Publicerat Januari 11, 201214 yr Jaha okej hörs som en riktig dräpare det Ja, det kan du skriva upp pöjk! :lol:
Publicerat Januari 11, 201214 yr Författare Ja, det kan du skriva upp pöjk! :lol: Okejokej hörs mäktigt det :)
Publicerat Januari 14, 201214 yr Asgarv...f-n exabit...spottade kaffe över telefonen Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201214 yr Författare Nu har jag blivit lite smått sugen på Tikka T3 Lite Stainless 308 kanske man hörs knäpp när man har pratat om tyska märken och sånt men har fått erbjudandet att köpa en sådan för 8000kr ink fästen och kikare och den är inte använd en enda dag i skogen är bara skjutit lite grann på skjutbana. Så man vart som lite små sugen. Så tänker höra om det är nått om t3erna eller om det bara är skit och om det kan vara värt pengen?? Och kikare i fråga så vet jag inte vad det är för märke men är inget euroshopper sikte i alla fal.
Publicerat Januari 16, 201214 yr Nu har jag blivit lite smått sugen på Tikka T3 Lite Stainless 308 kanske man hörs knäpp när man har pratat om tyska märken och sånt men har fått erbjudandet att köpa en sådan för 8000kr ink fästen och kikare och den är inte använd en enda dag i skogen är bara skjutit lite grann på skjutbana. Så man vart som lite små sugen. Så tänker höra om det är nått om t3erna eller om det bara är skit och om det kan vara värt pengen?? Och kikare i fråga så vet jag inte vad det är för märke men är inget euroshopper sikte i alla fal. Köp om du vill ha den, pengarna får du tillbaka om du säljer.
Publicerat Januari 16, 201214 yr Författare Köp om du vill ha den, pengarna får du tillbaka om du säljer. Jo blev som sugen så att det kan vara ett bra köp då?? Är det nån direkt nackdel med T3 Lite Stainless gämfört med en vandllig lite??
Publicerat April 10, 201214 yr Författare Har en fråga till dig Jonsson. Är så att har en kompis vars pappa har en 7mm rem mag och han påstår att han har skjutit älgar på 900m med genomskott och tycker det hörs som det inte stämmer men kan ju ha fel men vänder mig till du som är erfaren
Publicerat April 11, 201214 yr Har en fråga till dig Jonsson. Är så att har en kompis vars pappa har en 7mm rem mag och han påstår att han har skjutit älgar på 900m med genomskott och tycker det hörs som det inte stämmer men kan ju ha fel men vänder mig till du som är erfaren :o Då måste han ha haft sprängmedel i kulan så att det har blivit genomslag. Det där tvivlar jag på. Han kan då inte ha skjutit genom bogbladen iaf. Det finns säkert någon här som kan svara på det bättre än jag. Ställ den där frågan till den här mannen. http://www.jaktsidan.se/ipb/user/220-6mm-rem/
Publicerat April 11, 201214 yr Författare :o Då måste han ha haft sprängmedel i kulan så att det har blivit genomslag. Det där tvivlar jag på. Han kan då inte ha skjutit genom bogbladen iaf. Det finns säkert någon här som kan svara på det bättre än jag. Ställ den där frågan till den här mannen. http://www.jaktsidan...er/220-6mm-rem/ Haha! Ja kanske det men tror väl inte direkt att han kör med pansarbrytande ammo Jo det gör ju nästan jag också och skotten var placerad både bakom bogen men även i halsen så tycker det låter som en riktig saga Ja man får kanske fråga honom..
Publicerat April 11, 201214 yr Haha! Ja kanske det men tror väl inte direkt att han kör med pansarbrytande ammo Jo det gör ju nästan jag också och skotten var placerad både bakom bogen men även i halsen så tycker det låter som en riktig saga Ja man får kanske fråga honom.. Ja, nog är det en saga! Kanske med en 338 LM, 378 Wby el. 50BMG. Var han nykter när han berättade det??? :lol:
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Ja, nog är det en saga! Kanske med en 338 LM, 378 Wby el. 50BMG. Var han nykter när han berättade det??? :lol: Haha! Ja det har du nog rätt i Jo det var han faktiskt..
Publicerat April 11, 201214 yr Haha! Ja det har du nog rätt i Jo det var han faktiskt.. Haha! I det andra tillståndet så kan vadsomhelst trilla ur käften på folk.
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Haha! I det andra tillståndet så kan vadsomhelst trilla ur käften på folk. Hehe ja det har du ju rätt i faktiskt
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Potens finns det tydligen i alla fall Ja det har du ju rätt i Men beror hur mycket dräpande effekt som är kvar efter 900meter??
Publicerat April 11, 201214 yr Ja det har du ju rätt i Men beror hur mycket dräpande effekt som är kvar efter 900meter?? De skjuter då genomskott på 700m på gris så nog finns det kräm kvar, elk och nallar ramlar tydligen oxå duktigt. Rätt kul att titta på (tuben), men man undrar ju hur många svåra skadeskjutningar/eftersök som finns mellan filmtagningarna...men helt klart finns de som som kan hantera en knölpåk.
Publicerat April 11, 201214 yr Med det användarnamnet så tycker jag du ska köpa min 1640 i 9,3x62. Eller hur! Kanske inte just din men väl en 1640! På grannkanalen Robsoft säljs just nu en customiserad 1640 (syntetstock mm) ompipad till 338-06...inklusive laddverktyg, kulor och hylsor...till ett MYCKET bra pris! En oerhört trevlig kaliber i en bra bössa
Publicerat April 11, 201214 yr Potens finns det tydligen i alla fall Ja, det gör det men sedan kan man fråga sig hur mycket effekt det är kvar. Själv har jag skjutit älg på +300 m som stod stilla med en ren femetta och fullt genomslag men då stod kvigan stilla. Det var 8 mm rem mag och 14,26 g kula. Jag hade tornet som skjutstöd. Visserligen har man ju sett dom skjuta vilt på runt 1000 y men ingen älg ännu.
Publicerat April 11, 201214 yr 7mm REM Det gick det också. Det enda som jag har hört här uppe är väl från fjällvärlden när dom ligger på kullar/mindre berg och spanar ut på myrmarker efter älg och har skjutit på 400-500 m. Hur mycket sanning som finns i det vet jag inte.