Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnjakten 2010

Featured Replies

Publicerat

Japp nu är det dax:) Ska strax krypa ner och invänta det ljuva ljudet av väckarklockan :blush: God lycka med bjärndräpandet i möra :ph34r:

• Svar 94
  • Visningar 14,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Första björnen i norrbotten fälld kring halv 6 imorse, fälldes i Smedsbyn i Luleå kommun.

Publicerat

Inget skjutet här i dag, dessutom krånglade pejlen som fasen.. :mad:

Publicerat

Avis! Min björnjakt fick jag ställa in då hustrun fick åka till hospitalet i veckan.. Hade väl funkat att åka, men jag är hellre hemma o tänker på björnjakten än att sitta i skogen o vara orolig för söta frun... :/

Publicerat

Björn på gång här i byn, men ingen kom till skott.

Själv hade jag bara älg på pass, bahh :mad:

Publicerat
Björn på gång här i byn, men ingen kom till skott.

Själv hade jag bara älg på pass, bahh :rolleyes:

Blir säkert tvärtom på älgjakten då.. :lol:

Publicerat
  • Författare
Bara gratulera Micke Lind. I boden för första björnen som fälldes i smedsbyn... Dom verkar ha tur med björnjakten :rolleyes: Sonen hans fällde 2 st i fjol :lol:

http://www.kuriren.nu/lokala/lulea_artikel...p;place=Lule%E5

Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. ;)

Publicerat
Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. :rolleyes:

Så sant så. Björnar visar sig ofta härikring. Dock nästan alltid vid fel tidpunkt.

Publicerat
Det verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. :lol:

Kusten har väldigt gott om björn :rolleyes: Sen börjar mer björnar nu visa sig boden trakten hör man att folk ser björn lite varstans om i kommunen...

Men har för mig i smedsbyn har dom ett väldigt gott samarbete mellan jaktlagen då det gäller björnjakten

Publicerat
  • Författare
Så sant så. Björnar visar sig ofta härikring. Dock nästan alltid vid fel tidpunkt.

Ja, det brukar vara så! :wub:

Cjl75Postat Idag, 15:34 QUOTE (lsjonsson @ Aug 21 2010, 14:44 ) post_snapback.gifDet verkar finnas obgränsat med björn i området runt Smedsbyn, Råneå & Ängesbyn. Det skjuts flera inom det där området. B)

Kusten har väldigt gott om björn B) Sen börjar mer björnar nu visa sig boden trakten hör man att folk ser björn lite varstans om i kommunen...

Men har för mig i smedsbyn har dom ett väldigt gott samarbete mellan jaktlagen då det gäller björnjakten

Ja, det har dom! Jag har hört det också, men det är ju så överallt i länet tycker jag. Det är konstigt att samarbete fungerar så bra där och inte i alla andra jaktlag med sina grannar. :lol:

Publicerat

var och jagade på grannmarken till smedsbyn,,jag hörde ej skotten men kompisen hörde smällarna,,sen hade dom visst upp en till björn senare hörde deras hund .

Publicerat
  • Författare

Nu har man varit ute i skogen i ca. 3,5 tim med hunden och bössan på axeln men inget färskt björnspår. Inte ens en björnskit såg man. :)

Publicerat

Kämpat på sen fem men trotts riktigt bra björnmarker verkar nallarna ha fått vingar :) Inte en endaste liten korv har nallarna klämt ur sig där jag gått ;) Nya tag i eftermiddag Kia måste få ta igen sig lite :huh:

Publicerat

2st nya björnar åt Norrbotten och en ej så aktiv medlems hund gjorde kanon arbete

Publicerat
2st nya björnar åt Norrbotten och en ej så aktiv medlems hund gjorde kanon arbete

Japp, det var visst ett kanonarbete av hundarna.

Dom blev skjutna inte så långt från våran mark, men det är inte någon av "våra" björnar.

Verkar finnas hur mycke björn som helst här vid Norrbottens kusten.

Publicerat

Det verkar som om de äntligen fick en björn i mina gamla hemtrakter. Undrar förresten om vi inte hade någon här på forat från Gulleråsen/Boda.

Grattis allefall

Publicerat

Får väl hoppas vi har några nallar kvar att skjuta i Dalarna när jag ska upp.. Men nu jagar vi ju i renbetesområdet, om jag nu tolkar kartorna rätt.. Där är det ju inga björnar skjutna ännu.. :)

Publicerat
Får väl hoppas vi har några nallar kvar att skjuta i Dalarna när jag ska upp.. Men nu jagar vi ju i renbetesområdet, om jag nu tolkar kartorna rätt.. Där är det ju inga björnar skjutna ännu.. :)

Nä så endera är det dåligt med björn eller så är det dåliga jägare :blush:

Publicerat
  • Författare

En till skjuten inom Luleå kommun! :)

Publicerat
Nä så endera är det dåligt med björn eller så är det dåliga jägare :D

Märkligt nog skjuts det aldrig full där tydligen...

Publicerat
Märkligt nog skjuts det aldrig full där tydligen...

Nej de vill kanske spara någon... :D

Publicerat

Jag åkte en sväng i sommras upp till Furudal och Orsa finnmark. Åkte till den numera berömda byn med fyra fast boende Untorp Där den riksbekante björnen Untorparn höll till.

Jag förstår att det finns mycket björn och varg i dessa trakter, snacka om vildmark