Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mannen som talar med hundar

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Jo jag har tittar där, inte på alla avsnitt såklart, de är ju endel, kan ju ha missat just dessa. Tänkte om det var någon som visste mer exakt vart man kunde hitta dessa filmer där han använder sig av stackel och el.

http://www.youtube.com/watch?v=GPvr8tQhJY4&NR=1

• Svar 106
  • Visningar 16,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Ok det har hänt. Men inte tyckte jag att det såg ut som att hunden led. Fast jag tycker nog att det är det sämsta jag har sett honom göra.

Publicerat
Jag såg inget konstigt med filmsnutten... Upplys mig gärna om vad som var fel. <_<

Jag tycker han är duktig som faan å då dömer jag av det jag sett på tv.

Mvh. Robban

Håller FULLSTÄNDIGT med...

Publicerat
  • Författare
Ok det har hänt. Men inte tyckte jag att det såg ut som att hunden led. Fast jag tycker nog att det är det sämsta jag har sett honom göra.

Inte jag heller, el är inget som Svensson ska mixtra med, men som träningsmetod sätter jag mig inte emot det spontant.

Publicerat
Jag anser mig inte direkt vara någon känslig typ när det handlar om hunddressyr. Har själv en rätt envis och stundvis svårjobbad hårdning till vorsteh som kräver en fast hand här i världen, och är inte den sorten som förfasas över ett koppelryck eller liknande åthutning om situationen kräver det.

Denne man är så omtalad att jag så smått har börjat se programmen, mest av nyfikenhet eftersom det verkat vara väldigt ojämna debatter kring karln. IRL är folk lyriska och på hundforumen är han hatad, i princip.

Nu när jag hunnit skumma igenom ett par avsnitt är jag så himla upprörd att jag hoppas någon av hundstackarna som utsätts för CM ska ha förstånd att bita honom så hårt att han blir hundrädd på livstid! <_<( ;) <--- finns det förresten ingen argare smiley att tillgå än den här?)

Den som försvarar t.ex. den här scenen får vara beredd på en hård debatt med mig. :D

http://www.youtube.com/watch?v=2eSERTmOrpk...feature=related

Ja, kom igen Vicks!Jag är med, debattera på.... :P

Vad är det hemska i detta avsnitt?Hunden försöker bita honom, han tar tag i problemet.

Såg i nåt fler inlägg att elhalsband ifrågasattes. Jag vet att det är oerhört bra med elhalsband om man använder det vid

rätt tillfälle och på rätt sätt. Däremot kan det missbrukas, men det kan i stort sett allt..

Publicerat

jag måste ha fått samvetet borttaget någon gång för jag har aldrig reagerat på att han gjort något jävligt mot hundarna.

kan förstå att vissa hatar honom vi lever ju i avundsjukans land.

Publicerat

Detta är inte något jag stödjer. Jag tycker absolut inte att man ska använda ström på hundarna. Detta är dock det enda jag har sett som CM har gjort där jag kan tycka att han går för långt.

Angående fallet det första fallet som togs upp i denna tråd så tycker jag att han agerade på ett acceptabelt sätt med tanke på att hunden ville tugga på honom och att hunden sedan blev lugn.

Sen tycker jag att det finns många som missbrukar elström på ett mycket mer upprörande sätt (inte för att det försvarar CMs agerande). Jag menar hur många som har jakthundar strömmar inte sina hundar på förbjudet vilt?? Det är tom lagligt i de flesta länder utom sverige så där är det inget hysch hysch med att man strömmar sin hund på får, ren eller likn.

I många jakthundsmänniskors munnar så låter detta helt naturligt.

Publicerat
Jag är ingen proffessionell hunddressör, så någon direkt lösning vore bara löjlig att föreslå. Och jag inser att det finns hopplösa fall där hunden inte släpper blockeringen utan att man tar i med hårdhandskarna.

Är hunden så illa däran, framförallt om det finns skaderisker för omgivningen (människor el hundar) så tycker jag att det är okej att försöka med grova medel. Men - strypsnara bakom öronen och liknande plågsamma metoder - det är att gå för långt!

Finns ett klipp där CM bogserar en ung S:t Bernard uppför en trappa med "kräksnara". En riktigt tragisk syn. :) Jag lovar att jag hade kunnat få hunden att gå uppför trappor, det hade tagit mig en hel dag - kanske flera - men jag garanterar att sådant går att lösa med mildare metoder. Det är sällan man kan motivera våld som enda utvägen.

