Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Elmia Game Fair 2-4 Juni 2011

Featured Replies

Publicerat

Jag tycker mässan i sig var bra, har inte så jätte mycket att jämföra med. Hittade lite kläder och böcker. Däremot så blir jag bra trött på många människor som är hånfulla och pratar bakom ryggen o ena riktiga besservissar osv. Stort minus på det!

+1

Instämmer helt. Lite tröttsamt att lyssna på :P Alla är bässt ^_^

• Svar 109
  • Visningar 14,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Går precis in genom entrèn...vit "Tiger of Sweden"-tshirt. Säg gärna hej!

Publicerat

Elmia.. Brukar vara C-hallen som gäller och Kjells Vapen Götene. Gräv i hyllorna och inse att priserna som står enbart är målsättningar :P

Röjde Runnarköps monter med ett år, snodde en väst för ett äckelbra pris framför snoken på någon annan signatur samt ett par skinnbrallor allt för nice price big time :lol:

Fjällrävens G-1000 brallor när de var nya.. köpte två för priset av ett halvt par typ direkt från generalagenten som aboslut inte säljer ngt :blink::lol:

Allt är i princip till salu bara att rocka på! Fan saknar Elmia..

Mvh!

Å andra sidan så är de tinte mycket som slår vår shopping på Bosjökloster för ett antal år sedan! :D

Publicerat

Å andra sidan så är de tinte mycket som slår vår shopping på Bosjökloster för ett antal år sedan! :D

Sant :-))) Kul att se Kjellemannen svettas lite! Men då är ju Bosjökloster den mest komersiella av mässorna, avgjort roligast om man ska handla!

Mvh!

Publicerat

Elmia.. Brukar vara C-hallen som gäller och Kjells Vapen Götene. Gräv i hyllorna och inse att priserna som står enbart är målsättningar :P

Röjde Runnarköps monter med ett år, snodde en väst för ett äckelbra pris framför snoken på någon annan signatur samt ett par skinnbrallor allt för nice price big time :lol:

Fjällrävens G-1000 brallor när de var nya.. köpte två för priset av ett halvt par typ direkt från generalagenten som aboslut inte säljer ngt :blink::lol:

Allt är i princip till salu bara att rocka på! Fan saknar Elmia..

Mvh!

Inte för sent än...

Publicerat

Jaha då har man klappat Puttes kulor en stund, gud så mjuka o goa dom är :wub:

Publicerat

Blev ett par nya skinnbyxor. de gamla va mer lagade än orginal.. FIck ett bra pris på ett par piratkopierade antar jag.

Va lite flesydda i en fickan så de blev en tusing för dem o de passar mig perfekt...;)

O så en ramlösa o 2 tiggda snusar ;)

Kollade upp diplomtest på boda oxå o de blev en bokning.

Tycker väl att mässan va som vanligt.

Trångt o varmt..

O vill man stoppa nått i munnen så är det dyrt...

han med Gränna o A6 center oxå.... så frun verkade rätt nöjd oxå;)

Publicerat

Inte för sent än...

Chokad med jobb, kör tredje natten i natt av 5.. Om jag öht får någon tid över innan vi drar till Grekland så blir det en ny dust med rävvalparna.

Blev ett par nya skinnbyxor. de gamla va mer lagade än orginal.. FIck ett bra pris på ett par piratkopierade antar jag.

Va lite flesydda i en fickan så de blev en tusing för dem o de passar mig perfekt...;)

Skulle behöva nya jag med.. Mest sugen på Timmervik denna gången men de brukar vara rätt omöjliga att förhandla med :-/

Mvh!

Publicerat

O vill man stoppa nått i munnen så är det dyrt...

Brukar ju vara tvärt om :ph34r:

han med Gränna o A6 center oxå.... så frun verkade rätt nöjd oxå;)

Nja, A6 är bara för utbölingar!

Skulle behöva nya jag med.. Mest sugen på Timmervik denna gången men de brukar vara rätt omöjliga att förhandla med :-/

Mvh!

Skulle vilja hitta ett bra par..

