Publicerat Oktober 18, 201114 yr Grattis John! Den fyller sin plats på väggen bland de övriga troféerna.
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Första oktoberveckan gick väldigt bra för jaktlaget 7+9, personligen sämre med skadad hund men det blev en tjur. Tomas
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Jag har haft en bra höst.... Totalt 11 älg skjuten på stånd för hunden... 2 st skapliga tjurar på 14 o 16 taggar.... Mycket kalv har jag skjutit men dem där medel-oxarna får året att gå runt ;-) Nästa år ska man jaga in en valp oxå.. Bara hoppas på att gammeln funkar då som han gör nu...
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Grattis, Solve, John o Tomas det är kul med framgångar i skogen, Tomas, hoppas innerligt att hunden din snart är kry igen o kan jaga igen. /Christian
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Grattis, Solve, John o Tomas det är kul med framgångar i skogen, Tomas, hoppas innerligt att hunden din snart är kry igen o kan jaga igen. /Christian Kort kommer så fort jag har listat ut hur man gör :$
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Kort kommer så fort jag har listat ut hur man gör :$ Att det ska vara så svårt att jaga.....
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Tackar! Grattis till dig med! Tackar... Skall ut i helgen igen på nya marker... Så får säkert skjuta fler älgar i år... Jag måste fixa med jaktprov med gammel hunden för han går som tåget nu...
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Tackar... Skall ut i helgen igen på nya marker... Så får säkert skjuta fler älgar i år... Jag måste fixa med jaktprov med gammel hunden för han går som tåget nu... Det låter verkligen suveränt! Skitjakt på er båda två!
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Författare Imorgon är det dags igen för Älgjakt Hoppas denna helg går bättre en förra helgen. till alla som ska ut o jaga ut i helgen säger jag Skitjakt på er.
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Imorgon är det dags igen för Älgjakt Hoppas denna helg går bättre en förra helgen. till alla som ska ut o jaga ut i helgen säger jag Skitjakt på er. Samma här! Ska bli skönt att komma ut i skogen lite...
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Fick "vara med" och "leka" lite när denna tjur fälldes i djupaste småland. Den kom utsmygandes bakom oss i vårat mosspass när folkadrevet gått förbi. Passgrannen sköt 3 smällar och sedan kom den störtandes mot mitt pass, jag sköt också 3 smällar och tjuren drog snart i backen. Sportslig som man är så fick gubben i passet jämte hornet. Fanns lungblod redan från hans pass. Jag gjorde bara slut på lidandet lite snabbare. När vi flådde satt alla smällar i älgen 10-pinnar och 230 kg slaktad. Trevligt minne! / David
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Fick skjuta en kalv på stånd för vovven idag, sedan fick jaktledaren skjuta andra kalven på gångstånd. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 22, 201114 yr En 6-taggars tjur skjuten hos oss idag. Det går fortfarande lite småtrögt för oss.
Publicerat Oktober 22, 201114 yr en kalv har jag fått skjuta idag men inte undan min hund men jag fick iaf testa att bössan fungerade.
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Fick inte skjuta själv men idag föll första älgen för Bera efter 4,5km förföljande
Publicerat Oktober 23, 201114 yr 1 pinntjur blev skjuten hos oss idag. Vi var 19 man varav 4 hundförare och 5 hundar så det var en mager utdelning. När det är så glest med manskap så blir det luckor i passlinjen om man ska gå med 4 hundar över ett större område så att inte alla hundar springer igenom samma mark kors och tvärs. 3 älgar vet vi iaf sprang igenom passlinjen där det inte fanns några passare.