Publicerat November 11, 201015 yr Författare Ser ju riktigt fin ut.. samtidigt astrist utan vegetation. Brukar vara hyggligt näringsfattig direkt innan växtligheten tar fart.. näringsrik = pigga fina änder och näringsfattig = trötta ankor som ogärna flyger. Ngr knipholkar och försök plantera ngt vettigt på sidorna runt, zalix kan vara ett alternativ där du vill ha fasta pass. Du kan även lägga zalix i vattnet så bildar det något som liknar vass dvs grymt bra skydd.Mvh! Visst ser det trist ut just nu men jag hoppas på att få till det till våren. Jag har diskuterat lite med lite folk i ämnet och fått lite bra tips, Salix är ett av dom På söder stranden kommer det att vara låg vegitaion samt en permanent foderplats för klövvilt. Och se nu till att inte ha för tama ankor. De blir bara laikafoder i såfall... Apporterar Laikorna med i så fall kan vi kombinera And och Grävlings jakt //
Publicerat November 11, 201015 yr Apporterar Laikorna med i så fall kan vi kombinera And och Grävlings jakt // Min gör det Snacka om alround
Publicerat November 11, 201015 yr Apporterar Laikorna med i så fall kan vi kombinera And och Grävlings jakt // Jo de hämtar. Men de lämnar inte av...
Publicerat November 11, 201015 yr Jag känner inte till någon sådan gräns, men den kanske finns ändå...Motivet till just våtmarksförbudet mot blyhagel är ju att fågeln äter blyhaglen och så länge de hamnar en bra bit ner i marken kan jag inte se något problem. Med det nya "Vattendirektivet" kan detta mycket väl ändras men om du skjuter bly som landar på land klarar du dig nog i dagens läge. Härlig tråd! Snacka om att man får inspiration! @Hipshot; Jag ser fram emot lite bilder på de viltvatten nu nämner i början av tråden Speciellt det där med sjön låter väldigt intressant!
Publicerat November 11, 201015 yr Författare Jo de hämtar. Men de lämnar inte av... Det gör inte såå mycket, jag är inte förtjust i att käka And. //
Publicerat November 12, 201015 yr @Hipshot; Jag ser fram emot lite bilder på de viltvatten nu nämner i början av tråden Speciellt det där med sjön låter väldigt intressant! Japp asintressant! Dessvärre fick ägarna hjärnblödning och beslutade sig för att hiva x-antal tusen pix i sjön bokstavligt talat så anläggningen av detta viltvatten är skjutet på framtiden Petar in en liten del av ett annat viltvatten, minns inte storleken men +20 tunnland gissar jag på..
Publicerat November 12, 201015 yr Hippen- det där var ju bara så snutt att det värker lite i hjärtat.. Nice place. /Chris
Publicerat November 12, 201015 yr Mmm det där vattnet är det häftigaste jag sett alla kategorier Mvh!
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Japp asintressant! Dessvärre fick ägarna hjärnblödning och beslutade sig för att hiva x-antal tusen pix i sjön bokstavligt talat så anläggningen av detta viltvatten är skjutet på framtiden Petar in en liten del av ett annat viltvatten, minns inte storleken men +20 tunnland gissar jag på.. Är det samma vatten som vi var nere o kikade på i somras? //
Publicerat November 12, 201015 yr Nej.. Vi var väl ner i träsket här mitt över sjön eller något, tror inte ni varit med till det här stället. Men kanske en sväng i sommar? Syndigt fint är det
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Nej.. Vi var väl ner i träsket här mitt över sjön eller något, tror inte ni varit med till det här stället. Men kanske en sväng i sommar? Syndigt fint är det Fint, då har vi något att se fram emot //
Publicerat November 12, 201015 yr Vilket viltvatten!!! Hade man haft ett sådant i sitt ägo hade man varit lycklig Petar in en liten del av ett annat viltvatten, minns inte storleken men +20 tunnland gissar jag på..
Publicerat Januari 3, 201313 yr Lyfter tråden. Skulle vara kul att se hur ditt viltvatten blev nu efter två år det borde ju ha hunnit växa upp en del?
Publicerat Januari 3, 201313 yr Författare Lyfter tråden.Skulle vara kul att se hur ditt viltvatten blev nu efter två år det borde ju ha hunnit växa upp en del? Jag kan åka förbi o fotografera om jag kommer ihåg det. Tyvärr äger jag inte marken längre. //