Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Alla goda ting är tre-Rem 700 X3

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Kära Henrik och Magnus :)

Det är inte utan att jag känner ett sting av saknad när jag tänker tillbaks på ovan nämnda helg,någon gång innan vi blir för gamla så vore det ruskigt roligt att träffas och köra en reunion B)

Det var nog så att just denna helg var den egentliga insparken för mig i denna typen av skytte och framförallt så hällde Henrik en 20litersdunk bensin över mitt pyrande intresse :D

Utan Henriks :D support och ork hade jag sannolikt inte varit där jag är idag...inte ens i närheten.

Yours truly/Mike

• Svar 116
  • Visningar 17,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Amen! Men Alliansen är ju iaf ett steg på vägen till Nirvana :)

Falsk marknadsföring :D

/Mike

Publicerat
Falsk marknadsföring :)

Bättre än "vivillattallaskahadetprecislikadantoavsettarbetsinsatsellersocialbidragelle

rvadsomhelstvibryrossintebaraallaharsammanettoinkomstsåäralltjättesolidariskt"-partiet...

Publicerat
  • Författare
Bättre än "vivillattallaskahadetprecislikadantoavsettarbetsinsatsellersocialbidragelle

rvadsomhelstvibryrossintebaraallaharsammanettoinkomstsåäralltjättesolidariskt"-partiet...

;):D

Det har du faktiskt alldeles tokrätt i!!

/Mike

Publicerat

Precis som en bra tråd ska vara :wub:

En stor del vapen som man kan drägla över o önska att man hade en större plånbok eller åtminstone mindre andra utgifter.

En del kärleks förklaringar till div ting

En del kärleksförklaringar till med forumister.

En del önskemål inom skattereglementet.

Och sist men inte minst en stor del humor.

Just love i´t

//

Publicerat

Mike,

Utsökta riggar, du är en man som genomför dina visioner.

308 pipan ser avsevärt längre ut än LTR röret, det lär väl ge ännu fler m/s ;) .

Tror du att pickisen kommer att hitta ner till skåneland nån gång i höst?

//Blyström

Publicerat
  • Författare
Mike,

Utsökta riggar, du är en man som genomför dina visioner.

308 pipan ser avsevärt längre ut än LTR röret, det lär väl ge ännu fler m/s ^_^ .

Tror du att pickisen kommer att hitta ner till skåneland nån gång i höst?

//Blyström

Skrarpsynt av dig men jag är iofs inte förvånad att du såg det :) Pipan är 24" eller 61cm lång även pipan på .243 är 24" och så blir även pipan på 260 riggen.

Vi kan väl höras på luren om att träffas och framförallt vilken bössa som ska med beror på vad och hur mycket du vill ha skjutet :)B)

/Mike

Publicerat
  • Författare

Dagens testskjutning av 243an ger just inget mer att önska.

Patronläget bad jag Stenroos skräddarsy för Hornadys 105g A-max kula och det kan man väl säga att det blev.

Träffbilderna är skjutna i liggande med benstöd för att kunna skjuta genom kronograf,100m.

Kan säga som så att just nu känns det som om allt jobb varit värt varenda öre och lite till :lol:

Sköt tre laddstegar med varje och dessa två verkar vara sweet spot

5 skott med a-max och tre med Berger pga dåligt med kulor.

Det skilde inte så värst mycket mellan laddstegarna heller.

För första gången kan jag nog säga att jag har åtminstone en bössa som verkligen skjuter hål i hål :rolleyes:

308 får visa vad den går för i början på nästa vecka.

/Mike

post-240-1282400037_thumb.jpg

Publicerat

Jezz...ser typ bra ut.. :wub:

Publicerat

Ruggigt!!!

Mvh!

Publicerat

Hej Mike!

Ruskigt trevlig tråd!

Först nu har även jag insett hur bra Remington 700 bössorna är om man vill kunna bygga en bössa med flera egenskaper osv. Vill man sedan utöka med en liten arsenal med pipor så är det ju inga problem om man får Blue-printat lådan osv så är det ju bara till att byta pipa efter smak. Givetvis med inskjutning efter.

Verkar som att din 243:a är ruskig. Att du är en bra skytt visste vi ju alla innan men nu har du ju dessutom en bössa som verkligen lyfter fram ditt skytte.

Hur kom det sig föresten att det blev en 243win och inte en 243AI, för visst va du väll sugen på det?

