Publicerat Augusti 2, 201114 yr Fin bössa du har! Ja det är kanske inte så märkvärdigt att göra själv.. Men plastbädda du den sammtidigt? Märkte du någon skillnad i presition efter friläggningen? Vilken kalliber har du?
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Fin bössa du har! Ja det är kanske inte så märkvärdigt att göra själv.. Men plastbädda du den sammtidigt? Märkte du någon skillnad i presition efter friläggningen? Vilken kalliber har du? Min var plastbäddad och med redan frilagd pipa när jag köpte den, så jag kan dessvärre inte svara... 6,5x55 Dock så tycker pipan om kulor med lite mer tyngd i, har inte fått den att skjuta bra med någon utav helmantlarna som fabriksladdas, får testa de tyngre när laddningsutrustning införköps. Mvh
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Min var plastbäddad och med redan frilagd pipa när jag köpte den, så jag kan dessvärre inte svara... 6,5x55 Dock så tycker pipan om kulor med lite mer tyngd i, har inte fått den att skjuta bra med någon utav helmantlarna som fabriksladdas, får testa de tyngre när laddningsutrustning införköps. Mvh OT men har Dunderklumpen begravts? Eller har det varit uphovsrättsliga problem med "Beppesdotra"? Några speciella kulor till 6,5:an du tänkt prova? PS frågade efter Dunderklumpen på Simon förra veckan men det var ingen som förstod...
Publicerat Augusti 4, 201114 yr OT men har Dunderklumpen begravts? Eller har det varit uphovsrättsliga problem med "Beppesdotra"? Några speciella kulor till 6,5:an du tänkt prova? PS frågade efter Dunderklumpen på Simon förra veckan men det var ingen som förstod... Både ja och nej, Dunderklumpen med sina klumpiga uttalanden kommer alltid att dundra inom mig, har dock valt att använda mig av ett annat nick då mitt bloggnamn är just detta. Sedan så går det nog bättre om du frågar efter Christer nästa gång. Alla kulor som är över 130 grain tänkte jag göra ett försök av. Mvh --- - Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Både ja och nej, Dunderklumpen med sina klumpiga uttalanden kommer alltid att dundra inom mig, har dock valt att använda mig av ett annat nick då mitt bloggnamn är just detta. Sedan så går det nog bättre om du frågar efter Christer nästa gång. Alla kulor som är över 130 grain tänkte jag göra ett försök av. Mvh --- - Sent from my iPhone using Tapatalk OK Nästa gång blir Lördag 3 Sept...
Publicerat Augusti 5, 201114 yr OK Nästa gång blir Lördag 3 Sept... Då lär du med stor sannolikhet heller inte träffa eran idol, då är det ju älgjakt!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Då lär du med stor sannolikhet heller inte träffa eran idol, då är det ju älgjakt! Tror inte jag skall skjuta någon älg förrän den 5te...
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Han kanske menar att han är på älghippa då! Icke! Förberedelserna tar lång tid, speciellt i den nordjämtländska urskogen... Sen så kan det säkert bli skola för den delen också. Slut OT.
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Måste ju uppdatera tråden med nya bilder på både bössa och träffbild med mina sista Sierra Varminter 100gr som turligtvis skjuter gudomligt i bössan. Blir till att köpa fler paket från Millforce. Mvh