Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ÄLGJAKTEN 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

Dagen tema på älgjakten har varit vatten!!! Ush vad det regnat idag, blivit blöt som en dränkt katt två gånger, vi fick en älg tillslut. Imorgon är det nya tag i blötan. Skit jakt på er.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 328
  • Visningar 52,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

faaannnn åker till jämtland på fredag och idag började hundfan löpa kan man bli mer knäckt :( :( :( :(

Publicerat

Nu drar jag om några timmar till Jämtlands gröna skogar!

Befinner ni er i trakterna runt Hammerdal så får ni tjoa till ^_^

Skitjakt på er!

Publicerat

faaannnn åker till jämtland på fredag och idag började hundfan löpa kan man bli mer knäckt :( :( :( :(

Satans tråkigt. :(

Lasse

Publicerat

Gick igår på ståndskall för min tvåårige gråhund. Det hade under två timmar varit omväxlande stånd och gångskall, men till slut stog det helt stilla. Efter att ha smugit fram såpass att jag kunde se hunden, var det stört omöjlig att se vad han skällde på. Tog för säkerhets skull av kikarsiktet om det skulle vara björn, och avancerade sedan några meter till så jag fick fri sikt. Gissa om jag blev förvånad när det låg en död älgkalv framför hunden, som skallade för fullt. Jag misstänker att kalven antingen haft hjärtproblem, eller sprungit in i en hög stubbe som stog i närheten, hunden hade inte rört kalven överhuvudtaget. Blev ett lite snopet slut på den jakten.

DEt var inte i småland? http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/alg-sprang-in-i-trad-dog(2932208).gm

;)

Publicerat

Premiären kunde inte ha startat bättre för min del ;)

I måndags vid lunchtid beslutade sig denna fina oxe att passera pass nr 12

post-1471-0-58249000-1315596864_thumb.jp

Publicerat

Bra lyfta på hatten och gratulera. :D

Lasse

Publicerat

Tackar !!

Publicerat

Fy fan va skönt! äntligen är de dags! imorn blir de farligt för älgarna. Längtat ända sen 31 Januari! Skit jakt på er

Publicerat

Det är bara att lyfta på smäcken o gratulera dig!biggrin.gif

Jonnson far till skogs snart!biggrin.gif

Publicerat

Det var ett magert resultat idag. Bara en pinntjur föll på 31 män och 1 kvinna.sad.gif

Ko med kalv (på +200 m) har jag själv sett idag samt en tjädertupp.biggrin.gif

Publicerat

Med den erfarna hunden sjukskriven, så har unghunden fått mycket tid i skogen fram tills igår då han sprang sönder en framtass, så då blev man hundlös och fick som straff sitta på pass ;)

I eftermiddag fick man lite plåster på såren då man fick fälla en kalv.

Publicerat

Med den erfarna hunden sjukskriven, så har unghunden fått mycket tid i skogen fram tills igår då han sprang sönder en framtass, så då blev man hundlös och fick som straff sitta på pass ;)

I eftermiddag fick man lite plåster på såren då man fick fälla en kalv.

ungefär samma sits..:( tiken har fått ett jack i ena trampdynan... suck.. enligt vet så hade hon tur att de inte var så djupt..får självläka..skulle bara tvätta å hålla rent..smörja med barnolja.. nån som har några andra tips för få de att läka bra.

unghunden är ju på tok för ung att jaga med så de bli pass som gäller...

Publicerat

Grattis! Fin tjur

Publicerat
  • Författare

Det kom en ko med två kalvar mot mig där jag satt på pass i eftermidags. Kon sprang rakt mot mig bromsade upp slänghde sig åt sidan och for i väg emn otrolig fart kalvarna efter. han inte få ett bra sikte på kalven så deom fick löpa.

En stund senare kommer en av hundarna efter. Tittar på mig som han vill säge men du pass snubbe varför sköt du inte älgrna jag drev mot dig. Sen stack han efter dom igen.