Vill också såhär på slutet av inlägget passa på att gratulera dig till allt vilt du fått fälla med den nya bössan! Bra jobbat.

MVH/Jocke

Publicerat

Snuskigt med skytteporr på högsta nivå

Publicerat

hade de inte varit pga för lite pengar o satt stopp för vapenbyten för en sj så hade jag velat lagt bud på din 308win :rolleyes:

Publicerat

För att retas lite

post-1361-1282411340_thumb.jpg

Publicerat
För att retas lite

Snyggt!

Men du får nog rädda bössan från den där bläckfisken :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Hej Mike!

Ruskigt trevlig tråd!

Först nu har även jag insett hur bra Remington 700 bössorna är om man vill kunna bygga en bössa med flera egenskaper osv. Vill man sedan utöka med en liten arsenal med pipor så är det ju inga problem om man får Blue-printat lådan osv så är det ju bara till att byta pipa efter smak. Givetvis med inskjutning efter.

Verkar som att din 243:a är ruskig. Att du är en bra skytt visste vi ju alla innan men nu har du ju dessutom en bössa som verkligen lyfter fram ditt skytte.

Hur kom det sig föresten att det blev en 243win och inte en 243AI, för visst va du väll sugen på det?

Vill också såhär på slutet av inlägget passa på att gratulera dig till allt vilt du fått fälla med den nya bössan! Bra jobbat.

MVH/Jocke

Tack Jocke.

Jag hoppade av AI planerna pga att jag insåg att en vanlig 243 ger mig egentligen allt jag behöver samt att en AI hade fördyrat bygget,Stenroos garanterade även att om han satte pipan så skulle en 243 skjuta lika bra som allt annat han gör.

/Mike

Publicerat
  • Författare
hade de inte varit pga för lite pengar o satt stopp för vapenbyten för en sj så hade jag velat lagt bud på din 308win ;)

Då hade du fått mig på köpet ty vi två är ett :P

/Mike

Publicerat
  • Författare
För att retas lite

Ditt äcklo ;)

Jo jag visste att du hade en,vi får starta en klubb om tre månader :P

Lite suddig bild,har du Badger u-beslag eller deras eget Minichassi?

/Mike

Publicerat
Ditt äcklo :)

Jo jag visste att du hade en,vi får starta en klubb om tre månader ;)

Lite suddig bild,har du Badger u-beslag eller deras eget Minichassi?

/Mike

Jo de va ganska mörkt då jag tog kortet men är deras eget minichassi, fast är väl badger som tillverkar dem om jag inte är helt ute och cyklar ?!

Publicerat
  • Författare
Jo de va ganska mörkt då jag tog kortet men är deras eget minichassi, fast är väl badger som tillverkar dem om jag inte är helt ute och cyklar ?!

Ahhh Coolt! Hur är känslan och hur var funktionen "right out of the box" ?

Japp det är Badger som gör dom,Badger och Manners ligger i princip vägg i vägg i North Kansas city :) som av en händelse Så huserar även GA Precision i samma stad och på samma gata ;)

Framtida semestermål!

/Mike

Publicerat

Väl använda pengar, den bössan kan man ju slå i spik på 100 m med. Måste medge att jag är avundsjuuuk.:)

Mer träffbildsporr Micke! ;)

//Blyström

Publicerat

Jag har sett många sjuka projekt och vapentrådar, men den här tar nog priset ;)

Med det vill jag ha sagt att jag är jävligt avundsjuk :mellow: Inte hade jag velat ha alla dessa 3, men en dylik rigg hade suttit fint i skåpet!

Träffbilderna med 243:an var något av det ruggigaste jag skådat. Hjärtliga gratulationer och bra skjutet!

Publicerat
Ahhh Coolt! Hur är känslan och hur var funktionen "right out of the box" ?

Japp det är Badger som gör dom,Badger och Manners ligger i princip vägg i vägg i North Kansas city ;) som av en händelse Så huserar även GA Precision i samma stad och på samma gata :D

Framtida semestermål!

/Mike

Ja känslan va att de va de "bästa" jag hållit i för att göra beskrivningen kort :mellow:

Publicerat

Fina riggar du skaffat dig gillar ditt kompromisslösa tänkande det brukar ge resultat plus att man slipper ångra sig och gör om allt.

Börjar bli dax att återuppta lite kamp i månadscup men vi jagar några månader först ^_^

Publicerat

Satan Micke :D Har du inte hört att .243an inte går att få precision i :D

Skit bra skjutit och grymt material ^_^

//