Jag var tvungen att titta på klippet. Och IMHO så var alternativet för den här hunden avlivning. Om någon ska klandras är det förstås ägarna till hunden. CM är lugn och hetsar inte upp sig. Snaran ser förstås hemsk ut, men i det här läget så är det svårt att se hur man skulle kunna hantera en så dominant hund med det lugnet utan något effektivt hjälpmedel. Men återigen så hade det varit 1000 gånger bättre att ägarna inte varit så okunniga från början. Men visst är det ett visst mått av djurplågeri i det här fallet. Det blir ju alltid en avvägning mellan alternativen. Antingen avlivar man hunden eller så får man se till att vinna kampen. Vet inte hur det gick sen, men att CM var högst i rang var ingen diskussion.

När det gäller den unga S:t Bernharden så såg jag faktiskt avsnittet. CM har ett knep med strypkoppel och det är att han flyttar fram det för att det ska "ta". De flesta hundar som har haft strypkoppel utan att ägarna faktiskt vet hur det ska funka har väl utvecklade halsmuskler. Tillbaka till avsnittet med S:Bernharden så började faktiskt CM med positiv förstärkning med en annan hund (utan resultat). Ägarna (som ändå verkade vettiga) hade försökt med diverse trick utan resultat.

Sen bestämde CM sig för att hunden ska upp. Det som är svårt att se på tv är den timing som han har med kopplet. Så fort hunden tar ett steg i rätt riktning så ger han eftergift med kopplet. Dvs han släpper trycket. Och så fort det blir motstånd så sätter han tryck för att så fort det går i rätt riktning omedelbart släppa trycket. Och på 5-10 minuter så hade han fått hunden att gå upp för trappen.

Visst såg det hemskt ut när han släpade upp hunden första gången. Men kolla gärna reprisen och titta på kopplet. Kolla in timingen han har. Det är inte så att han drar i kopplet hela tiden. Och kolla in andra gången uppför trappen då det är ändå tydligare.

/Detstorablå

Publicerat

Jag brukar se hans program med glädje. vissa saker han gör gillar jag inte men mycket av det han gör har jag haft stor nytta av med min röding.

Publicerat
Ja, kom igen Vicks!Jag är med, debattera på.... :)

Vad är det hemska i detta avsnitt?Hunden försöker bita honom, han tar tag i problemet.

Såg i nåt fler inlägg att elhalsband ifrågasattes. Jag vet att det är oerhört bra med elhalsband om man använder det vid

rätt tillfälle och på rätt sätt. Däremot kan det missbrukas, men det kan i stort sett allt..

Jag tycker man ska förbjuda Rolloflexkoppel på hundar :-). De flesta hundar i rolloflex kan ju inte gå i koppel.

Det bästa är när man ser småhundar med sele på som drar i kopplet som bara den. Och när man frågar varför de har sele så är det för att de är rädda att hunden ska få problem med rygg/nacke när de drar. Man kan ju tycka att det vore enklare att lära hunden gå i koppel utan att dra.

/Detstorablå

Publicerat
Jag tycker man ska förbjuda Rolloflexkoppel på hundar :-). De flesta hundar i rolloflex kan ju inte gå i koppel.

Det bästa är när man ser småhundar med sele på som drar i kopplet som bara den. Och när man frågar varför de har sele så är det för att de är rädda att hunden ska få problem med rygg/nacke när de drar. Man kan ju tycka att det vore enklare att lära hunden gå i koppel utan att dra.

/Detstorablå

jag kör med rolloflexkoppel på min "sork" mest för att jag ska kunna gå i jämnt tempo medans hon luktar på "blommor"

Publicerat
jag måste ha fått samvetet borttaget någon gång för jag har aldrig reagerat på att han gjort något jävligt mot hundarna.

kan förstå att vissa hatar honom vi lever ju i avundsjukans land.

+1

Publicerat
  • Författare
Ja, kom igen Vicks!Jag är med, debattera på.... :rolleyes:

Det hemska är ju att han stryper hunden. Jag mår illa av att se hur hunden plågas, och hur den sedan ligger och flämtar på marken av syrebrist. För det är vad som händer.

Var går gränsen - får jag slå ner min hund med slägga? Är det okej med sparkar, lyfta upp den i öronen, rycka loss pälsen? Det verkar som om allt är okej om hunden är tillräckligt aggressiv och farlig, och har ett såpass kraftigt problembeteende att alternativet vore avlivning.

