Publicerat April 11, 201214 yr Ja, det krävs oneklingen rätt terräng för dylik form av aktiviteter nåt som kanske bara finns i fjällena här in Sweden.
Publicerat April 11, 201214 yr Ja, det krävs oneklingen rätt terräng för dylik form av aktiviteter nåt som kanske bara finns i fjällena här in Sweden. Ja, samt på stora myramarker.
Publicerat April 11, 201214 yr Det där är inte jakt! Det där är prickskytte på levande mål Håller helt klart med, men kan ändå bli lite fascinerad... Som sagt det skulle vara kul veta skott per djur.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare De skjuter då genomskott på 700m på gris så nog finns det kräm kvar, elk och nallar ramlar tydligen oxå duktigt. Rätt kul att titta på (tuben), men man undrar ju hur många svåra skadeskjutningar/eftersök som finns mellan filmtagningarna...men helt klart finns de som som kan hantera en knölpåk. Jaha okej ja då finns det ju mer att ta med. Men undrar hur bra kikare mm dom har
Publicerat April 12, 201214 yr Författare 7mm REM Han där har väl en ganska högteknoligisk kikare om ni får fråga mig. För han som jag har hört om hade nån liten skit kikare.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Det gick det också. Det enda som jag har hört här uppe är väl från fjällvärlden när dom ligger på kullar/mindre berg och spanar ut på myrmarker efter älg och har skjutit på 400-500 m. Hur mycket sanning som finns i det vet jag inte. Tycker det hörs lite mera rimligt men om ni frågar mig så tycker jag fortfarande det är för långt håll. för tycker om skottet tar fel då kommer det ju ett mycket svårt andra skott och nog ett svårt eftersök.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Ja, det krävs oneklingen rätt terräng för dylik form av aktiviteter nåt som kanske bara finns i fjällena här in Sweden. Ja manen i fråga jagar bara på mycket stora fjäll och myrar
Publicerat April 12, 201214 yr Tycker det hörs lite mera rimligt men om ni frågar mig så tycker jag fortfarande det är för långt håll. för tycker om skottet tar fel då kommer det ju ett mycket svårt andra skott och nog ett svårt eftersök. Ja, jag kan väl hålla med dig! Visst blir det svårt med ett eftersök.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Ja, jag kan väl hålla med dig! Visst blir det svårt med ett eftersök. Jaha okej. Ja det hörs ju bra det. Jo tycker det jag också.
Publicerat April 12, 201214 yr Nu har jag blivit lite smått sugen på Tikka T3 Lite Stainless 308 kanske man hörs knäpp när man har pratat om tyska märken och sånt men har fått erbjudandet att köpa en sådan för 8000kr ink fästen och kikare och den är inte använd en enda dag i skogen är bara skjutit lite grann på skjutbana. Så man vart som lite små sugen. Så tänker höra om det är nått om t3erna eller om det bara är skit och om det kan vara värt pengen?? Och kikare i fråga så vet jag inte vad det är för märke men är inget euroshopper sikte i alla fal. skulle jag varit dig så skulle jag slå till direkt! har haft en tikka t3 själv som jag var otroligt nöjd med!
Publicerat April 12, 201214 yr 7mm REM Han ser ut att ha skjutit minst två skott mot älgen innan skottet vi ser i klippet.
Publicerat April 17, 201214 yr Författare skulle jag varit dig så skulle jag slå till direkt! har haft en tikka t3 själv som jag var otroligt nöjd med! Jaha okej jo det har du nog rätt i. Men är så att priset är höjd till 10000kr med ett sprilans bushnell elite 2,5-10x50 belsyst. Är det en 4200 eller 6500 då för hittar ingen 4200 som är belyst