Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargskytt!

Featured Replies

Publicerat

om man får nåt svar..

• Svar 69
  • Visningar 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

om nån har tid, ork eller lust att polisanmäla aset för uppvigling eller stämpling eller vad det nu räknas som, så ta gärna tag i det....

Publicerat
  • Författare

om nån har tid, ork eller lust att polisanmäla aset för uppvigling eller stämpling eller vad det nu räknas som, så ta gärna tag i det....

I just det här fallet så behöver vi inte bry oss i det men annars så ska vi självklart vara på vår vakt.

Publicerat
  • Författare

Nu har jag mailat och tipsat Aftonbladet, Fryshuset/EXIT samt Amnesty om Johnnys Höglins odemokratiska åsikter och uppvigling till våld mot oss stackars förtryckta jägare, inklusive oss som inte ens är ute och jagar varg.. <_<

Smart, verkligen bra och konstruktivt tänkt :rolleyes:

Om du inte får bra svar kanske vi ska ta och skicka mail alla vi som är inne här. Alltså se till att uppdatera om du får svar eller inte ;)

Publicerat

Lovar att posta om jag får svar, tyvärr så är det väl inget att hoppas på då vi jägare knappast är något att bekomma sig över om man är en medarbetare på någon av ovan nämnda företag eller verksamheter... fördomar, fördomar...

Publicerat

om vi alla skickar samma sak som du gjorde Cazorp så borde det rimligen komma svar till någon av oss?

någon som har tid över att lägga ut alla deras mail här på forat så man snabbt och enkelt kan skicka iväg det på några sec :)

Publicerat

Tyvärr inga mailadresser utan jag använder "kontakta oss" formulär på aftonbladet.se amnesty.se och fryshuset.se

Publicerat

hej på er alla! då skall nollan spräckas :P

vargjakt enligt min mening är fel. MEN som redan konstaterats så skall man inte hota jägaren. vill man gnälla gör det hos regeringen.

Och hon är verkligen starkt som vågar gå ut med bild på sig själv, inget jag hade vågat.

Mvh kattfan

Publicerat

Tyvärr inga mailadresser utan jag använder "kontakta oss" formulär på aftonbladet.se amnesty.se och fryshuset.se

Jepp! Jag har skrivit ett mail till Amnesty där jag berättar att de har en våldsförespråkare och vän till terrorism som samarbetspartner och att det inte ser bra ut...typ.

Jag ska skriva till fryshuset också.

Frågan är vilka andra man kan tänkas kontakta för att hindra att en sådan där galning som Johnny.

Jag skrev även att jag ser fram mot att höra från dem och vad de avser att göra i frågan...

Publicerat

Ja, då var mail skickade till olika avdelningar inom Fryshuset också.

Nu får jag se om jag får en molotov på min bil. Fast han orkar kanske inte åka så långt från Ståkkhålm...

Jag tycker det är oerhört allvarligt när en person har de åsikterna och jobbar med barn och ungdomar.

Han ska dessutom vara som en förebild för mer eller mindre förtappade själar!

Vad händer när dessa börjar lyssna på riktigt på en sådan här galning som Johnny Höglin? Det är skrämmande - på riktigt!

Jag skulle gärna se att SJF engagerar sig i frågan också, på ett mer förbundsmässigt sätt än om jag som en enskild medlem gör det.

Det får nog bli ett mail till mitt förbund också. :P

Publicerat

Nu fortsätter jag min OT här...kanske skulle en moderator skapa en ny mediatråd med inlägg av detta och flytta dessa inlägg dit?

Det skulle kunna vara något i stil med "Jaktmotståndare och hur vi bemöter och motarbetar dessa"...typ...

Har fått svar från Fryshuset att den våldsförespråkande ickevåldspersonen Johnny Höglin inte arbetar hos dem längre. SKÖNT!

Ska vb'a dessa uppgifter till Amnesty också så att de kan uppdatera/ta bort infon från sin sida.

Vad jag har sett så jobbar han numer med att skriva musik. Ja, något annat gör han väl också men det vet jag inget om.