Elhalsband har jag uttalat mig om redan, rätt använt är det säkert ett kanonredskap.

Publicerat
Det hemska är ju att han stryper hunden. Jag mår illa av att se hur hunden plågas, och hur den sedan ligger och flämtar på marken av syrebrist. För det är vad som händer.

Var går gränsen - får jag slå ner min hund med slägga? Är det okej med sparkar, lyfta upp den i öronen, rycka loss pälsen? Det verkar som om allt är okej om hunden är tillräckligt aggressiv och farlig, och har ett såpass kraftigt problembeteende att alternativet vore avlivning.

Elhalsband har jag uttalat mig om redan, rätt använt är det säkert ett kanonredskap.

Har ju faktiskt föreslagit detta (avlivning) av berörd hund. Då var jag "bara" tuff. Hur ska du ha det`?

Publicerat
  • Författare
Har ju faktiskt föreslagit detta (avlivning) av berörd hund. Då var jag "bara" tuff. Hur ska du ha det`?

Återigen, du missförstår. Jag menade inte att DU var tuff.

Du skrev:

Kan nog säga att jag varit fan så mkt tuffare på den hunden Vicks än CM var. Den hade fått en kula.

Jag svarade:

Är det tufft att avliva den? Inte i mina ögon.

Världen vimlar av hundar som ingen vill ha, hellre lägga energi på en sund individ istället.

Med andra ord, jag håller ju med dig!

Publicerat
  • Författare
Jag var tvungen att titta på klippet. Och IMHO så var alternativet för den här hunden avlivning. Om någon ska klandras är det förstås ägarna till hunden. CM är lugn och hetsar inte upp sig. Snaran ser förstås hemsk ut, men i det här läget så är det svårt att se hur man skulle kunna hantera en så dominant hund med det lugnet utan något effektivt hjälpmedel. Men återigen så hade det varit 1000 gånger bättre att ägarna inte varit så okunniga från början. Men visst är det ett visst mått av djurplågeri i det här fallet. Det blir ju alltid en avvägning mellan alternativen. Antingen avlivar man hunden eller så får man se till att vinna kampen. Vet inte hur det gick sen, men att CM var högst i rang var ingen diskussion.

När det gäller den unga S:t Bernharden så såg jag faktiskt avsnittet. CM har ett knep med strypkoppel och det är att han flyttar fram det för att det ska "ta". De flesta hundar som har haft strypkoppel utan att ägarna faktiskt vet hur det ska funka har väl utvecklade halsmuskler. Tillbaka till avsnittet med S:Bernharden så började faktiskt CM med positiv förstärkning med en annan hund (utan resultat). Ägarna (som ändå verkade vettiga) hade försökt med diverse trick utan resultat.

Sen bestämde CM sig för att hunden ska upp. Det som är svårt att se på tv är den timing som han har med kopplet. Så fort hunden tar ett steg i rätt riktning så ger han eftergift med kopplet. Dvs han släpper trycket. Och så fort det blir motstånd så sätter han tryck för att så fort det går i rätt riktning omedelbart släppa trycket. Och på 5-10 minuter så hade han fått hunden att gå upp för trappen.

Visst såg det hemskt ut när han släpade upp hunden första gången. Men kolla gärna reprisen och titta på kopplet. Kolla in timingen han har. Det är inte så att han drar i kopplet hela tiden. Och kolla in andra gången uppför trappen då det är ändå tydligare.

/Detstorablå

Strypsnara placerad på det där viset är oerhört skarpt och smärtsamt. Jag har svårt att se någon eftergift, men det ger han säkert som du säger, bara svårt att se på TV-rutan.

Men varför använda den här hårda metoden på en S:t Bernard med trappfobi, kan du försvara det? Med lite pyssel och fantasi hade det garanterat kunnat avhjälpas utan den här sortens våld. Dessutom visas det på bästa sändningstid, dumma människor är det gott om och de som straffas är tyvärr hundarna. :mad:

Publicerat

Nej, han stryper inte hunden..hunden lever.Däremot flämtar den på marken av syrebrist.Varför?Jo, för att hunden har ett totalt oacceptabelt beteende och han ska ta ur hunden detta.

