Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiske Säsong 2010

Featured Replies

Publicerat

ikväll blir det en fiske tur....

• Svar 224
  • Visningar 35,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
ikväll blir det en fiske tur....

...och det låter ju trevligt! Det kn ju inte vara många mygg kvar efter den här stormen som vi har haft idag. :rolleyes:

Publicerat

Beställde ett portabelt ekolod till båten för att köra lite amerkansk dragrodd (trolling) efter kanadaröding nu när jag blir ledig.

På måndag ska jag sjösätta båten och testa lite. Isen gick för några dagar sedan och nu borde det vara dags.

Publicerat

Var ut en liten snabbsväng idag:

100605-fisk-1.jpg

100605-fisk-2.jpg

100605-fisk-3.jpg

100605-fisk-4.jpg

Maken fick 2 abbare :D

100605-fisk-5.jpg

Nu ligger alla 3 i saltlag och i morgon ska de rökas och ätas till lunch :D

Publicerat

Det där såg rofullt ut, nästan så man längtar efter att syrrans attack knott ska komma upp så man får ta med dom ut på lite storabborrfiske med mört som agn.

Publicerat

Det där såg avkopplande ut att vara bakom flötet en vindstilla kväll. :D

Fina fiskar. :D

Publicerat

Jag fick uppleva den största glädjen av alla inom fiske igår.

Var ut o fiska med familjen.

Dottern gjorde debut med med metspö o förväntningarna var höga.

Tanken var att de skulle bli ngr bäcköringar men tji fick vi.

Men som barn spelar de inte så stor roll vad som fastnar på kroken.

Min dotter på 3år medverkade till att fånga en abborre som hon också åt upp hela.

Gissa om Pappa var stolt o varm i hjärtat.

post-399-1275805888_thumb.jpg post-399-1275805388_thumb.jpg

post-399-1275805365_thumb.jpg

Då fisk o korv var uppätet säger hon lite enkelt:

-" Kom Pappa, så går vi o hämtar en till fisk" :D:D

OBS! Knivpå bild e övertagen av svärfar så skadan var redan skedd!!

Publicerat
Jag fick uppleva den största glädjen av alla inom fiske igår.

Var ut o fiska med familjen.

Dottern gjorde debut med med metspö o förväntningarna var höga.

Tanken var att de skulle bli ngr bäcköringar men tji fick vi.

Men som barn spelar de inte så stor roll vad som fastnar på kroken.

Min dotter på 3år medverkade till att fånga en abborre som hon också åt upp hela.

Gissa om Pappa var stolt o varm i hjärtat.

post-399-1275805888_thumb.jpg post-399-1275805388_thumb.jpg

post-399-1275805365_thumb.jpg

Då fisk o korv var uppätet säger hon lite enkelt:

-" Kom Pappa, så går vi o hämtar en till fisk" :D:D

OBS! Knivpå bild e övertagen av svärfar så skadan var redan skedd!!

Grattis till dottern! ;) Det är verkligen kul när barnen får en sådan fiskedebut i den åldern. B)

Publicerat

Var ut och fiskade i natt efter kanadaröding men inte ett skit. Hade behövt en mindre motor och den jag har måste in på service för att byta impeller. Det var lite skralt med kylning. Det krävs ett inköp av djuprigg och sedan måste ekolodet monteras. Känns som att det är lite för dyrt att ge sig in på nu med all utrustning som måste förnyas.

Publicerat
Var ut och fiskade i natt efter kanadaröding men inte ett skit. Hade behövt en mindre motor och den jag har måste in på service för att byta impeller. Det var lite skralt med kylning. Det krävs ett inköp av djuprigg och sedan måste ekolodet monteras. Känns som att det är lite för dyrt att ge sig in på nu med all utrustning som måste förnyas.

Nu har vattnet fallit 1,5 -2 m i Kalixälven så nu kan det vara dax snart att åka ut. Tidigast på lördag för sonen tar studenten på fredag. :lol: Fisket är trögt i älven just nu.

Publicerat
  • Författare

Såg "frysna korven" fått några rödingar där du var,Kusinen var även och testa på annat håll utan ett skit

Publicerat
Såg "frysna korven" fått några rödingar där du var,Kusinen var även och testa på annat håll utan ett skit

Ja det är lite klasskillnad på dubbla djupriggar,flera sidoparavaner,ekolod och gps mot ett spö med pink lady och en vanlig ambassadör utan räkneverk. Jag såg fisk som plogade i ytan men kom inte åt dom.

