Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skogsfågeljakten 2010/2011

Featured Replies

Publicerat

blev en "olkis light" i helgen=) jagade med hundarna och vi hade mycket fågelarbeten...men gick jag upp på vänster sida om hunden nog fan drog fågeln åt höger och vise versa...men gav hundarna noskvalster piller i onsdags och jävlar lilleman började spika fågel i helgen säkert 15 fågelarbeten och närmare skott för varje gång sista minuterna innan hemresa till stan så lyckas jag med konst stycket att bomma tjädertupp var kanske lite drygt håll men öppet och han gjorde så jäkla fint jobb på den,,följde upp med en dunare på ripa som lyckades flyga undan den oxo...satans less på mig själv vill verkligen få fällning på honom nu=)

nåja tur man har drilling=) 1 tjädertupp 2 orrar i topp...kalas fint 222rem hur hygglig som helst ingen rekyl så man ser träffarna genom kikarsiktet=) märkt att man inte behöver så hög förstorning för långhåll,,132 m tjäder 100m orre + orre ca 170m genom fast 4ggr...nogrannare beskrivning om helgen kommer i dagbok

post-1886-1288027144_thumb.jpg

post-1886-1288027335_thumb.jpg

• Svar 180
  • Visningar 32,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
blev en "olkis light" i helgen=) jagade med hundarna och vi hade mycket fågelarbeten...men gick jag upp på vänster sida om hunden nog fan drog fågeln åt höger och vise versa...men gav hundarna noskvalster piller i onsdags och jävlar lilleman började spika fågel i helgen säkert 15 fågelarbeten och närmare skott för varje gång sista minuterna innan hemresa till stan så lyckas jag med konst stycket att bomma tjädertupp var kanske lite drygt håll men öppet och han gjorde så jäkla fint jobb på den,,följde upp med en dunare på ripa som lyckades flyga undan den oxo...satans less på mig själv vill verkligen få fällning på honom nu=)

nåja tur man har drilling=) 1 tjädertupp 2 orrar i topp...kalas fint 222rem hur hygglig som helst ingen rekyl så man ser träffarna genom kikarsiktet=) märkt att man inte behöver så hög förstorning för långhåll,,132 m tjäder 100m orre + orre ca 170m genom fast 4ggr...nogrannare beskrivning om helgen kommer i dagbok

Grattis!! Var du oxå upp till Tornedalen?? såg att du jagar rätt nära mig :lol:

Jag får väl kontra med ett lika resultat ihelgen i byn!! men fick fälla en tjäderhöna för pointern tillsist oxå trots skygga fåglar men toppar bra gör dom.

post-1827-1288136480_thumb.jpg

Publicerat
Grattis!! Var du oxå upp till Tornedalen?? såg att du jagar rätt nära mig :lol:

Jag får väl kontra med ett lika resultat ihelgen i byn!! men fick fälla en tjäderhöna för pointern tillsist oxå trots skygga fåglar men toppar bra gör dom.

jo stämmer bra det...vilket håll är du¨å jagar åt?

Publicerat

Det börjar bli dåligt före för hunden nu så får väl snart övergå till toppjakt istället tur att man kan trösta sig med den.

Här en tupp som sköts i sista fina föret nu har det blivit skarpt och verkar ska komma mera snö idagarna

post-857-1288175364_thumb.jpg

Det har varit en bra höst och framför allt skoj att min nya finne visar gott gry så nu har man två att jaga med några år innan den äldre tappar hörseln :P

Publicerat

Var uppe i helgen för lite skogsfågeljakt.

Första dagen var det inte så mycket fågelkänning men otroligt fint väder med -3 grader och nysnö.

Andra dagen hade det tyvärr börjat töa och det var hårt slit att både gå och krypa i slasket.

Hittade gott om tjäder men blåsten gjorde det svårt för hunden att få dem att sitta.

Till slut fick vi med oss en tjäderhöna hem i alla fall.

Får nog gå över till toppjakt snart.

post-4939-1288175951_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat

jag och "Norrjägaren" var upp till stugan ons-torsd för lite fågeljakt .

såg hyffsat med fågel och fick varsin topp fågel

fick nytt pers på tjäder 4720 g och 3e gammeltuppen för året

mer finns i jakt dagboken

post-1886-1288897332_thumb.jpg