Publicerat September 28, 201015 yr Någon som vet om det blivit några åtelbjörnar nu på slutet. Var ju lite dålig utdelning i början. (Och i Jämtland fick vi ju inte ens prova...) // Henrik
Publicerat September 28, 201015 yr Författare Någon som vet om det blivit några åtelbjörnar nu på slutet.Var ju lite dålig utdelning i början. (Och i Jämtland fick vi ju inte ens prova...) // Henrik Ja, dom har fallit nu på slutet när Rasmus är här uppe el. om han har farit hem och sedan var det bröderna Hellman från Morjärv resp. Siknäs med också. http://www.bd.lst.se/rovdjur/default.aspx?propID=10014357 http://sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Vilda-...Bjornjakt-2010/ Bara 12 kvar nu i BD.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Författare Grattis Jacke! Inställer mig i kön av gratulanter! Fick nyss veta av Roger G att det var en hona på ca. 100 kg. Den var inne på Rogers marker och vände någon gång i trakterna av rågången mot Forsbyn. Han sköt den för en av plottarna. 5 björnar nedanför odlingsgränsen kvar att skjuta. Avlyst ovanför odlingsgränsen. Inom Jokkmokks kommun har man skjutit 1/4-del av Norrbottens tilldelning av björn. 18 björnar m a o. Det har ju även gott bra för kustkommunerna Piteå, Luleå & Kalix med 8, 8 resp. 2.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Grattis Jacke! Inställer mig i kön av gratulanter! Fick nyss veta av Roger G att det var en hona på ca. 100 kg. Den var inne på Rogers marker och vände någon gång i trakterna av rågången mot Forsbyn. Han sköt den för en av plottarna. 5 björnar nedanför odlingsgränsen kvar att skjuta. Avlyst ovanför odlingsgränsen. Inom Jokkmokks kommun har man skjutit 1/4-del av Norrbottens tilldelning av björn. 18 björnar m a o. Det har ju även gott bra för kustkommunerna Piteå, Luleå & Kalix med 8, 8 resp. 2. Boden 9
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Författare Boden 9 Ja, men det är ingen kustkommun. Bra jobbat av er! Ökx NOLL??? Vad beror det på???
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Ja, men det är ingen kustkommun. Bra jobbat av er! Ökx NOLL??? Vad beror det på??? Ja man kan undra vad det beror på :S till stor del svalt intresse för jakt på björn :S Måste försöka ändra på det till nästa år Hade man bara haft tid och så hade jag gärna haft en hund för björnjakt
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Författare Ja man kan undra vad det beror på :S till stor del svalt intresse för jakt på björn :S Måste försöka ändra på det till nästa år Hade man bara haft tid och så hade jag gärna haft en hund för björnjakt Ja, det verkar vara svalt intresse och sedan på bolagsmark så kostar det en del oxå. Dålig efterfrågan på köttet och kostnader att bereda skinnet. Ja, det skulle vara kul med en riktig björnhund.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Ja, det verkar vara svalt intresse och sedan på bolagsmark så kostar det en del oxå. Dålig efterfrågan på köttet och kostnader att bereda skinnet. Ja, det skulle vara kul med en riktig björnhund. Vad jag vet så är det ingen fäll avgift på nalle på sveaskog eller sca! ska vara nåt nytt om det blivit det Köttet köper då svantes vilt i harads upp 50kr/kg mer än för älg kollade i början av älgjakten Sen där jag jagar har vi 3000:- för varje nalle av gällivare skogsameby Skinnet skulle jag nog sälja med Känner inte att jag skulle vilja ha ett varken som matta eller väggprydnad
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Vad jag vet så är det ingen fäll avgift på nalle på sveaskog eller sca! ska vara nåt nytt om det blivit det Köttet köper då svantes vilt i harads upp 50kr/kg mer än för älg kollade i början av älgjakten Sen där jag jagar har vi 3000:- för varje nalle av gällivare skogsameby Skinnet skulle jag nog sälja med Känner inte att jag skulle vilja ha ett varken som matta eller väggprydnad Ok! Då går det ju åt rätt håll isf.
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Ja, men det är ingen kustkommun. Bra jobbat av er! Ökx NOLL??? Vad beror det på??? Många lag stänger ute småvilts jägarna(björn) och kanske mer uppenbart på detta,flera gånger köper man endast älgjakten och på så sett får inte jaga björn,eller tvärtom att inte störa under älgjakten,om inte vvo/jvo bestämt annat."vi" har sammarbete och fått 5 björnar på detta vis. kul dett fylls i år igen och nästra år kanske vi slipper proffs som kommer upp
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Många lag stänger ute småvilts jägarna(björn) och kanske mer uppenbart på detta,flera gånger köper man endast älgjakten och på så sett får inte jaga björn,eller tvärtom att inte störa under älgjakten,om inte vvo/jvo bestämt annat."vi" har sammarbete och fått 5 björnar på detta vis.kul dett fylls i år igen och nästra år kanske vi slipper proffs som kommer upp Ja, jag vet det och det är ju synd! Våran förra jaktledare förbjöd björnjakt under pågående älgjakt för att den inte skulle störa älgjakten. Sedan tyckte han inte om att det skulle bli avbrott för att man skjutit en björn. Han är penisonär numera och har lagt bössan på hyllan. 70 av 72 björnar skjutna sist vi lyssnade av telefonsvararen hos lst. Ja, det kanske vi slipper för vi har ju duktiga hundar numera i länet som skäller björn.
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Ja, jag vet det och det är ju synd! Våran förra jaktledare förbjöd björnjakt under pågående älgjakt för att den inte skulle störa älgjakten. Sedan tyckte han inte om att det skulle bli avbrott för att man skjutit en björn. Han är penisonär numera och har lagt bössan på hyllan. 70 av 72 björnar skjutna sist vi lyssnade av telefonsvararen hos lst. Ja, det kanske vi slipper för vi har ju duktiga hundar numera i länet som skäller björn. Jakten går alldeles för bra på björn tydligen :S Skulle vart några kvar så man kunnat ut i uppehållet på älgjakten
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Jakten går alldeles för bra på björn tydligen :S Skulle vart några kvar så man kunnat ut i uppehållet på älgjakten Ja, det har gått undan nu det sista. Det kan ju bli en sväng ut imorgon t. ex. Det är ju samtidigt bra att vi kan fylla tilldelningen innan tidens utgång så kanske vi får mer björnar i tilldelning till nästa år.
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Ja, det har gått undan nu det sista. Det kan ju bli en sväng ut imorgon t. ex. Det är ju samtidigt bra att vi kan fylla tilldelningen innan tidens utgång så kanske vi får mer björnar i tilldelning till nästa år. Nog finns det alltid björn blev ju full skjutet i fjol med Ja för dom som är lediga är det ju bara ta bössan å knalla ut
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Nog finns det alltid björn blev ju full skjutet i fjol med Ja för dom som är lediga är det ju bara ta bössan å knalla ut Ja, det gör det verkligen och stammen kommer ju inte att minska i framtiden. Jepp! Jag har pratat med Jacke Hellman nu tidigare ikväll och han har låtit hundarna ha en vilodag idag, medan Rasmus for bort till Råneåtrakten idag och där fick dom knäppt en till. Dom andra 2 som har skjutits idag vet jag inte var dom har skjutits.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr 1 kvar i Norrbotten nu. Riktigt synd för oss som har minst två björnar på marken, hade behövt nästa helg också. Nästa år lär väll blir roligare istället
Publicerat Oktober 4, 201015 yr 1 kvar i Norrbotten nu. Riktigt synd för oss som har minst två björnar på marken, hade behövt nästa helg också. Nästa år lär väll blir roligare istället Det har gått undan otroligt fort i år Bara hoppas på höjd tilldelning nästa år... Själv vet vi om 5 nallar på en av jaktmarkerna jag jagar på men finns säkert många fler
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Det har gått undan otroligt fort i år Bara hoppas på höjd tilldelning nästa år... Själv vet vi om 5 nallar på en av jaktmarkerna jag jagar på men finns säkert många fler Ska bli intressant och se vad skitinlämningen ger för resultat men nog måste väll tilldelningen höjas nästa år.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Författare Nu har man varit ute och knallat med settern i ca. 5 tim utan en färsk björnskit och el. ett färskt spår som hunden hade reagerat på. Frisk luft och vindpinade har vi då blivit.
Publicerat November 3, 201015 yr Författare http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5630719