Publicerat November 23, 2025Nov 23 1 hour ago Islänningen sa: Kyckling med oliver och fetaost. Serverad i loungen på Landvetter. Paris nästa. Håll fingrarna i styr och låt bli fransyskorna. Julmarknad är ju inte fel.
Publicerat November 23, 2025Nov 23 4 hours ago lsjonsson sa: Håll fingrarna i styr och låt bli fransyskorna. Julmarknad är ju inte fel. Jag lovar att låta bli fransyskorna, men jag kan inte garantera att jag inte kommer att klämma på innanlåren
Publicerat November 23, 2025Nov 23 1 hour ago Islänningen sa: Jag lovar att låta bli fransyskorna, men jag kan inte garantera att jag inte kommer att klämma på innanlåren På dig själv då eller en fransyska???
Publicerat December 5, 2025Dec 5 Utskuren vildsvinsrygg och risotto med trattkantareller från samma mark. Lite oortodoxt med en bönsallad men jag hade inget annat hemma som ”grönsak”
Publicerat December 6, 2025Dec 6 På 2025-11-22 at 10:19 Broder Tuck sa: Jag vände först bitarna i vetemjöl med lite grillkrydda, sen ägg med vatten och salt & peppar och till sist vändes de i panko ströbröd. På detta vis: https://www.nybergsdeli.se/recept/frasig-schnitzel-med-potatis-primorsallad/ sen friterade jag schnitzeln i fritösen. Frasigt och gott. Rödvinssåsen hade vi fuskat och köpt Jureskogs rödvinssås, den tycker jag är riktigt god. Provade ovanstående igår men utan grillkrydda i vetemjölet och på rådjursstek. Det blir ju lite mindre och flikigare bitar men man ska ju ändå äta upp dom så att... Ruggigt mört och det är ju alltid roligt att föra oväsen med stekpannan på köksbordet när man bankar. Lade skivorna i vack-påsar (vacker är ett ord med roligt ursprung och innebörd!) som är lite tåligare. Funkar bra. Pommes chateau och köpe-bea och så är man redo för På Spåret.
Publicerat December 7, 2025Dec 7 56 minutes ago Islänningen sa: Vad kommer ni att ha på erat julbord?? Det är ju slagsida på båten eller har inte lasten blivit fastsurrad ordentligt?
Publicerat December 8, 2025Dec 8 14 hours ago Islänningen sa: Vad kommer ni att ha på erat julbord?? Idag är det ju Anna-dagen så då ska lutfisken i blöt och Julskinkan saltas in!!
Publicerat December 8, 2025Dec 8 13 minutes ago Galne sa: Idag är det ju Anna-dagen så då ska lutfisken i blöt och Julskinkan saltas in!! Då har jag i alla fall gjort 50% rätt. Mina vildsvinsskinkor åkte i saltlake i morse. Tänker köra dom i röken 22/12
Publicerat December 25, 2025Dec 25 4 hours ago Bjorn.h sa: Måste ju påminna er om att på jul äter man lutfisk. Lutfisken är inte nödvändig men gott med gröna ärtor och dom kan man spela kula med. God fortsättning på julen!🎅
Publicerat December 31, 2025Dec 31 Detta är en populär post. Idag på årets sista dag blev det sotad älgfile med hasselbackspotatis, lite grönt och vitlöksbröd. Måltidsdrycken bestod av av bubbel som @Christian Növerlämnade tidigare i höstas. Allt satt verkligen som en smäck!!
Publicerat December 31, 2025Dec 31 För vår del så slutade kvällen med filé från en av dina hjortar, alla var helt ense om att det är det bästa och godaste köttet.. Ha en fantastisk fin kväll. /C
Publicerat December 31, 2025Dec 31 Detta är en populär post. Förrätt blev ostvåffla med parmesankräm med rödlök, rom och lite räkor. Dryck: champagne Älgfile från 2022 ( upptäckte jag när jag tog fram den ur kylskåpet). Men smakade kanon! Serverades med klassisk hasselbackspotatis och en grönpepparsås värd att dö för. Drack mitt favoritvin Castelgufo till. Avslutade med kaffe och passionspanacotta... Nu kämpar vi för att hålla oss vakna till nästa år😁
Publicerat December 31, 2025Dec 31 Detta är en populär post. Tournedos på kronfilé med påtatisgratäng och ett glas chateau muh i röd förpackning På kvällen Tisarkräftor till rostat bröd med Wästerbottenost och ett glas cider Har just gått nattpissarpromenad och nu i säng innan 3:e världskrig börjar
Publicerat Januari 1Jan 1 Detta är en populär post. Pizza, fast utan att behöva utstå kaoset på lokala stället
Publicerat Januari 1Jan 1 Vafan- hur många blir ni? Dom var rejäla. Här kan man också slippa stressen: det är nämligen ett par pannkaksfabriker som erbjuder hemkörning. Dom ser i af goda ut- smaklig måltid 😊
Publicerat Januari 1Jan 1 1 minute ago Dansken sa: Vafan- hur många blir ni? Dom var rejäla. Här kan man också slippa stressen: det är nämligen ett par pannkaksfabriker som erbjuder hemkörning. Dom ser i af goda ut- smaklig måltid 😊 Man ska la äta imorgon också 🤷♂️