Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försvara svenska vargjakten.

Featured Replies

Publicerat

Jo när man räknar in deras röster från Australien, Nya Zealand, Mexico, Spanien och alla de andra länderna som vi gränsar till eftersom de känner sig påverkade av det som händer i Sverige...

Fast vi kan ju sätta in en annons i en Amerikansk jakttidning och önska att få lite stöd i frågan så skall vi nog se om vi inte drar in "några" utlandsröster vi också! :P

Finns väl en del här inne som även häckar på jänkarnas forum om inte annat :)

• Svar 67
  • Visningar 5,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

SCI kanske skulle engagera sig lite. I Sverige är de väl snarast ett mindre skämt men i USA är det andra bullar.

http://www.safariclub.se/

Publicerat

signerat och skickat

Publicerat

Finns väl en del här inne som även häckar på jänkarnas forum om inte annat :)

Har lagt ut en blänkare på MO nu idag.

Publicerat

Är det någon som vet hur många som har skrivit på?

/Håkan H

Publicerat

Kollade finska forumet. Tråden är läst av 1169 pers (20110201). Hoppas många har skrivit/skickat.

Publicerat

Kollade SVTs hemsida, de skrev om riksdagsdebatten idag..

Tror vi ska vara jävligt rädda om sittande regering!

""Papegoja"

Åsa Romson från miljöpartiet menade att regeringen har "kommit lindrigt undan" med sin politik i debatten:

-Carlgren upprepar likt en papegoja att rovdjurspolitiken hänger ihop och utgör ett helt paket. Men på vilket sätt räddar ni vargarna genom att skjuta dem? Det är ganska fräckt att påstå något sådant. Erkänn att jakten inte är till för vargarna utan för varghatarna.

Miljöministern gick till motattack och var märkbart upprörd när han svarade på kritiken:

-Vad vill ni själva göra då? Det enda ni säger är att ni vill ha bort jakten. Resultatet skulle bli en snabbt växande stam med inavlade vargar. Säg det till människorna i Värmland och Dalarna som berörs. När vi försöker skapa förståelse för politiken vill ni vänta med allt och skjuta upp alla nödvändiga beslut.

-Det här handlar inte om högljudda jägare som ni påstår, utan om vanliga människor. Och rovdjursexperterna håller med om att det här är en möjlig väg att gå.

Publicerat

Går det att se dagensdebatt?

Publicerat

Aktuellt 21.00..

Ligné ska tjaffsa varg med gudvetvem..

Mvh!

Publicerat

Ok blir till att kolla.

Publicerat

Jävligt sansat och bra!!!

Publicerat

Tack gode gud, äntligen en vettig vargdebatt på tv.

Publicerat

Nu vart det ju ingen debatt eftersom de inblandade hade båda fakta och kunskap bakom sig och kunde vara överrens om det hela... så konstigt va ;)

Bra Daniel!

Och innan någon börjar trumpeta att Jägareförbundet vill ha 3000 vargar i Sverige så menar de att vi kan har 3000 vargar tillsammans i Norge, Sverige, Finland och Ryssland (orkar inte lista alla de länderna), inte bara isolerade revir. Det är min tolkning av det hela i alla fall...

Publicerat

Och innan någon börjar trumpeta att Jägareförbundet vill ha 3000 vargar i Sverige så menar de att vi kan har 3000 vargar tillsammans i Norge, Sverige, Finland och Ryssland (orkar inte lista alla de länderna), inte bara isolerade revir. Det är min tolkning av det hela i alla fall...

Min tolkning av den frågan som var på slutet var att om vi kunde ha 3000 vargar i Sverige, Norge o Finland. Eftersom dom sa att Ryssland har tiotusenstals djur så kan ju knappast dom ingå i ekvationen. Fast det vore ju bra kunde vi slippa dom ;)

Får väl tillägga att jag inte har varg på min gård, än. Men hoppas vi slipper häruppe dom problem som finns söderut.

Publicerat

Min tolkning av den frågan som var på slutet var att om vi kunde ha 3000 vargar i Sverige, Norge o Finland. Eftersom dom sa att Ryssland har tiotusenstals djur så kan ju knappast dom ingå i ekvationen. Fast det vore ju bra kunde vi slippa dom ;)

Får väl tillägga att jag inte har varg på min gård, än. Men hoppas vi slipper häruppe dom problem som finns söderut.

Var Rysslands del av Karelen som ingick i området också om jag förstod det rätt

Publicerat

Nu vart det ju ingen debatt eftersom de inblandade hade båda fakta och kunskap bakom sig och kunde vara överrens om det hela... så konstigt va ;)

Heder åt SVT.. blir inga feta rubriker i pressen men otroligt vettigt och tillgängligt för folk!

Alla ska med, givetvis ska ryssarna inkluderas i detta. Om de har 10.000 så kan vi alltså hävda att de är våra med och skjuta ned vår stam fullständigt och invänta nya friska ryska vargar :rolleyes: Skämt osido, tror det är enbart bra att koppla ihop dem. Undrar hur EU köper det? De kan ju knappast dra ryssarna inför eudomstolen..

Mvh!

Publicerat

Mycket bra gjort av Daniel.Lugnt och sansat.

Publicerat

Mycket bra Ligné. Mer av honom i rutan istället för... :o