Publicerat November 9, 201015 yr La in en liten "blänkare" i en tråd på SH.Vi får se om han svarar Länk
Publicerat November 9, 201015 yr Mike, Bara säg till så avlöser jag dej vid ratten, skåne är nog halvägs. Finns inget värre än att en leverantör dissar en. 15 lock är 15 lock. //Blyström
Publicerat November 10, 201015 yr Länk http://www.snipershide.com/forum/ubbthread...434#Post2155434 Inget svar än...
Publicerat November 10, 201015 yr Nu fick du i och för sig svar men frågan är om det får dig eller någon annan att bli lyckligare. Det här har blivit en rejäl soppa, och jag lider verkligen med både dig och mike och alla andra som har blivit drabbade. Tyvärr verkar det som att det här är ett sluttande plan och att situationen blir sämre snarare än bättre. Jag har historiskt beställt delar från Pete och då funkade det bra men nu är det ett drygt år sedan jag la en beställning på ett trycke till min T3:a och än så länge har jag inte sett röken av det jag beställde Ursäkterna har varit av varierande kvalité men helt klart är att jag aldrig skulle rekommendera Roedale som leverantör i dagsläget. Henrik
Publicerat November 10, 201015 yr Ja, jag raderade de tidigare eftersom han var väldigt rapp på att svara på PM på SH. SÅ det kan kanske trots allt vara så att det strular med mailen. Han skrev i ett PM att han hade gjort 115 bromsar som var redo att skickas. Får väl ge det en chans i och med att han svarade. Kände att jag i min ilska spårade ur lite
Publicerat November 10, 201015 yr Romelstorp, det är ok att automoderara sig själv men varken du eller jag har sett några bromsar från Pete än, jag anser nog att det är för tidigit att blåsa faran över och för tidigt att ropa varg, dock är det ett företag som har extrema svårigheter att leverera i tid och på ett korrekt sätt. Som alla inser här inne, Pete har bränt sig på alla tyska fora, han är illa omtyckt av många britter, han måste försöka att hålla fasaden uppe på SH, om inte så kommer han att förlora allt, som alltid man är inte bättre än sitt eget ord eller ens senaste handling. /Christian
Publicerat November 10, 201015 yr Har ett baseboll "trä" i aluminium Mad Mike om du behöver lite hjälp
Publicerat November 10, 201015 yr Romelstorp,det är ok att automoderara sig själv men varken du eller jag har sett några bromsar från Pete än, jag anser nog att det är för tidigit att blåsa faran över och för tidigt att ropa varg, dock är det ett företag som har extrema svårigheter att leverera i tid och på ett korrekt sätt. Som alla inser här inne, Pete har bränt sig på alla tyska fora, han är illa omtyckt av många britter, han måste försöka att hålla fasaden uppe på SH, om inte så kommer han att förlora allt, som alltid man är inte bättre än sitt eget ord eller ens senaste handling. /Christian Stämmer bra Christian. Men jag tycker att jag kan ge det en chans iaf, och därför tänkte jag om. Vi får se vad som händer, ibland kan det man drömmer om slå in
Publicerat November 10, 201015 yr Jag beställde en Robertson kolv från Roedale och fick vänta otroligt mycket längre än vad som stod på sida vid beställning och dessutom så blev det inte riktigt med de färger jag valt men det var skitsamma. Blev även lovad en gåva för att jag fick vänta så länge och den har jag givetvis inte sett till ännu och kommer nog aldrig göra. Det var mycket undanflykter under resans gång från Roedales sida. De skyllde på underleverantörer och ett tag skrev de att kolven kommit till dom men att den blivit returnerad osv. Kommer nog aldrig handla därifrån någonsin mer.
Publicerat November 10, 201015 yr Sniff-sniff, luktar..... likviditetsproblem och leverantörsskulder, aka prepayment before shipment från underleverantörer. Man är då i ett hopplöst hjul av sirap som service supplier gentemot slutkund, ingen tar i ens beställning förens pengarna sitter på kontot som först måste in från ursprungsbeställaren, och på ren jävelskap hamnar ens order längst ner i högen iaf. Därav extremt långa ledtider för den beställande torsken. Men jag vet ju egentligen inte anka i frågan, men mönstret har jag erfarenhet av
Publicerat November 10, 201015 yr Förresten grabbar, Pete PM:ade mig som svar angående detta med sena leveranser att han vill att ni mailar till info@oedale.de men jag förmodar att det skall vara info@roedale.de men förslagsvis bör ni maila till båda dem adresserna. Peter säger att han avser att göra alla nöjda. -notera att jag enbart förmedlar hans, Petes utsaga. /Christian
Publicerat November 10, 201015 yr Författare Har ett baseboll "trä" i aluminium Mad Mike om du behöver lite hjälp Den här mannen har ljugit så länge att han numera själv är övertygad om sanningshalten i det skrivna. Fortfarande inget svar på min mail idag så även jag drog iväg ett pm på hiden för att se vad för ursäkter han har på lager där. /Mike
Publicerat November 10, 201015 yr Författare Förresten grabbar,Pete PM:ade mig som svar angående detta med sena leveranser att han vill att ni mailar till info@oedale.de men jag förmodar att det skall vara info@roedale.de men förslagsvis bör ni maila till båda dem adresserna. Peter säger att han avser att göra alla nöjda. -notera att jag enbart förmedlar hans, Petes utsaga. /Christian Jag har mailat på bägge adresserna......... /Mike
Publicerat November 10, 201015 yr Även om grejorna är skickade till mig så vill jag fan inte ha dom. Jag vill ha mina pengar tillbaka. Antar att man kan fetglömma det...vore jävligt synd om det skulle bli läropengar för alla drabbade.