Slägga?Nej!Sparka...tja, anfaller hunden mig så nog tusan sparkar jag hunden, jag tar nog till de knep jag kan.Har jag koppel på den så skulle jag utan tvekan göra såsom filmen visade..om jag nu klarar av det. Det beror på situationen..

Självklart så vore avlivning ett alternativ för oss, men knappast för honom och programserien...och knappast för ägarna...

För vissa som nu gärna drar förhastade slutsatser och tror att jag sparkar och slår mina hundar så kan ni lugna er, mina hundar anfaller inte mig.För fillfället ligger alla i soffan bredvid mig och sover.

Publicerat
Jag anser mig inte direkt vara någon känslig typ när det handlar om hunddressyr. Har själv en rätt envis och stundvis svårjobbad hårdning till vorsteh som kräver en fast hand här i världen, och är inte den sorten som förfasas över ett koppelryck eller liknande åthutning om situationen kräver det.

Denne man är så omtalad att jag så smått har börjat se programmen, mest av nyfikenhet eftersom det verkat vara väldigt ojämna debatter kring karln. IRL är folk lyriska och på hundforumen är han hatad, i princip.

Nu när jag hunnit skumma igenom ett par avsnitt är jag så himla upprörd att jag hoppas någon av hundstackarna som utsätts för CM ska ha förstånd att bita honom så hårt att han blir hundrädd på livstid! ^_^( ;) <--- finns det förresten ingen argare smiley att tillgå än den här?)

Den som försvarar t.ex. den här scenen får vara beredd på en hård debatt med mig. :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=2eSERTmOrpk...feature=related

Råkade halka in på den här tråden och känner nu att jag måste öppna käften. Metoden med kopplet under hakan på hunden är en synnerligen effektiv dressyr handling om hunden "kukar ur" Den funkar kanonbra även med en vanlig stryplänk också. Uppenbarligen så har du aldrig hållit i ett koppel där det sitter en hund i andra änden som vill äta upp dig. Extrema hundar kräver extrema åtgärder. Jag själv föredrar denna metod framför regelrätt hundmisshandel som vissa andra personer praktiserar. Om man tex lyfter en hund i kopplet så lugnar den sig förvånansvärt snabbt även om den har flippat fullständigt, Själv tror jag det finns två orsaker till det märkbara resultatet: Först det uppenbara, hundens lufttillförsel begränsas (vem vill bråka när luften tryter) sedan finns det en annan bieffekt och det är följande: När du hänger upp en hund i kopplet så tappar den bokstavligt talat fotfästet och detta menar jag är fullt tillräckligt i sig för att den stridbara jycken ska lugna ner sig. Har själv haft med fler aggresiva hundar att göra än många stöter på under en hel livstid, tro mig jag vet vad jag talar om. Överlag så daltas det något fruktansvärt med våra fyrfota följeslagare. Persoligen så mår jag illa när någon expert snackar om possitiv förstärkning när hunden i själva verket bara skulle behöva sättas på plats ordentligt. Prata med hundar på hundars vis, var inte så förbannat rädda att ta i hunden fysiskt. Sedan så kan jag förövrigt konstatera att många ser ett hopplöst fall där jag själv ser stor potential. Flera av mina bästa jakthundar har varit "förstörda" när jag har fått dom med en dödsdom vilande över sig. Det finns ofta en anledning till agressivitet mot folk eller andra hundar, inte sällan så beror det på ett svagt ledarskap. I mina ögon är CM åt helvete för snäll mot hunden i länken även om jag får medge att han skötte situationen riktigt smidigt. Moralkärringar och självutnämda hundpsykologer ger jag inte mycket för (ingen nämnd ingen glömd)

Publicerat
  • Författare
Nej, han stryper inte hunden..hunden lever.Däremot flämtar den på marken av syrebrist.Varför?Jo, för att hunden har ett totalt oacceptabelt beteende och han ska ta ur hunden detta.

Slägga?Nej!Sparka...tja, anfaller hunden mig så nog tusan sparkar jag hunden, jag tar nog till de knep jag kan.Har jag koppel på den så skulle jag utan tvekan göra såsom filmen visade..om jag nu klarar av det. Det beror på situationen..

Självklart så vore avlivning ett alternativ för oss, men knappast för honom och programserien...och knappast för ägarna...

För vissa som nu gärna drar förhastade slutsatser och tror att jag sparkar och slår mina hundar så kan ni lugna er, mina hundar anfaller inte mig.För fillfället ligger alla i soffan bredvid mig och sover.

