Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjursjakten 2011

Featured Replies

Publicerat

Läste i senaste Jaktmarker & Fiskevatten om en tjomme som sköt lo på lock.. förmodar att det fungerar..

Mvh!

• Svar 129
  • Visningar 18,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

I Uppsala län verkar vi ändå ha begåvats med en lite klokare statstjänar än man är van vid... Naturvårdsdirektören säger att 9 katter är för låg avskjutning, det borde ha varit 20-30 djur!

http://www.unt.se/24...&startTime=0m0s

Lars Furuholm på länsstyrelsen i Värmland är heller inte så glad över beskedet om 7 lodjur i Värmland.

Miniminivån för Värmland ligger på 18 grupper. Men enligt Lars så finns det minst 26 familjegrupper.

Vi har då ett överskott på minst 48 djur.

http://nwt.se/varmla...ticle857311.ece

Hur f*n ska man få något förtroende för NVV.

Forza Italia

Publicerat

I Uppsala län verkar vi ändå ha begåvats med en lite klokare statstjänar än man är van vid... Naturvårdsdirektören säger att 9 katter är för låg avskjutning, det borde ha varit 20-30 djur!

http://www.unt.se/24unt/#category=1089620&date=latest&clip=1261001&startTime=0m0s

Arbetsseger!

HJälper oss föga i år, men det är skönt att dom fattat allvaret. Nästa år kör inte NVV över länsstyrelsen, däri är jag 100% säker.

Publicerat

Är det inte lite märkligt att idag är det 1/3 men hittills har jag inte lyckats hitta någon info på länsstyrelsens (C-län) hemsida om områdestilldelningen eller ens områdesindelningen. Hittar inte heller info om vart skjutna katter ska rapporteras eller vart man ska ringa för att kolla hur många katter som är skjutna. Hur ska man veta? Kanske ännu viktigare, hur skulle någon kunna anklagas för nå't otillåtet när makten varit så bristfällig i sin information? Är det kanske så att man hoppas på överskjutningar? Frågorna är många... :unsure:

Publicerat

Är det inte lite märkligt att idag är det 1/3 men hittills har jag inte lyckats hitta någon info på länsstyrelsens (C-län) hemsida om områdestilldelningen eller ens områdesindelningen. Hittar inte heller info om vart skjutna katter ska rapporteras eller vart man ska ringa för att kolla hur många katter som är skjutna. Hur ska man veta? Kanske ännu viktigare, hur skulle någon kunna anklagas för nå't otillåtet när makten varit så bristfällig i sin information? Är det kanske så att man hoppas på överskjutningar? Frågorna är många... :unsure:

Det var ju väldigt konstigt/dåligt.

På förstasidan hos lässtyrelsen i Värmland fann jag vårat nummer, även en länk (till rovvilt.se NNV) så man kunde regga sig som jaktledare och få SMS. På rovvilt står det att tjänsten med SMS skulle gälla samtliga län som hade/har varg och lojakt, men det verkar bara gälla länens som hade vargjakt.

Ett lodjur fält i Värmland

Publicerat

Japp, jag vaknade till av sms nr 2 från rovsms i morse och tänkte att jäklar vad snabba örebro är, undrar hur lång tid det tar i västmanland. Det tar väl slut då salaborna åker ut och jagar.

Publicerat

fanimej tragisk tilldelning..

Publicerat

Och nu har det plingat till igen, en skjuten i västmanland.

Publicerat

Två i backen och ett påskjutet i Värmland.

Det första i mina gamla jakttrakter.

Edit: 4 skjutna nu

Redigerad med Edsvalla

Publicerat

Ett av dom som skjöts i örebro och det som skjutits i västmanland är båda inom 5 mils radie från mitt jaktområde.

Publicerat

Snopet då jag tänkte gå ut och titta efter en katt i Närkesbergstrakten som jag sett spår av. :angry:

Publicerat

Jämtland har fortfarande 59 lodjur kvar på licensen... :D

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har han gjort det igen...

Idag avslutade Stefan "grytjägaren" lojakten i VästerNorrland han berättade i en interljuv om jakten för mig.

Han fick skjuta det fjärde lodjuret som hans hundar jagat under två helger.

Helt oootroligt och stort grattis :D:D

Publicerat

Ja ett helt fantastiskt fint arbete, stort grattis till Grytjägaren. :)

Ett lodrev för finnstövare slår det mesta, har haft förmånen att lyssna på ett par i år.

Publicerat

Ja ett helt fantastiskt fint arbete, stort grattis till Grytjägaren. :)

Ett lodrev för finnstövare slår det mesta, har haft förmånen att lyssna på ett par i år.

En katt skjöts idag utanför Enköping, nära Dig?

Publicerat

Idag avslutade Stefan "grytjägaren" lojakten i VästerNorrland han berättade i en interljuv om jakten för mig.

Respekt!!!

Stort grattis till Stefan :D

Publicerat

YES! En katt skjuten intill vår mark utanför Enköping! Därmed är vår kvot fylld,... men med tanke på hur många katter vissa passkyttar sett i höst/vinter så är det ju en droppe i havet förstås ;) Själva valde vi att stanna hemma när sms om färska spår kom imorse. Vi behövde göra marktjänst,... nästan så man ångrar det nu då *S* Tydligen hade det varit rätt spännande när hundar och två katter var inne i en tätning innan det gick tillbaka mot vår mark igen så det hade ju varit kul att vara med.

Nåja. Stort grattis till skytten ifråga!! :D Får se om bild kommer ut på vår hemsida inom kort.

Publicerat

Fint ! :wub: Stefans ena stövare Kim så är ju undan en av dom bästa räv/lo hunds nedärvarna som finns här och dom gener som jag gärna ser att finns i dom rävstövare som jag har eller rekommenderar åt andra... så roligt då dom visar att aveln på bra hundar ger resultat. ;)
Publicerat

En katt skjöts idag utanför Enköping, nära Dig?

Nä jag håller till i dom östra regionerna.

First_Clas här sköt denna på min mark tidigare i Mars. http://www.jaktojagare.se/traat-lodjur-falldes

Publicerat

YES! En katt skjuten intill vår mark utanför Enköping! Därmed är vår kvot fylld,... men med tanke på hur många katter vissa passkyttar sett i höst/vinter så är det ju en droppe i havet förstås ;) Själva valde vi att stanna hemma när sms om färska spår kom imorse. Vi behövde göra marktjänst,... nästan så man ångrar det nu då *S* Tydligen hade det varit rätt spännande när hundar och två katter var inne i en tätning innan det gick tillbaka mot vår mark igen så det hade ju varit kul att vara med.

Nåja. Stort grattis till skytten ifråga!! :D Får se om bild kommer ut på vår hemsida inom kort.

Det kommer. Jag bara väntar på bilderna...

Publicerat

Det kommer. Jag bara väntar på bilderna...

Då väntar vi på det båda två då ;)

• 3 weeks later...
Publicerat

Interljuvade Stefan Svärd om han och Sven Åke Lindgren lodjursjakt nu i helgen, fn vilka grabbar.

Den 1 april sköts det lokatt nr 8 för deras hundar i år...En hane på 20kg som Sven Åke fick skjuta för Stefans östlaika

Starkt jobbat och nu är det väl bara fem kvar i Jämtland enligt länsstyrelsen telefon.

post-1839-0-18726800-1301998183_thumb.jp