Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare Hej ! Var ute en runda igår mellan 19.30-24.00. Det blev en lite hane vid kl 23.50. Innan dessa så hade vi en annan räv framme men den kom vi inte åt . Grattis! Är uppe i fjällen hela den här veckan så jag har inte en chans att sitta på hela lovet så ja smsa till några roliga snubbar i laget och nu är vi några fler som sitter Dålig planering av morsan!
Publicerat Februari 25, 201115 yr hej! hur är det nu är det nån som varit ute? är det för mörkt eller? //peter
Publicerat Februari 25, 201115 yr Här upp är det för mörkt nu då jag va ut i onsdags, bra aktivitet men för mörkt för ett bra skott så det blir till att vänta tills bättre ljus. mvh
Publicerat Februari 25, 201115 yr Här har det varit för kallt dom senaste dagarna och idag är det fredag. Men var endå upp och tittade till åteln idag och det verkar som att det varit en del aktivitet där så man ska väl försöka göra en sittning i helgen då det äntligen blivit humana temperaturer och inte 25-30 minus.
Publicerat Februari 26, 201115 yr har suttit i kväll, satte mig vid 22 vid 2300 var det ett jäkla skällande i skogen 400m bort!- vid 23,30 började det skälla o sen var det en räv som lät som ett starkt klagande ljud som vart värre o värre- till slut lät det som en skata vart strypt väldgt starkt ljud, gav upp vid halv2 tror parningen här i jämtland pågår. //peter
Publicerat Februari 26, 201115 yr Hej. Kan nog stämma att parningen hunnit en bit upp i landet nu, känns som den är på upphällningen här nere, mkt skrik och skällande för ett par tre veckor sedan och dålig aktivitet på åtlarna. Tack för omtanken med snön, bara 2 dagars jakt kvar här nu dock - sedan börjar iofs skyddsjakten Uppstoppade rävar? Hur många träningssmällar med BST tål en så´n? //Peter
Publicerat Februari 26, 201115 yr Hej. Kan nog stämma att parningen hunnit en bit upp i landet nu, känns som den är på upphällningen här nere, mkt skrik och skällande för ett par tre veckor sedan och dålig aktivitet på åtlarna. Tack för omtanken med snön, bara 2 dagars jakt kvar här nu dock - sedan börjar iofs skyddsjakten Uppstoppade rävar? Hur många träningssmällar med BST tål en så´n? //Peter Inte många träffar tror jag! tänkte smörja in räven med surströmming o ställa ut den i natt- är frusrerad när räven är överrallt utom på åteln sen vilket jäkla liv det är på dom men dom kommmer - Näärmare åtel nu än förrut! gissar att det inte är nån mening att sitta när det är sånt skrik uppe i skogen!
Publicerat Februari 26, 201115 yr Inte många träffar tror jag! tänkte smörja in räven med surströmming o ställa ut den i natt- är frusrerad när räven är överrallt utom på åteln sen vilket jäkla liv det är på dom men dom kommmer - Näärmare åtel nu än förrut! gissar att det inte är nån mening att sitta när det är sånt skrik uppe i skogen! Något som lär vara oslagbart i löptider är tikurin. Späd mkt med vatten i en sprayflaska och gör doftspår. Problemet är väl kanske insamlandet //Peter
Publicerat Februari 26, 201115 yr Verkar som jag ändå haft tur vad gäller åtel vs parning för rävarna har kommit dit ändå, att de sedan sitter och skriker ibland träden i närheten gör ju inte så mycket för det borde ju locka fram dem till mig det också. Vem kan väl motstå en liten matbit före eller efter själva akten De kanske till och med vill smörja in sig
Publicerat Februari 28, 201115 yr Hej! Ikväll ska jag o en kompis ut en runda. Få se om vi lyckas för det har setts en del rävar i området. Återkommer med en rapport i morgon . //Andreas
Publicerat Mars 1, 201115 yr Hej! Ikväll ska jag o en kompis ut en runda. Få se om vi lyckas för det har setts en del rävar i området. Återkommer med en rapport i morgon . //Andreas Hej ! Var ute en runda igår mellan 19-24 ingen räv sågs. Det är bara att ta nya tag. //Andreas
Publicerat Mars 1, 201115 yr Hej ! Var ute en runda igår mellan 19-24 ingen räv sågs. Det är bara att ta nya tag. //Andreas var nog för att du inte kunnde vara tyst det kom någon
Publicerat Mars 2, 201115 yr var nog för att du inte kunnde vara tyst det kom någon Nej jag tro att det var för att du satt och små fes hela tiden
Publicerat Mars 3, 201115 yr Jag sköt en ganska stor räv i Tisdags, jag försökte väga den idag men hade inte riktigt rätt utrustning för det (badrumsvåg ) jag fick det till att den vägde runtikring 11kg. Det är den största jag har skjutit och den enda jag har vägt! Vad är vikten på en normalstor räv?
