågskytte

om bågjakt blir verklighet.

Gliringarna i denna tråd är befogade då vi/jag ett flertal gånger varnat dem för att detta kunde ske.

I övrigt har vi inga problem med tävling/tavelskyttar på något vis, dock finns det vissa i deras styrelse som

är lite fel gängade så att säga.

Publicerat
  • Författare

Mvh!

Men du vet väl att skadeglädjen är den enda sanna glädjen? <_<

Nåja, du må ha rätt i det du säger.

Men det är inga enskilda tavelskyttar man bråkar med utan det här är riktat till hela deras organisation som i åratal i olika sammanhang passat på att häckla bågjakten. Man har baktalat den i många olika sammanhang. Droppen var väl nu i våras där man tog ett beslut att aktivt motarbeta bågjakten genom uppvaktningar av myndigheter osv.

Nu har SBJF inte officiellt kritiserat SBF som SBF har kritiserat bågjakten.

Men som enskild bågjägare kan jag bara le åt en illa skött handläggning av frågan hos SBF.

Verkligen what comes around goes around! SBF har fått förslag på samarbete med bågjägarna. Men valde att tacka nej.

Jag vänder aldrig andra kinden till!

Farsan sa alltid; Slå först och slå hårt!

Nåja kanske dags att lugna ner sig och se vad som komma skall i detta ärende.

Jag stänger tråden tillsvidare.

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.