Publicerat Februari 22, 201115 yr Fick idag mail som sa att NVV ska ha skjutit upp beslutet om tilldelningen på lo. Mailet gick ut till alla jaktledare i riddarhyttan-skbg ÄSO och vidarebefodrades av min jaktledare till mig. Någon som kan bekräfta att NVV har skjutit upp beslutet och att tilldelning på 30 djur inte är det som gäller om vi får in flera lodjur? Lodjurs beslutet är ju överklagat vet inte om det har med det att göra . //Lasse D
Publicerat Februari 22, 201115 yr Återigen riktigt skamligt ..BD får skjuta dom djuren som vart kvar förra året och Ac sänkt med 60%... Jämtland får tilldelning på 60djur med ca 31 föryngringar,Norrbotten hade iår 32 säkrade får 5, Regeringen har sagt max 400 djur eller 65 föryngringar i renskötsel området. vad hände?
Publicerat Februari 22, 201115 yr Återigen riktigt skamligt ..BD får skjuta dom djuren som vart kvar förra året och Ac sänkt med 60%... Jämtland får tilldelning på 60djur med ca 31 föryngringar,Norrbotten hade iår 32 säkrade får 5, Regeringen har sagt max 400 djur eller 65 föryngringar i renskötsel området. vad hände? hej! vart hittade du uppgifterna på jämtland?? har letat
Publicerat Februari 22, 201115 yr hej! vart hittade du uppgifterna på jämtland?? har letat http://www.jaktojagare.se/aktuellt/60-lodjur-far-fallas-i-jamtland
Publicerat Februari 22, 201115 yr hej! vart hittade du uppgifterna på jämtland?? har letat http://www2.lansstyrelsen.se/jamtland/Sv/nyheter/2011/Pages/lansstyrelsen-beslutar-om-licensjakt-pa-60-lodjur.aspx
Publicerat Februari 23, 201115 yr Författare http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Startsida/Nyheter/2011/02/Licensjakt-pa-25-lodjur-Mellansverige-1.16003/ Tilldelningen vid årets lodjursjakt: Stockholm. 1 Uppsala. 9 Västra Götaland. 0 Värmland. 7 Örebro. 2 Västmanland. 3 Dalarna (i renskötselområdet). 2 Gävleborg. 1
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det är som ett skämt alltihopa! Vi i de norra delarna skulle ha en tilldelning på minst 20 djur för att bromsa tillväxten och ge rådjuren en chans att återhämta sig. Det står på Naturvårdsverket att dom värnar om alla levande djur, vilken förbannad bullshit!! Nåja Bohman, ladda ryggsäcken och bössan för nu jäklar ska några av dessa 9 få jakt efter sig!!
Publicerat Februari 23, 201115 yr http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Startsida/Nyheter/2011/02/Licensjakt-pa-25-lodjur-Mellansverige-1.16003/ Tilldelningen vid årets lodjursjakt: Stockholm. 1 Uppsala. 9 Västra Götaland. 0 Värmland. 7 Örebro. 2 Västmanland. 3 Dalarna (i renskötselområdet). 2 Gävleborg. 1 Skandal!!!
Publicerat Februari 23, 201115 yr På papperet så ser det ut att vara en väldigt konstig fördelning. Om jag inte har missat någonstans borde väl fördelningen över hela landet vara såhär: Norrbotten: 5 Västerbotten: 8 (Uppdelat i 3 regioner) Västernorrland: 12 Jämtland: 60 Stockholm: 1 Uppsala: 9 Västra Götaland: 0 Värmland: 7 Örebro: 2 Västmanland: 3 Dalarna (i renskötselområdet): 2 Gävleborg: 1 Snacka om att Jämtland utmärker sig...
Publicerat Februari 23, 201115 yr På papperet så ser det ut att vara en väldigt konstig fördelning. Om jag inte har missat någonstans borde väl fördelningen över hela landet vara såhär: Norrbotten: 5 Västerbotten: 8 (Uppdelat i 3 regioner) Västernorrland: 12 Jämtland: 60 Stockholm: 1 Uppsala: 9 Västra Götaland: 0 Värmland: 7 Örebro: 2 Västmanland: 3 Dalarna (i renskötselområdet): 2 Gävleborg: 1 Snacka om att Jämtland utmärker sig... Ni är juh granne med en republik Men vore absolut kul jämnställa dessa med antalet föryngringar.. Men riktigt kul ni får vettig tilldelning och uppsala ska få lodjur med en lapp efter sig till sista blod droppen... Riktigt trist hur som haver!
Publicerat Februari 23, 201115 yr Usch man börjar bli less på all den här skiten ingen tilldelning i dalarna
Publicerat Februari 23, 201115 yr In och rösta om Jämtlands läns tilldelning utav lodjur är bra eller dålig! http://nordjamten.wordpress.com/
Publicerat Februari 23, 201115 yr Om jag inte minns helt fel så finns Sveriges tätaste Lodjurs stam i Uppsala län tätt följt av Bergslagslänen . //Lasse D.
Publicerat Februari 23, 201115 yr SKANDAL. Missar jag något eller ska Dalarna inte få någon tilldelning. Jag var i stugan över helgen och hade spår efter en vuxen hane och en hona men unge, och detta innom ett dygn och endast ett tiotal meter från husknuten.
Publicerat Februari 23, 201115 yr SKANDAL. Missar jag något eller ska Dalarna inte få någon tilldelning. Jag var i stugan över helgen och hade spår efter en vuxen hane och en hona men unge, och detta innom ett dygn och endast ett tiotal meter från husknuten. som jag kan tyde det så kommer dalaran att få 2 katter och dom kommer att vara inom renskötsel områdena
Publicerat Februari 23, 201115 yr 30-40 familjegrupper i Uppsala län och vi får skjuta 9st? Är dom dumma på riktigt eller har dom bara otur när dom tänker.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Är dom dumma på riktigt eller har dom bara otur när dom tänker. Bägge delarna skulle jag tro, det blir så när mamma och pappa är kusiner.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Bägge delarna skulle jag tro, det blir så när mamma och pappa är kusiner. +1 på den inte lätt när de är så på en del folk
Publicerat Februari 23, 201115 yr ja vad ska man säga om det här... Ett stort skämt alltihop Jag som bor i skaraborg, är besviken att det inte blir någon jakt i år. Vi har en liten stam på 10-15 lodjur med flera föryngringar. Så jag hade gärna sett att det hade blivit lodjursjakt. Även om det förra året bara var ett lodjur som vi fick skjuta. men det är som det är.
Publicerat Februari 23, 201115 yr I Uppsala län verkar vi ändå ha begåvats med en lite klokare statstjänar än man är van vid... Naturvårdsdirektören säger att 9 katter är för låg avskjutning, det borde ha varit 20-30 djur! http://www.unt.se/24unt/#category=1089620&date=latest&clip=1261001&startTime=0m0s
Publicerat Februari 23, 201115 yr verkar som det inte blir nån tilldelning i västra götaland pga av att det inte finns 30 familjegrupper i länet
Publicerat Februari 24, 201115 yr Fråga ang. jakt på lodjur. Någon som har erfarenhet om det fungerar att locka lodjur med t.ex. harskrik?
Publicerat Februari 24, 201115 yr Fråga ang. jakt på lodjur. Någon som har erfarenhet om det fungerar att locka lodjur med t.ex. harskrik? Var väl i höstas någon som skickade in bilder på lodjur till JJ i västmaland som kom på lock..Tror det funkar och är extremt vanligt i staterna...Vet ej vilket flöjt melodi man ska ha.. Annars passa vid slagna djur lär vara låg oddsare