Publicerat

ungefär samma sits..:( tiken har fått ett jack i ena trampdynan... suck.. enligt vet så hade hon tur att de inte var så djupt..får självläka..skulle bara tvätta å hålla rent..smörja med barnolja.. nån som har några andra tips för få de att läka bra.

unghunden är ju på tok för ung att jaga med så de bli pass som gäller...

Det självläker ganska fort av sig själv om hunden inte är ute och rör på sig. Stilla i hemmet gäller. Min hund hade ifjol halva trampdynan uppsnittad och det tog 2 veckor sen kunde jag jaga med honom igen.

Publicerat

Igår blev det2 kalvar och en 6-taggare. Själv fick jag se en mördartjur. 2 horn som stod rätt upp bara samt en tjädertupp och en höna.biggrin.gif

Vi hade även en del andra djur igång och då en 14-taggare som sprang förbi passkyttar utan att någon kom till skott på den.

Det är ju inte utan att dom har fått en skaplig krona på skallen.rolleyes.gif Dom är smarta.rolleyes.gif

Vilodag idag!biggrin.gif

Publicerat

Det har blivit 2 kvigor och en kalv. Men det mest anmärkningsvärda är att vi, en nybliven jägare, skjutit en kapital 14 taggare kronhjort i Jaktlaget. Så det blev polisanmälan och jaktbrott samt hela balunsen kring detta.

Hunden hade skällt på Ko och Kalv och sedan blev det tyst. Efter detta kom kronhjorten upp mot passaren som "bestämt" sig för att det var kalven eftersom färgen var ljusbrun. Ett skott small och sedan var det över.

Man kan säga att det har präglat hela jaktveckan eftersom vi inte har någon fast stam av kronhjort på området. Jägaren var givetvis helt knäckt och mycket har handlat om att få henne att fortsätta jaga.

Det slutade med att jaktlaget fick möjlighet att köpa ut djuret och så blev det. Nu kommer slakteriet att prydas med en uppstoppad jättekrona av kronhjort som en påminnelse av att inte synda och skjuta snabba skott.

Polisen uppmanade även henne att inte skjuta björn i år vilket var klokt sagt.

En jägares drömdjur blev till en mardröm.

Publicerat

Det har blivit 2 kvigor och en kalv. Men det mest anmärkningsvärda är att vi, en nybliven jägare, skjutit en kapital 14 taggare kronhjort i Jaktlaget. Så det blev polisanmälan och jaktbrott samt hela balunsen kring detta.

Hunden hade skällt på Ko och Kalv och sedan blev det tyst. Efter detta kom kronhjorten upp mot passaren som "bestämt" sig för att det var kalven eftersom färgen var ljusbrun. Ett skott small och sedan var det över.

Man kan säga att det har präglat hela jaktveckan eftersom vi inte har någon fast stam av kronhjort på området. Jägaren var givetvis helt knäckt och mycket har handlat om att få henne att fortsätta jaga.

Det slutade med att jaktlaget fick möjlighet att köpa ut djuret och så blev det. Nu kommer slakteriet att prydas med en uppstoppad jättekrona av kronhjort som en påminnelse av att inte synda och skjuta snabba skott.

Polisen uppmanade även henne att inte skjuta björn i år vilket var klokt sagt.

En jägares drömdjur blev till en mardröm.

Stackare!!!!
Publicerat

Den här fina 15-taggaren sköts hos oss idag av en passkytt.

Tyvärr var det inte jag.

post-144-0-35464200-1315934706_thumb.jpg

biggrin.gif

Publicerat

På lördag åker man upp mot Strömsund för en veckas jakt.. men varför ska dagarna gå så satans sakta vill ju inte vara kvar på bygget nu vill sitta i skogen å njuta av lugnet.. ;-)

Publicerat

På lördag åker man upp mot Strömsund för en veckas jakt.. men varför ska dagarna gå så satans sakta vill ju inte vara kvar på bygget nu vill sitta i skogen å njuta av lugnet.. ;-)

Publicerat

Jävla skit mobil blev en dubbel skickning.

Publicerat

Då jag ser att det är en salig blandning av nya och erfarna jägare här efterlyser jag en packlista inför älgjakten. Glömmer alltid någon nödvändig attiralj så hur ser era packlistor ut?