Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vorsteh

Featured Replies

Publicerat

Hur mkt brukar en 12v strävhårig tik väga?:) min 12 veckors väger redan 12 kg, tkr det känns som ganska mycket?:)

• Svar 81
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Låt oss bevara vorsteh som jakthund.

• Agility måste vara en klockren verksamhet off-season för alla jakthundar (och hundförare..). Jag kan bara tänka mig min vorsteh som skulle gena genom ett antal hinder med "brute force" och slalomban

• Ja du har nog rätt, har inte riktigt tänkt på det så.... Jag kanske har hakat upp mig lite på de Weimaranerägare jag har träffat på kurs osv.(inte så många). Där de flesta haft ungefär samma aktivitet

Publicerat

Unghundar som unghästar,dom ska du lätt se revbenen på,för tunga i de yngre åren ger lätt följdskador i senare ålder,du ska inte stirra dig blind på "kg"det är mycket viktigare att "se å känna"rätt hull,det där lär du dig med tiden,men bättre för tunn än för fet!

Publicerat

Hon är ju inte för fet tkr jag inte, därför jag frågade för vill inte hon ska va för tung!

Kör med minsta rekommenderade portion per dag o tkr hon mår bra, sprallig som en valp ska va;)

Publicerat

Gustaf,bry dig inte så mycket om rekommenderade portioner,då är det lätt att missa själva grejen att följa upp tillväxten,LÄS rekommendationerna som just vad det är,"rekommendationer".det skiljer så mycket från individ till individ så du får försöka lära dig att "känna hullet"på´na,ta skinnet just bakom bogen,ungefär där selen sitter på en travhäst, mellan tummen å pekfingret,känns det som om du har lite fett under skinnet,det rullar lite lätt mellan fingrarna och du fortfarande ser lite av revbenen,ja då är det helt OK.Tycker du hon är för tunn över reven å när du rullar skinnet å det känns torrt mellan fingrarna,ja då är hon för tunn,då får du peta till henne lite extra,ser du inte reven,ja då är hon för tjock.Det här kan ändra sig från vecka till vecka,alla växande individer har hög ämnesomsättning så det ändrar sig fort.Mångårig erfarenhet av bla.hästuppfödning. :thumbsup:Ett lite tips,häll lite olivolja på maten varje dag,det ger inget överflödigt fett,bara välbefinnade!

Publicerat

Okej! hon får 1,5dl morgon, 2dl dagen o 0,5dl på kvällen, men ska nog dra ner liite mitt på dagen för hennes revben syns inte speciellt, hon har nog liite mkt hull.. men får se hur det går :)

Publicerat

Rekommenderade fodergivor som står på säckarna brukar inte vara applicerbara på en vorsteh. Dom äter oftast betydligt mer när dom växer och när dom är aktiva. Valpen ska såklart inte bli överviktig men snåla inte med maten så att hennes utveckling hindras. Ser du revbenen är hon för tunn men kan man inte känna dom lätt under huden är hon för tjock. Sen växer en valp ofta lite ojämnt. Om jag inte minns helt fel från mina valpar så gick dom upp ungefär ett kilo i veckan dom första veckorna. 4dl per dag låter i mina öron lite magert men jag kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag har gett i den åldern.

Publicerat

kanske borde gå upp till 1 dl på kväll då istället?... för hon e lite seg på kvällspromenaden.. fan va svårt detta med foder är! hon verkar iaf må bättre av hallafoder än friskies valpfoder(nödlösning) ... hon fiser inte lika möe ;):thumbsup: