Publicerat Juni 19, 201016 yr Det blev en ny fiskerunda upp efter Kalixälven igår kväll men det blev ingen lax igår heller men jag räddade namnet iaf. 6-7 kg kattmat blev det. Ful och fet var den. Jag fick den på en tubfluga.
Publicerat Juni 19, 201016 yr Det blev en ny fiskerunda upp efter Kalixälven igår kväll men det blev ingen lax igår heller men jag räddade namnet iaf. 6-7 kg kattmat blev det. Ful och fet var den. Jag fick den på en tubfluga. hur ser det ut med lax hos dig är det nån som får några?
Publicerat Juni 19, 201016 yr hur ser det ut med lax hos dig är det nån som får några? Det är väldigt dåligt vad jag vet. Hur är det hos dig då? 2 i Kamlunge på fluga. http://www.kalixalv.se/index.php?option=co...2&Itemid=40 Jag vet då att det är fångat iaf 4 st.
Publicerat Juni 19, 201016 yr Det är väldigt dåligt vad jag vet. Hur är det hos dig då? 2 i Kamlunge på fluga.http://www.kalixalv.se/index.php?option=co...2&Itemid=40 Jag vet då att det är fångat iaf 4 st. det är fått några stycken men det är väldigt dåligt med fisk men jag har ju fått ta en lax med huggkroken iaf.
Publicerat Juni 19, 201016 yr Författare det är fått några stycken men det är väldigt dåligt med fisk men jag har ju fått ta en lax med huggkroken iaf. hehe bättre en mig som bara fått sett nån ta fisk..Man kanske skulle börja laborera med små kryp, och bli vattnets stående fågelhunds ägare och dra på sig tights och stå med pipan i truten och kalla mig ett med naturen!! låter iaf som laxen syns till mer och mer i havet nu... Får bli en fjäll tripp istället för förnerdas i en fors och bli FF....
Publicerat Juni 19, 201016 yr hehe bättre en mig som bara fått sett nån ta fisk..Man kanske skulle börja laborera med små kryp, och bli vattnets stående fågelhunds ägare och dra på sig tights och stå med pipan i truten och kalla mig ett med naturen!! låter iaf som laxen syns till mer och mer i havet nu... Får bli en fjäll tripp istället för förnerdas i en fors och bli FF.... Det låter som ett klokt förslag f_c att dra till fjälls ist! Det hällregnar i Kalix just nu mellan varven. Få se om man stiger upp i natt och kikar på vädret el. om man vänder huvudet på kudden och sussar en stund till.
Publicerat Juni 19, 201016 yr Metade lite i dag.. Maken fick 2 och svärsonen likaså, så 18 öringar hamnade i frysen De minsta hade nog åkt tillbaka i plurret om de inte svalt kroken så hiskeligt långt, men slänga tillbaka fisk där inälvorna följt med när man krokar ur, det gör jag inte. Passar fint i storlek för yngsta dottern att äta dessutom
Publicerat Juni 20, 201016 yr Metade lite i dag.. Maken fick 2 och svärsonen likaså, så 18 öringar hamnade i frysen De minsta hade nog åkt tillbaka i plurret om de inte svalt kroken så hiskeligt långt, men slänga tillbaka fisk där inälvorna följt med när man krokar ur, det gör jag inte. Passar fint i storlek för yngsta dottern att äta dessutom ....och du fick 14 med andra ord? Grisfiske! Kul med sådant fiske. Själv var jag uppe vid 2 inatt och kikade ut men det var fortsatt regn så jag gick och snörde mig i bingen igen.
Publicerat Juni 20, 201016 yr ....och du fick 14 med andra ord? Grisfiske! Kul med sådant fiske. Själv var jag uppe vid 2 inatt och kikade ut men det var fortsatt regn så jag gick och snörde mig i bingen igen. du skulle ha åkt ut fast det regnade kan vara bra fiske då.
Publicerat Juni 20, 201016 yr du skulle ha åkt ut fast det regnade kan vara bra fiske då. Ja, jag vet! Hade jag varit på plats när det började regna så hade jag nog skitit i regnet och stannat kvar.
