Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ingen rök utan eld!

Featured Replies

Publicerat

Företaget Roedale Precision i tyskland har figurerat på diverse större jakt och vapenforum som ett ständigt problemföretag....

Folk får inte sina grejor,dom svarar inte i telefon,dom svarar inte på mail m,m

Jag är fett benägen att hålla med :wub:

Vad ni än gör köp inget därifrån om ni inte vill vänta tills fan löser av er eller att ni inser att shit jag är nog blåst på pengarna.

Bygg inga vapen där ni är beroende på delar från honom ty den bössan blir aldrig färdig!

Jag har idag tillsammans med en vän väntat i fem ja just det FEM månader på prylar som inte kommit,tidigare mail har påstått att vi väntar bara på att grejorna ska komma tillbaks från anodisering,vi har haft semester men nu ska vi ta tag i det här m,m.

Till saken hör att i samma tiondels sekund som du trycker send på orderknappen så dras pengarna från ditt konto med en megablixt hastighet.

I vårt fall 15000:- <_<

Idag fick jag svar på mitt senaste mail som skickades igår,att han är so very f...ing sorry men han hade markerat min ordern som shipped fast den inte var det.......och givetvis hade han nu inte hälften av grejjorna på lager........

Bull---it säger jag!

Vi är många nu som har jätteproblem med denna nasare,han har inte världens otur med hela världen utan detta är ett beräknat utstuderat sätt att tjäna fett med deg utan att just behöva göra just ett skit....semester har han i tid och otid åtminstone om man ska tro hemsidan.

Hade jag vetat vad jag vet idag skulle jag aldrig köpt så mycket som en linnelapp av han.

Jag har nu gett han en deadline,antingen skickar han grejorna eller så betalar han tillbaks varenda krona.

/Mike

• Svar 85
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Fan vad trist.

Tyvärr är vi nog alla lite till mans naiva o lättlurade när det kommer till saker som man "vill" ha. Man ser helt enkelt inte att alla inte är som man själv.

Jag har inga konkreta tips om hur detta ska lösas utan kan bara hoppas på ATT det gör så.

Stå på er.

//

Publicerat

Illa! <_< Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter Micke!

Publicerat
  • Författare
Jag har inga konkreta tips om hur detta ska lösas utan kan bara hoppas på ATT det gör så.

Jag släpper inte 15000:- utan vidare.

Blir jag tillräckligt sne knappar jag in hans ghettoadress på gps:en och åker dit!

/Mike

Publicerat

Jag har ochså en order (ca 12500:-) liggandes hos han, men sen 19 augusti så det är ej så lång tid ännu men betydligt längre än vad som lovades i början. Kommer INTE att köpa av han nå mera. Hoppas på att få något besked snart, men händer det inget kan det bli Bilsemester mot tyskland eller vart han nu håller hus i europa.

Tur att det finns seriösa firmor iaf. Har nu alla delar som jag beställt av han, men ihop plockat från ett antal andra firmor runt om i världen. Så mitt bössprojekt skall inte stå still pga Roedale.

//Hjalle

Publicerat

Blir jag tillräckligt sne knappar jag in hans ghettoadress på gps:en och åker dit!

/Mike

<_< Fint

//

Publicerat
  • Författare

Inget svar på mailen idag om den deadline han fick igår.

Vidare lovade han att han igår omedelbart skulle packa och skicka det han hade hemma redan igår,inget medelande på min mail med trackingnummer från tyska posten idag.......inte heller står det shipped på min order när jag loggar in på hans skitsida....

/Mike

Publicerat

det bästa man kan göra är att inte handla med sådana idioter.... -_-

Publicerat

Har en order lagd där också sen 24'e augusti med "shipping time approx. 4 weeks"... Iofs bara på ca 2500:- men man blir ändå så jävla förbannad. Har läst en massa på Hide om problemen och det kommer hela tiden nya (bort?)förklaringar. "mails have been deleted because of virus", "mistake in anodizing", vacation antingen hos Roedale eller deras underleverantörer...

Eftersom jag visste om att det varit strul har jag inte hört av mig än, tänkte att han ska få en chans. Men nu börjar tålamodet tryta, särskilt när jag ser att fler är ännu värre drabbade.

Publicerat

Så, nu har jag skickat meddelande om att jag annullerat ordern, och att jag väntar mig omedelbar återbetalning.

Får se vad som händer...

EDIT: Fick omedelbart svar...!

Hello Peter.

As far as I am aware its been sent out already and i realy wonder why you havent recieved it yet.

I will check with Xxxxx in the morning, and we can send another directly out.

sorry about this, but the postal system do occasionaly loose packages,

regards

Publicerat
  • Författare

Peter.

Om jag förstår dig rätt så annulerade du din order efter ditt första inlägg ovan?

Innebär i så fall att han med säkerhet läst mitt mail nu men skiter i att svara.....

/Mike

Publicerat

Ja det gjorde jag. Tyvärr har du då rätt i ditt antagande...

Publicerat

Fn grabbar, detta är inget bra alls.