Publicerat November 11, 201015 yr Sniff-sniff, luktar..... likviditetsproblem och leverantörsskulder, aka prepayment before shipment från underleverantörer. Man är då i ett hopplöst hjul av sirap som service supplier gentemot slutkund, ingen tar i ens beställning förens pengarna sitter på kontot som först måste in från ursprungsbeställaren, och på ren jävelskap hamnar ens order längst ner i högen iaf. Därav extremt långa ledtider för den beställande torsken.Men jag vet ju egentligen inte anka i frågan, men mönstret har jag erfarenhet av Håller med, luktar skit lång väg. Vill man ha en chans att se pengarna igen är det nog bäst börja driva det direkt, har ni tur så skramlar han ihop pengarna som ni batalat in. Risken är väl stor att kunderna som vanligt ligger långt ner på listan vid dessa problem. På det direkt bara! /Petter
Publicerat November 11, 201015 yr Håller med, luktar skit lång väg. Vill man ha en chans att se pengarna igen är det nog bäst börja driva det direkt, har ni tur så skramlar han ihop pengarna som ni batalat in.Risken är väl stor att kunderna som vanligt ligger långt ner på listan vid dessa problem. På det direkt bara! /Petter Risken är nog stor att det inte finns några pengar att hämta längre. Bara genom att läsa denna tråd får man ju rätt onda aningar om hur det ligger till med karlens likviditet. Skulle tro att konkursen ligger och lurar runt hörnet och att varenda cent som skickas in går direkt ut till fordringsägare. Innan någon åker och krossar knäskålarna så kan ni ju tänka på att det inte skulle vara första gången man hörde talas om det ifall det är nåt slags personliga problem som startat hela den nedåtgående spiralen. Trist historia för alla inblandade. Hoppas verkligen att ni får det ni beställt! Tror faktiskt det är bättre om ni ligger på för att få grejerna, dessa kanske han kan fixa fram, pengar tvivlar jag på att han kan ordna tillbaka.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Fick idag ett mail från Geoff(webshopansvarig) där han påstår att grejorna skickas idag inklusive två bolt knobs som plåster på såren. Vidare skriver han att skicket på mina underbeslag inte är deras vanliga så jag får dom för halva priset(tillgodo i butiken). Jag tror det när jag har grejjorna i handen-inte förr.det skulle skickats saker till mig den 3nov även.. Om det nu skulle vara så att det mot all förmodan skickas saker till mig idag så kan jag säga att ett lagom formellt pm på snipers hide gjorde susen. Dock....inget trackingnummer än och det återstår att se vad som egentligen skickats.....var en rätt stor order. Edit: Även Christian har Pm.at med Pete på hiden i egenskap av utomstående betraktare och gjort han uppmärksam på att rätt många svenskar börjar undra var deras grejjor är /Mike
Publicerat November 12, 201015 yr En dum fråga. jag kanske missupfattar men om du fått något för halva priset, tillgodo i butiken så måste du ju fortfarande ha med dom att göra för att få ut din tillgododel.... Nu är det ju bättre en inget och som jag ser det så har han ju denna gången försökt gå er till mötes. OM nu delarna kommer. //
Publicerat November 12, 201015 yr Det är enkelt, Mike beställer bara några magasin eller annat löst som finns hemma i butik och så kränger han det här.. Fn- hoppas att prylarna kommer nu. /Christian
Publicerat November 12, 201015 yr Det verkar som det är lättare att få kontakt med honom på SH. Han"lovade" oxå mig att mina grejer skulle gå iväg denna veckan, senast i nästa. Men som du sa Mike inget Tracking nummer än...
Publicerat November 12, 201015 yr Hoppas det löser sig även om det verkar vara en rätt svår herra att ha att göra med.