Står fortfarande fast vid att enda gången man hänger en hund till medvetslöshet, är om läget är så akut att ingen annan utväg finns. T.ex. vid anfall. Inte som träningsmetod... Fegt och förlegat, och ska framförallt inte ses av massa jönsar hemma i tv-soffan som blir impade av resultatet och tror sig kunna träna hundar efter en säsong.

Publicerat
Strypsnara placerad på det där viset är oerhört skarpt och smärtsamt. Jag har svårt att se någon eftergift, men det ger han säkert som du säger, bara svårt att se på TV-rutan.

Men varför använda den här hårda metoden på en S:t Bernard med trappfobi, kan du försvara det? Med lite pyssel och fantasi hade det garanterat kunnat avhjälpas utan den här sortens våld. Dessutom visas det på bästa sändningstid, dumma människor är det gott om och de som straffas är tyvärr hundarna. ^_^

Ok, eftergiften ser du inte på din filmsnutt för där är den inte.Det är en helt annan typ av situation.

Däremot på St:Bernharden så ser du eftergiften.

Om jag kan försvara den. Tja, om familjen redan lagt ner massor av tid och försök som faktiskt visades i programmet och ändå inte lyckades så var det kanske dags för en annan väg. Problemet är de som inte ser och uppfattar hur smart och med vilken timing CM använder kopplet och sen försöker själva.

/Detstorablå

(Kanske borde du sätta lösskägg på din jycke :-) )

Publicerat
  • Författare
Råkade halka in på den här tråden och känner nu att jag måste öppna käften. Metoden med kopplet under hakan på hunden är en synnerligen effektiv dressyr handling om hunden "kukar ur" Den funkar kanonbra även med en vanlig stryplänk också. Uppenbarligen så har du aldrig hållit i ett koppel där det sitter en hund i andra änden som vill äta upp dig. Extrema hundar kräver extrema åtgärder. Jag själv föredrar denna metod framför regelrätt hundmisshandel som vissa andra personer praktiserar. Om man tex lyfter en hund i kopplet så lugnar den sig förvånansvärt snabbt även om den har flippat fullständigt, Själv tror jag det finns två orsaker till det märkbara resultatet: Först det uppenbara, hundens lufttillförsel begränsas (vem vill bråka när luften tryter) sedan finns det en annan bieffekt och det är följande: När du hänger upp en hund i kopplet så tappar den bokstavligt talat fotfästet och detta menar jag är fullt tillräckligt i sig för att den stridbara jycken ska lugna ner sig. Har själv haft med fler aggresiva hundar att göra än många stöter på under en hel livstid, tro mig jag vet vad jag talar om. Överlag så daltas det något fruktansvärt med våra fyrfota följeslagare. Persoligen så mår jag illa när någon expert snackar om possitiv förstärkning när hunden i själva verket bara skulle behöva sättas på plats ordentligt. Prata med hundar på hundars vis, var inte så förbannat rädda att ta i hunden fysiskt. Sedan så kan jag förövrigt konstatera att många ser ett hopplöst fall där jag själv ser stor potential. Flera av mina bästa jakthundar har varit "förstörda" när jag har fått dom med en dödsdom vilande över sig. Det finns ofta en anledning till agressivitet mot folk eller andra hundar, inte sällan så beror det på ett svagt ledarskap. I mina ögon är CM åt helvete för snäll mot hunden i länken även om jag får medge att han skötte situationen riktigt smidigt. Moralkärringar och självutnämda hundpsykologer ger jag inte mycket för (ingen nämnd ingen glömd)

Nej, jag har aldrig haft en hund i kopplet som velat äta upp mig, och tycker definitivt inte att man ska dalta med hundar. Positiv förstärkning går inte att praktisera i alla lägen, den som påstår det tappar mitt förtroende direkt.

Men hur långt ska man gå i fysisk korrigering, det är frågan. Enligt mig kan man vara rätt hård när situationen kräver det, men jag står fast vid att man INTE hänger upp en hund i kopplet så den tuppar av som modell "quick fix".

Publicerat
  • Författare
Ok, eftergiften ser du inte på din filmsnutt för där är den inte.Det är en helt annan typ av situation.

Däremot på St:Bernharden så ser du eftergiften.