Svaret från Exits verksamhetschef Robert Örell:

"tack för ditt mail. Jag håller till fullo med dig om allvaret i nedanstående skrivelse. Johnny Höglin arbetar inte på Fryshuset sedan 1½ år tillbaka. De åsikter som Johnny uttrycker är inte i egenskap av anställd på Fryshuset utan i egenskap av privatperson. Att Johnny fortfarande ses som anställd i Exits verksamhet finner jag olycklig utifrån dessa uttalanden. Fryshusets värdegrund omfattas inte av förespråkande av våld.

Hälsningar

Robert Örell"

Jo, han uttrycker det som privatperson men...det finns väl gränser för vad man får uttrycka offentligt för att fortsätta ha ett gott anseende? Nåväl, skit samma, JH jobbar inte längre på Fryshuset med barn och ungdomar och det är det viktigaste!

Publicerat

Har man officiella uppdrag som "kändis" så är det svårt att vara privatperson med sina åsikter, men det inser nog EXIT också.. Aja, huvudsaken är att de känner press och att detta förhoppningsvis kommer påverka så att de även fortsättningsvis håller honom borta från sin verksamhet..

Publicerat

hahah!

killen verkar ju ha varit med i det där programmet LOST!!!!! (samtliga säsonger)

killpc.gif

snubben verkar livnära sig på att åka runt o berätta om sin karriär som nasse.confused.gif

http://www.johnnypuma.se/

Publicerat

Fick svar ifrån Amnesty nyss - upplyftande att se att alla verkar fly honom som elden när man ifrågasätter;

2011/1/25 Mats Engman <mats.engman@amnesty.se>

Hej [mitt namn]!

Angående din fråga om Amnesty och Johnny Höglin:

Johnny Höglin blev, såsom fd nazist, intervjuad i materialet "Sverige är inte så rätt som många tror" (ett utbildningsmaterial om mänskliga rättigheter i Sverige, utgivet 2006). Han och Amnesty medverkade även under samma temadag om mänskliga rättigheter på det då nystartade MR-gymnasiet i Kristianstad under 2006. Han har dock aldrig varit någon representant eller företrädare för Amnesty - däremot var han företrädare för Exit, en verksamhet inom Fryshuset som ger stöd till personer som vill lämna extremistorganisationer.

Mvh,

Mats Engman

Amnesty International

tel 08-729 02 66

Hej Mats

Då tackar jag dig för förtydligandet kring ert samröre. Förslagsvis så borde ni i ljuset av hans senaste utfall med hot om våld och terror kanske ta ner artikeln som man hittar när man googlar på Johnny Höglin på Er hemsida så att inte andra misstar sig och associerar Amnesty med personer som uppviglar till våld och odemokratiska åtgärder? Jag har även kontaktat Fryshuset/EXIT och ifrågasatt samröret med Johnny Höglin, och min förhoppning är att även de kommer tillbaks med ett uttalande givetvis.

Trevlig kväll

Mvh

Publicerat

de e bra. tycker vi jägare har tagit patent på rollen att vara passiva och defensiva. det vinner man inga krig på.

Publicerat

Jag anser att man har som skyldighet att ifrågasätta när man ser att något fel är trasigt, som i fallet Johnny Puma Höglin.. en gång hatare, alltid hatare verkar det ju som... Medulla oblongata i kläm kanske? :blink:

Publicerat

Nejdå jag har lagt hatet bakom mig. Tyvär får man kanske säga vissa dagar då sådana som Puma dyker upp.

Publicerat

Har lite inside här och detta är fan lite kul! Hoppas vid allt heligt att Svensk Jakt får möjlighet att följa upp detta, finns en hel radda riktigt komiska turer när det gäller den kvinnliga vargskytten.. :lol:

Vågar inte outa ngt öht av olika bra skäl men ja som sagt, hoppas hoppas!!!

Mvh!

Publicerat

Ja nu blev man ju nyfiken :rolleyes:

Publicerat

Har lite inside här och detta är fan lite kul! Hoppas vid allt heligt att Svensk Jakt får möjlighet att följa upp detta, finns en hel radda riktigt komiska turer när det gäller den kvinnliga vargskytten.. :lol:

Vågar inte outa ngt öht av olika bra skäl men ja som sagt, hoppas hoppas!!!

Mvh!

Har man sagt A så får man säga B.:angry:

Var inte så känslig, det är bara jobbet du förlorar :lol: :lol: :lol:;)