Publicerat Juni 20, 201016 yr Blev en liten gädda på drygt 3.5-4.0 kg i Ångermanälven. Avundas alla som lyckas få så mycket ädelfisk men inte ger man upp inte mvh
Publicerat Juni 20, 201016 yr Blev en liten gädda på drygt 3.5-4.0 kg i Ångermanälven.Avundas alla som lyckas få så mycket ädelfisk men inte ger man upp inte mvh Du räddade ju namnet iaf och blev inte ff.
Publicerat Juni 20, 201016 yr Sitter här och förbannar regnet till ingen nytta. Har bundit flugor hela dagen och suttit och längtat ut. Fick en ingivelse att göra en fluga per bokstav i alfabetet och ge bort dom till två fisketokiga smågrabbar med baktanke att dom kanske lär sig läsa på kuppen. Tyvärr så sket sig x, å, ä och ö. Hittar inga mönster som börjar på dom bokstäverna. Det ska aldrig vara enkelt någonting. Hade tänkt göra klassiska våtflugor och kanske någon streamer men det sket sig som vanligt.
Publicerat Juni 21, 201016 yr Nu är det dags att gå och lägga sig efter fiske från 2 i natt. Ingen lax i natt heller men det blev mer kattmat (gädda) ist. Någon som vill ha? Finns kvar på stranden för hämtning isf.
Publicerat Juni 21, 201016 yr Hade en trevlig kväll med efterleksfiske på gädda igår. Runt 20 st som högg så spöt höll på att åka ur näven varje gång !!!! Ingen vidare storlek utan de största vägde runt 3-4 kilo - men kul hade vi ...
Publicerat Juni 22, 201016 yr Mer kattmat igår kväll men fortfarande ingen lax på kroken. Inte ens ett napp.
Publicerat Juni 24, 201016 yr Jobbar natt och har flera grupper som ska lära sig hagelskytte. Det ligger 4-6 m3 ved på tomten som ska sågas och klyvas dessutom så är man med i projektet med kavahedens skjutbanor och involverad i styrelsen för MkJoF samt ullatti FVOF. De sistnämnda tar kanske inte mest tid men jag känner ändå en del stress. Har levt på skräpmat hela veckan och är ganska less det. Ska ta flugspöet och åka och hämta lite harr nu så man får äta färsk fisk och mandelpotatis. En större sik skulle också gå bra.
Publicerat Juni 24, 201016 yr Potatisen kokar och fisken är saltad Börjar jobbet om en timme och en kvart. Gott med färsk harr. Några bilder. Två halvkilosfiskar, slängde tillbaks en innan jag lyfte på mössan och tackade för mig. Harren är vacker Ryggfena i motljus. Matflugan nummer ett. Guldskalle haröra på streamerkrok, finns inte en harr som ratar den.
Publicerat Juli 4, 201016 yr Var ute i går hela dagen med en kompis lillgrabb. En gädda på 10,4 blev resultatet. Den högg på mitt spö men jag lämnade över det så att han fick drilla. Trodde han skulle flyga över bord flera gånger.
Publicerat Juli 6, 201016 yr Kan man få en redogörelse av fiskafänget från igår av dig i Försjön, Shamani?
Publicerat Juli 8, 201016 yr Har varit ute och fiskat i natt och kammat noll när det gäller laxen men kattmat verka det finnas hur mycket som helst av tyvärr.
Publicerat Juli 8, 201016 yr Med flera mil fångstarmar i mynningarna till älvarna är det inte så konstigt om det är nollresultat. Det blir säkert förbud mot sportfiske precis som med ålen medans rovfisket får fortgå oförminskat.
Publicerat Juli 8, 201016 yr I den granna kvällen som var igår så blev det en tur upp till Kullaberg. 7 torskar varav 3st fick följa med hem till dagens middag. Fick en ful en fan, tror det är en Oxsimpa. Lax finns det fan inte iår, 1 lax sista veckan som gått i Mörrum. 2-4 st om dagen i Lagan. I Rönne å finns inget vatten, dels så är det extremt torrt och dels så pumpas det dricksvatten från Ringsjön sedan Bolmen tunnlen rasade. Inget vatten ingen lax, Mer än till dom som fiskar med nät ute i havet där laxen snurrar runt och försöker hitta lockvatten