Om jag kan försvara den. Tja, om familjen redan lagt ner massor av tid och försök som faktiskt visades i programmet och ändå inte lyckades så var det kanske dags för en annan väg. Problemet är de som inte ser och uppfattar hur smart och med vilken timing CM använder kopplet och sen försöker själva.

/Detstorablå

(Kanske borde du sätta lösskägg på din jycke :-) )

Okej, som sagt har jag inte uppmärksammat det men jag kan inte påstå att Cesar Millan spelas flitigt hemma hos mig. Ska dock läsa hans bok som jag fick i julklapp, och kommer säkert kunna plocka några godbitar ur hans filosofi då den faktiskt är intressant för mig rent allmänt. Tror ni att jag är någon som harvar på med Frolic och inte korrigerar min hund fysiskt tror ni fel.

Accepterar att inte alla får tårar i ögonen av dessa klipp (som bara är ett axplock och diskussionen från min sida handlar om principen mer än om enstaka fall), jag är väl känslig av mig kanske? Däremot har jag jättesvårt att förstå hur man så lättvindligt kan se på sättet han använder kopplet. Okej, det är effektivt - jag vet för jag har faktiskt satt kedjestrypet bakom öronen på min vorsteh under dressyrträning stundvis - men att propagera för metoden och till råga på allt sälja "specialtillverkade" sådana är inget annat än vansinne! Hur ska kreti och pleti kunna använda det rätt, de flesta saknar kunskapen och har inte en chans att få in rätt tajming. Stackars hundar säger jag bara. :mad:

Och din sista mening får du allt förklara lite närmare! ^_^;)

Publicerat
Nej, jag har aldrig haft en hund i kopplet som velat äta upp mig, och tycker definitivt inte att man ska dalta med hundar. Positiv förstärkning går inte att praktisera i alla lägen, den som påstår det tappar mitt förtroende direkt.

Men hur långt ska man gå i fysisk korrigering, det är frågan. Enligt mig kan man vara rätt hård när situationen kräver det, men jag står fast vid att man INTE hänger upp en hund i kopplet så den tuppar av som modell "quick fix".

Hur skulle du hanterat den hunden som är med i den första filmklipet?

CM uppnåde ett väldigt bra resultat med med förhåladevis lite obehag för hunden.

Jag vet inte hur man skulle hanterat det agresiva betendet som den hunden visade? Med mindre obehag (våld) som leder till att hunden kan bli en trevlig och fungerande hund även när den möter andra hundar

Mvh Anders Hj

Publicerat
Enligt mig kan man vara rätt hård när situationen kräver det, men jag står fast vid att man INTE hänger upp en hund i kopplet så den tuppar av som modell "quick fix".

Jag har gjort liknande (hade inte en kräksnara, bara vanligt halvstryp) en gång faktiskt, när en lösspringande blandras av modell "mindre trevlig", ca 67 cm hög & 45 kg vikt gjorde sitt bästa för att ta en smakbit ur ansiktet på mig, när jag skulle hindra honom från att ta sig över grinden till min inhägnade trädgård där just då 3 av mina hanhundar befann sig. Tog längre tid innan han vek ner sig, så pass att jag hade möjlighet att ringa efter ägaren än vad det gjorde för hunden i klippet, så halvstrypet är midre effektivt, men slutresultatet blev det samma.

Fanns inte på världskartan att jag skulle låta honom ta sig in till mina hanar eller tugga på mig och i ett sådant läge går i af jag så långt som situationen kräver utan att för den skull slå/sparka/misshandla hunden vilket faktiskt i mina ögon altid är förkastligt och dessutom i värsta fall får hunden riktigt triggad.

En sådan hund finns det inga quick fix som funkar på, så där är jag helt enig med dig. Tyvärr är ägarna inte intresserad alls av att göra något åt denna hund så den fortsätter vara "på rymmen". Vi har tack och lov sluppit fler besök från den.

Publicerat
  • Författare
Hur skulle du hanterat den hunden som är med i den första filmklipet?

CM uppnåde ett väldigt bra resultat med med förhåladevis lite obehag för hunden.

Jag vet inte hur man skulle hanterat det agresiva betendet som den hunden visade? Med mindre obehag (våld) som leder till att hunden kan bli en trevlig och fungerande hund även när den möter andra hundar

Mvh Anders Hj

Vet inte, är inte erfaren nog att ge förslag och även om jag har tankar kring det känns det bara löjligt att berätta det. Och jag lovar att det inte innefattar några köttbullar. :o