Publicerat Augusti 20, 201015 yr Japp nu är det dax:) Ska strax krypa ner och invänta det ljuva ljudet av väckarklockan God lycka med bjärndräpandet i möra
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Första björnen i norrbotten fälld kring halv 6 imorse, fälldes i Smedsbyn i Luleå kommun.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare http://www.kuriren.nu/lokala/lulea_artikel...p;place=Lule%E5 http://www.sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Vi...Bjornjakt-2010/
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Bara gratulera Micke Lind. I boden för första björnen som fälldes i smedsbyn... Dom verkar ha tur med björnjakten Sonen hans fällde 2 st i fjol http://www.kuriren.nu/lokala/lulea_artikel...p;place=Lule%E5
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Avis! Min björnjakt fick jag ställa in då hustrun fick åka till hospitalet i veckan.. Hade väl funkat att åka, men jag är hellre hemma o tänker på björnjakten än att sitta i skogen o vara orolig för söta frun... :/
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Björn på gång här i byn, men ingen kom till skott. Själv hade jag bara älg på pass, bahh
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Björn på gång här i byn, men ingen kom till skott.Själv hade jag bara älg på pass, bahh Blir säkert tvärtom på älgjakten då..
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare Bara gratulera Micke Lind. I boden för första björnen som fälldes i smedsbyn... Dom verkar ha tur med björnjakten Sonen hans fällde 2 st i fjol http://www.kuriren.nu/lokala/lulea_artikel...p;place=Lule%E5 Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. Så sant så. Björnar visar sig ofta härikring. Dock nästan alltid vid fel tidpunkt.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. Kusten har väldigt gott om björn Sen börjar mer björnar nu visa sig boden trakten hör man att folk ser björn lite varstans om i kommunen... Men har för mig i smedsbyn har dom ett väldigt gott samarbete mellan jaktlagen då det gäller björnjakten
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare Så sant så. Björnar visar sig ofta härikring. Dock nästan alltid vid fel tidpunkt. Ja, det brukar vara så! Cjl75Postat Idag, 15:34 QUOTE (lsjonsson @ Aug 21 2010, 14:44 ) Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. Kusten har väldigt gott om björn Sen börjar mer björnar nu visa sig boden trakten hör man att folk ser björn lite varstans om i kommunen... Men har för mig i smedsbyn har dom ett väldigt gott samarbete mellan jaktlagen då det gäller björnjakten Ja, det har dom! Jag har hört det också, men det är ju så överallt i länet tycker jag. Det är konstigt att samarbete fungerar så bra där och inte i alla andra jaktlag med sina grannar.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare 7 björnar skjuna i Jämtland samt en påskjuten. http://op.se/ettan/lokalt/1.2268185-sju-bj...ch-en-paskjuten Det är väl mer än vad resten av landet har tillsammans efter första dagen.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr var och jagade på grannmarken till smedsbyn,,jag hörde ej skotten men kompisen hörde smällarna,,sen hade dom visst upp en till björn senare hörde deras hund .
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Nu har man varit ute i skogen i ca. 3,5 tim med hunden och bössan på axeln men inget färskt björnspår. Inte ens en björnskit såg man.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Kämpat på sen fem men trotts riktigt bra björnmarker verkar nallarna ha fått vingar Inte en endaste liten korv har nallarna klämt ur sig där jag gått Nya tag i eftermiddag Kia måste få ta igen sig lite
Publicerat Augusti 22, 201015 yr 2st nya björnar åt Norrbotten och en ej så aktiv medlems hund gjorde kanon arbete
Publicerat Augusti 22, 201015 yr 2st nya björnar åt Norrbotten och en ej så aktiv medlems hund gjorde kanon arbete Japp, det var visst ett kanonarbete av hundarna. Dom blev skjutna inte så långt från våran mark, men det är inte någon av "våra" björnar. Verkar finnas hur mycke björn som helst här vid Norrbottens kusten.
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Det verkar som om de äntligen fick en björn i mina gamla hemtrakter. Undrar förresten om vi inte hade någon här på forat från Gulleråsen/Boda. Grattis allefall
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Får väl hoppas vi har några nallar kvar att skjuta i Dalarna när jag ska upp.. Men nu jagar vi ju i renbetesområdet, om jag nu tolkar kartorna rätt.. Där är det ju inga björnar skjutna ännu..
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Får väl hoppas vi har några nallar kvar att skjuta i Dalarna när jag ska upp.. Men nu jagar vi ju i renbetesområdet, om jag nu tolkar kartorna rätt.. Där är det ju inga björnar skjutna ännu.. Nä så endera är det dåligt med björn eller så är det dåliga jägare
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Nä så endera är det dåligt med björn eller så är det dåliga jägare Märkligt nog skjuts det aldrig full där tydligen...
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Märkligt nog skjuts det aldrig full där tydligen... Nej de vill kanske spara någon...
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Jag åkte en sväng i sommras upp till Furudal och Orsa finnmark. Åkte till den numera berömda byn med fyra fast boende Untorp Där den riksbekante björnen Untorparn höll till. Jag förstår att det finns mycket björn och varg i dessa trakter, snacka om vildmark