Publicerat Mars 3, 201115 yr Jag sköt en ganska stor räv i Tisdags, jag försökte väga den idag men hade inte riktigt rätt utrustning för det (badrumsvåg ) jag fick det till att den vägde runtikring 11kg. Det är den största jag har skjutit och den enda jag har vägt! Vad är vikten på en normalstor räv? Eeeh, 11 kg är en bjässe till räv!!!!! En hanne på c:a 8 kg är att betrakta som en stor räv. Även om Du vägt fel är det uppenbart att Du fällt en riktigt fin Mickel. Grattis!! Mvh!/
Publicerat Mars 4, 201115 yr Eeeh, 11 kg är en bjässe till räv!!!!! En hanne på c:a 8 kg är att betrakta som en stor räv. Även om Du vägt fel är det uppenbart att Du fällt en riktigt fin Mickel. Grattis!! Mvh!/ Vad kul! och tack! Som sagt den var rejäl men vägningen var under lite oordnade förhållande ,under 10kg tvivlar jag starkt på att den väger, så långt kan jag nog gå utan att snacka sk-t. Jag får nog plocka upp den ur säcken och ta en trofebild innan den skickas Kanske får kamma den först
Publicerat Mars 4, 201115 yr Författare Räv på åteln nu så de blir en sittning imorgon. Vill ha revanch, sist vi satt bomma ja på två st olika rävar
Publicerat Mars 7, 201115 yr Passade på att göra en sittning nu inatt även om det var lite för mörkt, för jag hade hört dem skälla kvällen innan. Satt där en stund och det var helt lugnt och inget visade sig, men efter en stund såg jag en vuxen räv komma en bit ut på isen men det var för mörkt för ett säkert skott på det hållet så följde den lite ifall den skulle styra in åt åteln men det gjorde den inte. En stund senare så hörde jag ett hest litet skall och jag fick se en mindre räv komma på samma ställe men han vek av in mot åteln och började tugga på hundfoder jag lagt ut tidigare. Kunde urskilja konurerna så passade på att ta skottet och han sprang några meter innan det tog stopp. Lös med mobilen och det såg ut som den var angripen av skabb på ryggen så den fick ligga kvar. Satt där en timme till men det kom inget mer. Får bli att dra ned med en bensindunk imorn och bränna den. 4:e räven denna säsongen så det är jag nöjd med Särskillt då det inte blir så mkt rävjakt då bockjakten står högst på listan så man får passa på nu när allt annat är fredat.
Publicerat Mars 7, 201115 yr Passade på att göra en sittning nu inatt även om det var lite för mörkt, för jag hade hört dem skälla kvällen innan. Satt där en stund och det var helt lugnt och inget visade sig, men efter en stund såg jag en vuxen räv komma en bit ut på isen men det var för mörkt för ett säkert skott på det hållet så följde den lite ifall den skulle styra in åt åteln men det gjorde den inte. En stund senare så hörde jag ett hest litet skall och jag fick se en mindre räv komma på samma ställe men han vek av in mot åteln och började tugga på hundfoder jag lagt ut tidigare. Kunde urskilja konurerna så passade på att ta skottet och han sprang några meter innan det tog stopp. Lös med mobilen och det såg ut som den var angripen av skabb på ryggen så den fick ligga kvar. Satt där en timme till men det kom inget mer. Får bli att dra ned med en bensindunk imorn och bränna den. 4:e räven denna säsongen så det är jag nöjd med Särskillt då det inte blir så mkt rävjakt då bockjakten står högst på listan så man får passa på nu när allt annat är fredat. Grattis till räven! Nästa gång kommer den andra också.
Publicerat Mars 7, 201115 yr Grattis till räven! Nästa gång kommer den andra också. Tackar! Om inte den kmr så finns det ännu fler här Skulle vilja ha en ny chans på den "röde schäfern" som jag bommade på i januari, den var inte liten den! Grattis till din räv förresten, den verkar vara fin! Inte lägga upp en bild på den?
