Publicerat 6 timmar sedan %d hr Detta är en populär post. Apropå älg och grädde så tycker jag att de bästa wallenbergarna är på finmalen älgfärs. Fan, nu blev jag hungrig.
Publicerat 5 timmar sedan %d hr 48 minutes ago, MagnusN said:Apropå älg och grädde så tycker jag att de bästa wallenbergarna är på finmalen älgfärs. Fan, nu blev jag hungrig.Vi gör på rådjur ibland, det är toppen å!(:
Publicerat 4 timmar sedan %d hr 5 hours ago Silver sa:Jag brukar variera biffarna med att dra i en skvätt grädde i smeten, det är en trevlig addition till älgfärsen.Det kan man ha också. Jag brukar ta mjölk, ägg o ströbröd.
Publicerat 36 minuter sedan %d min 10 hours ago Ryberget sa:Underbart gött. Jag brukar blanda i lite fläskfärs också ibland för att få det lite mindre torrt. Hur gör du? ☺️Steker mycket lök, nåt ägg, havregryn/ströbröd, senap och ibland grädde i smeten.Salt,peppar och ibland grillkrydda.Om jag har tid och planerat så hör jag oftast smeten dagen före.