Publicerat

Var en sväng på mässan i dag o fick träffa Kungen Lindrot :D

Sen var jag tvungen o ta ett mellanmål oxå en Kycklingbaguette o en ostfralla o en stor korv på 250gr största jag sett :D

Såg haggan fridelskan oxå :D

Mvh.

Publicerat
:D :D :D
Publicerat

Eftersom jag inte är på mässan borde där inte vara ngt av intresse :D

Publicerat

Eftersom jag inte är på mässan borde där inte vara ngt av intresse :D

Tur att du lever i den tron. Vi andra, som inte behöver konstant medicinering, ser annorlunda på det....

Publicerat

Än mindre förståligt är det att de har en helt ny Fabarm som är sne och vinn på hagelskyttet! :lol::ph34r:

Minns ngt år då de på någon sportingstation hade en totalt och fullkomligt superglapp Browning Cynergy! Fattar inte hur de tänkte där, vart totalt vaccinerad mot modellen..

Mvh!

Publicerat

Vart tre trevliga dagar på mässan (bra att bo i Jönköping). Mycket trevliga samtal med diverse säljare och experter! :D Inhandlade endast lite småprylar till vovven.

Publicerat

Spenderade delar av dagen på Mäsan i går.

Personligen tyckte jag att det fanns lite att se på.

Mycket samma saker i varje stånd, men så brukar det ju vara. Sen tyckte jag att det inte var så mycket i år.... Vet inte om det var så eller om det bara var att det var lite folk så det kändes tomt :huh:

Träffade Fridelskan vilket alltid är tevligt, Mekus sprang jag med på men han är inte lika söt :lol: såg inte till någon mer kändis, jo Daddyo som gick o snackade i telefon.

Det blev en elektrisk lerduvekastare på Hylte. Den var skit rolig att leka med men uj vad ammo o duvorna går åt fort :mellow:

//

Publicerat

stod på elmia hela helgen men såg ingen förutom Fridelskan och jensa. Var nog rätt mycke folk endå. e fortfarande helt slut efter allt surr, har nog inte prata med så mycke folk på hela året tror jag. :wacko:

Publicerat

Nähä, blev inget med det. För varmt så det blev skorstensmålning (jävlar vad högt det var) samt pilsner i trädgården istället.

Publicerat

Stod i monter på fm och gick rasparaderna. Försökte få in strävhåret på top 3 i apporteringstävling bland alla labbarna. Rätt nära, 2 sek ifrån...

Publicerat

Halvvägs hem och kul få träffa jaktkompisarna under icke jakt..

Tycker mässan i sig var sämrre än tullgarn..Efter mässan väge upp dock... :wub:

Publicerat

Jämför jag med jaktmässor på den finska sidan så väger mässorna jag besökt i sverige (tullgarn/elmia) väldigt högt. Tycker de försökt hålla en relativt bra linje arrangörerna med att krims & krams försäljarna mfl hålls borta och utställare med anknytning till ämnet är med.

Fint väder och trevligt folk, besöker nog svenska jaktmässor även i framtiden !

Publicerat

Jag vill bestämt förneka att jag träffade Skurebo på mässan, däremot träffade jag hans svåger som hade med sig nått lurvigt som borde varit kopplat.

Träffade en och annan känning, vinkade lite på håll åt fridellskan(vars chef inte gillar att man kallar henne halvtam :unsure: )

I vanlig ordning så kom jag hem med ett stimm filmer, för att jämna ut det lite så köpte jag filmer gjorda av både Rasmus, Tham och Torkel

Och så sköts det en del hagel, barnsligt roligt. Så roligt att jag tillomed brännde mig på en Blaser F3 så pass att jag fick en blåsa, love hurts?

//Mekus

Publicerat

Jag vill bestämt förneka att jag träffade Skurebo på mässan, däremot träffade jag hans svåger som hade med sig nått lurvigt som borde varit kopplat.

*ASG*

Vet precis vad du menar, fruktansvärt klarsynt av dej!!

Mvh!

Publicerat

//Mekus

*ASG*

Mvh!

Snart dax o leta fram gamla Skitlist igen <_<

Gissa vilka som strax platsar på delad förstaplats..

//

Publicerat

*ASG*

Mvh!

Oss emellan så kan jag avslöja att jag är rätt så klarsynt. Men säg inget till Skuris...

//Mekus