/Christian

Publicerat

Jag väntar oxå på delar från honom,visserligen till ett mindre värde än många av er andra.(1500:-)

Jag beställde min mynningsbroms 9:e augusti och då skulle det vara mellan 4-6v leveranstid.

Mailade för ca 3 veckor sedan och då skrev han att i slutet av den veckan skulle han skicka min broms.

Ja gissa, jag har fortfarande inte fått min broms...

Såg på hemsidan att han stängt i några veckor igen för att hinna ikapp med sina byggen, så det är väl bara att vänta.

Jag var beredd på att det skulle ta mer tid än beräknat då jag läst om problemen tidigare, så jag väntar ett tag till.

Förresten: är det någon som vet någon annan firma som säljer"clamp on" mynningsbromsar?

Publicerat

Med andra ord är det snart ingen som kommer handla där. Verkar vara många på snipershide som köper av han men det kanske ordnar upp sig nu när han beter sig sådär. Tycker det är bra att man hänger ut oseriösa nasare. Då slipper andra gå på minor där. Hoppas det löser sig för er som beställt grejer där.

Publicerat
Inget svar på mailen idag om den deadline han fick igår.

Vidare lovade han att han igår omedelbart skulle packa och skicka det han hade hemma redan igår,inget medelande på min mail med trackingnummer från tyska posten idag.......inte heller står det shipped på min order när jag loggar in på hans skitsida....

/Mike

Varför inte översätta korrespondensen och lägga ut den på SH? Då brukar det ta skruv, inte första gången man skulle läsa sånt där.

Edit: behövs väl ingen översättning kom jag på ^_^

Publicerat

Drog iväg ett mail till Pete.

Skrev att det är inget problem för mig att vänta, men jag vill ha ett ärligt svar av honom på när leverans kan ske.

Vi får väl se vad han kommer med för svar.

Vi får hoppas att han inte tillbringar alla sina vakna timmar framför datorn och svarar på alla mail, då har vi själva skapat oss ännu längre väntetider ^_^

Publicerat
  • Författare
Varför inte översätta korrespondensen och lägga ut den på SH? Då brukar det ta skruv, inte första gången man skulle läsa sånt där.

Edit: behövs väl ingen översättning kom jag på ;)

:P

har jag inget svar på mailen på måndag ska han få ytterligare ett,om det också dissas hänger jag ut honom.

/Mike

Publicerat

Fått något svar Mike?

Han verkar ju häcka en hel del på SH, så det kan inte vara så att han jobbar hela tiden och inte har tid att svara på mail.

Publicerat

/Mike

HAHAHA ghettoadress!

Sign me up på en indrivarresa till Achtungland!

"ska ändå köpa surkål :P "

Publicerat
  • Författare
Fått något svar Mike?

Han verkar ju häcka en hel del på SH, så det kan inte vara så att han jobbar hela tiden och inte har tid att svara på mail.

Inget svar.....vilket var väntat.

Skickade nytt mail nu där jag lät han veta att jag vet att han svarat på andras mail efter mitt förra,jag vet att han var inloggad på SH idag så tillgång till dator har han bevisligen.

Iom att jag skrev så så vet han att jag har konto på SH då man måste vara inloggad för att se det,med tanke på att han varit uthängd där tidigare så borde han skynda sig att svara för att slippa det en gång till.

Har tänkt om lite hur jag ska gå vidare,får jag inget svar denna vecka trots mailbombning så tar jag kontakt med min bank och anmäler han för internetbedrägeri.

sen hänger jag ut han på Hiden!

Pissed of/Mike

Publicerat

Är han jänkare eller britt den där Pete?

Antar att det var en sån som gängade sig under miltärbasandet i forna västtyskland. Han finns omnämnd i mindre fina ordalag på flera tyska jaktforum också.

Publicerat
  • Författare

Han är britt,att han är omnämd där med förvånar mig föga.

/Mike

Publicerat
Jag väntar oxå på delar från honom,visserligen till ett mindre värde än många av er andra.(1500:-)

Jag beställde min mynningsbroms 9:e augusti och då skulle det vara mellan 4-6v leveranstid.

Mailade för ca 3 veckor sedan och då skrev han att i slutet av den veckan skulle han skicka min broms.

Ja gissa, jag har fortfarande inte fått min broms...

Såg på hemsidan att han stängt i några veckor igen för att hinna ikapp med sina byggen, så det är väl bara att vänta.

Jag var beredd på att det skulle ta mer tid än beräknat då jag läst om problemen tidigare, så jag väntar ett tag till.

Förresten: är det någon som vet någon annan firma som säljer"clamp on" mynningsbromsar?

http://www.borsemaker.no/index.php?option=...0&Itemid=73 ;)

Publicerat
Har tänkt om lite hur jag ska gå vidare,får jag inget svar denna vecka trots mailbombning så tar jag kontakt med min bank och anmäler han för internetbedrägeri.

Kontokort eller kreditkort? Är det kreditkort ligger du bra till mot banken.... kreditköplagen.