Publicerat

Var ut i förrgår och testade efter kanadaröding igen. En ynklig plånboksfisk men helsike vad det var harr i farten. Har rökt sju stycken fina harrar och hade jag haft ett flugspö med mig så hade det blivit så många jag ville. Tolv harrar och en liten kanadaröding blev det totalt.

Publicerat

Metade kräftbete ikväll ihop med grabben..

Maken till meta har jag alldrig upplevt..

Vi tog i snitt mer än 2-3 i minuten, då slöade ändå grabben med o plocka av.

samtliga rudor och i en liten dam på 800 kvadratmeter....

Hur faen kan en så liten vatten mängd föda så ofantligt många rudor?

Vi fick nog minst en 300 och det plockades upp lika många igår...

Man vågar ju inte ens sätta i en mörtstuga, skulle iofs va kul o se om man klarar lyfta upp den igen...

Dammen är ju en kräftdam och de enda fiskarna där är rudor.

Skulle va rätt kul o sätta i en gädda o se hur stor den kan bli med så mycket mat...:)

Publicerat
Metade kräftbete ikväll ihop med grabben..

Maken till meta har jag alldrig upplevt..

Vi tog i snitt mer än 2-3 i minuten, då slöade ändå grabben med o plocka av.

samtliga rudor och i en liten dam på 800 kvadratmeter....

Hur faen kan en så liten vatten mängd föda så ofantligt många rudor?

Vi fick nog minst en 300 och det plockades upp lika många igår...

Man vågar ju inte ens sätta i en mörtstuga, skulle iofs va kul o se om man klarar lyfta upp den igen...

Dammen är ju en kräftdam och de enda fiskarna där är rudor.

Skulle va rätt kul o sätta i en gädda o se hur stor den kan bli med så mycket mat...:)

Många av de största gäddorna tagna nere i Europa är väl sk. "grustagsgäddor" fångade i småvatten. Se till att det är en hona bara för hanarna brukar inte bli så stora. Hur lång tid det tar har jag dock dålig koll på.

Publicerat

Har varit upp efter Kalixälven sedan 02.30 i natt ungefär och fiskat efter lax bl. a men tyvärr så blev det ingen och inget annat heller. -_- En och annan mygga har väl fått sätta till livet men det är vi vana vid här uppe. :rolleyes:

Publicerat

Sista harren som blev rökt har just hamnat i magen och det är riktigt god sommarmat. Nu måste man och hämta mera rökfisk.

Publicerat
Sista harren som blev rökt har just hamnat i magen och det är riktigt god sommarmat. Nu måste man och hämta mera rökfisk.

Den smälte väl som smör i munnen kan jag tänka mig. ;)

Publicerat

Tillsammans med mammas mjukkaka och en tekopp så slår det vilken kungamiddag som helst. B)

Publicerat
Tillsammans med mammas mjukkaka och en tekopp så slår det vilken kungamiddag som helst. :blush:

Ja visst gör det det! Du ska inte ner och titta på bröllopet? B)

Publicerat

Är det bröllop? För vem?

Publicerat
Är det bröllop? För vem?

Gissa 3 ggr! :blush: F*n vad det är upp haussat detta princessbröllop. B) Ska vi försöka få till en folkomröstning i denna fråga om vi ska ha president el. kung? :wub:

Publicerat
Gissa 3 ggr! :blush: F*n vad det är upp haussat detta princessbröllop. B) Ska vi försöka få till en folkomröstning i denna fråga om vi ska ha president el. kung? :wub:

Men... blev inte Madde sol å vårad?

Publicerat
Gissa 3 ggr! :D F*n vad det är upp haussat detta princessbröllop. :D Ska vi försöka få till en folkomröstning i denna fråga om vi ska ha president el. kung? :D

Fan vet om president blir nåt billigare. Jag går och fiskar och njuter av en veckas hällregn istället. Man kan bara le åt spektaklet. Synd bara att de pengarna hade kunnat gå till åldringsvård skola och omsorg istället för att göda makteliten på en gratismiddag. Nä jag tror jag gör ett försök att få ihop några bra flugor i helgen till årets fiske. Har några ideer som måste testas, funkar det så ska jag skicka in det till flugfiske i norden som upphovsman.

Publicerat
Men... blev inte Madde sol å vårad?

Ja, det var väl något åt det hållet! :D