Publicerat Mars 7, 201115 yr Tackar! Om inte den kmr så finns det ännu fler här Skulle vilja ha en ny chans på den "röde schäfern" som jag bommade på i januari, den var inte liten den! Grattis till din räv förresten, den verkar vara fin! Inte lägga upp en bild på den? Tackar! Det finns en bild på Redfoxhunting.se Tyvärr så syns det inte att den är stor. Jag hade tänkt ta en trofebild på den men den såg inte så rolig ut efter ett par dygn i en sopsäck i väntan på SVA lådan, så jag hoppade över det.
Publicerat Mars 7, 201115 yr Tackar! Det finns en bild på Redfoxhunting.se Tyvärr så syns det inte att den är stor. Jag hade tänkt ta en trofebild på den men den såg inte så rolig ut efter ett par dygn i en sopsäck i väntan på SVA lådan, så jag hoppade över det. Kollade på den och den såg mkt fin ut. Tänkte skicka in ngn räv jag med förut men det var ont om lådor och dom var tydligen lite väl små. Har du skickat in många? Det var en liten skabbräv jag hade skjutit inatt och det var några korpar som hunnit picka på den innan jag kom ut till den men jag tog en dunk t-röd och den brann fint så hoppas all skabb strök med i lågorna!
Publicerat Mars 7, 201115 yr Kollade på den och den såg mkt fin ut. Tänkte skicka in ngn räv jag med förut men det var ont om lådor och dom var tydligen lite väl små. Har du skickat in många? Det var en liten skabbräv jag hade skjutit inatt och det var några korpar som hunnit picka på den innan jag kom ut till den men jag tog en dunk t-röd och den brann fint så hoppas all skabb strök med i lågorna! Tack! Jaså har de sagt stopp på inskicken? De lådorna som är för en räv är alldeles för små jag fick nästan bryta räven på mitten för att få plats med den, istället så tejpade jag iordning lådan så den blev större. vackert var det däremot inte. Vi hade -6 grader inatt så skabben kanske inte överlevde natten heller, den dör tydligen ganska snabbt om inte räven värmer den. Har du haft många skabbrävar i år? själv har jag skjutit 2 sedan års skiftet, riktigt hårt angripna bägge två. man får hoppas att det inte är för utbrett för jag skjuter hellre friska rävar än de som serr ut som nakenråttor , man får en besk smak i munnen av att bara se dem jag har skickat 4 friska i år , om jag skjuter fler så får farsan skicka in dem, annars går pengarna till skatt..
Publicerat Mars 7, 201115 yr Tack! Jaså har de sagt stopp på inskicken? De lådorna som är för en räv är alldeles för små jag fick nästan bryta räven på mitten för att få plats med den, istället så tejpade jag iordning lådan så den blev större. vackert var det däremot inte. Vi hade -6 grader inatt så skabben kanske inte överlevde natten heller, den dör tydligen ganska snabbt om inte räven värmer den. Har du haft många skabbrävar i år? själv har jag skjutit 2 sedan års skiftet, riktigt hårt angripna bägge två. man får hoppas att det inte är för utbrett för jag skjuter hellre friska rävar än de som serr ut som nakenråttor , man får en besk smak i munnen av att bara se dem jag har skickat 4 friska i år , om jag skjuter fler så får farsan skicka in dem, annars går pengarna till skatt.. Nej det tror jag inte men det var sånt tryck från andra jägarna så det var ont om dem då. Hörde på radion att dom var små att man tom fick dela dem för att få plats i lådan. Haha alla sätt e bra utan dom dåliga Det var -5 hos oss när jag gick ut vid 23.45 och när jag kom in vid 02 så var det bara -1.5 så om inte det tog död på dem hoppas jag att elden gjorde det! Det är den första skabbräven skjuten denna vintern, såg en mitt på ljusa dan för ett par veckor sen men fick inget läge på den. Får hoppas det var denna jag sköt men det tvivlar ja lite på då denna inte var så stor. Det är inte alls kul att se skabbrävar, man oroar sig hela tiden för att vovven ska få det! På denna var ryggen angripen värst, svansen var fortfarande fin men det var inte kul att se! Jasså, får man så mkt att man får skatta för det om man har fler än 4? I natt verkar det inte vara ngn idé att dra ut, blåser ganska friskt och det är kolsvart ute!