Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ÄLGJAKTEN 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

Det närmar sig, jaktlaget är samlat, handskakningsceremonin är avklarad!

I dag har slakteriet stökats i ordning, samt att dom som inte har skjutit björnpasset, fått tillfälle att göra det.

Bygdegården är ordnad för kvällens begivenhet, älghippan. Det vill säga god mat och dryck samt underhållning i goda vänners lag!

Jewflar vad taggad man är! :wub:

Skitjakt på er!!

• Svar 328
  • Visningar 52,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Igår fick man veta var jag ska sitta på måndagmorgon. Blev där jag trodde det skulle bli :D Är slakteriansvarig denna höst vi är 7 stycken som delar på den uppgiften.

Publicerat

jolu, nu vet man att det snart är dags, upp före kristus imorgon inför 1a dagens samling.

Men, jag kommer nog att ha svårt att sova..

Publicerat

jag är avundsjuk på er själv åker jag till jämtland på fredag och börjar jaga på lördag fan va gott det ska bli

Publicerat
  • Författare

Börjar krypa i kroppen nu

Publicerat

Krypa i kroppen? Det är bara förnamnet!

Det kommer inte att bli mycket sömn i natt. Men det är bara att hoppa ner i lopplådan snart lika förbenat.

Skitjakt på er!

Publicerat

Få vänta tills lördag.sad.gif

Publicerat

Elak tråd detta -_-

Skitjakt på er som ska ut imorgon! :lol:

Publicerat

som egen företagare första året är det bara till å jobba,men skit jakt på er som ska jaga

Publicerat

Om 1,5 timmar gör man första släppet för i år! :)

---

I am here: http://maps.google.c...57015,17.011954

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skitjakrt på er!biggrin.gif

Publicerat

Hur fan går det egentligen.

Fick ett mms av jobbarkompisen så nu längtar man ännu mera. Bara sådär36dar kvar eller nått

Publicerat

Första dagen avklarad, fick se en ko på ca 300meter och sedan ståndskall hela förmiddagen. Slutade med att en kalv blev skjuten. Men tyvärr så var det dom enda älgarna som sågs under dagen. Får se hur det ser ut imorgon.

Publicerat

Två vuxna i backen efter första dagen, tyvärr ingen för mig eller mina hundar, men hösten är lång så än är det ingen fara.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.057015,17.011954

Publicerat
  • Författare

Såg ingen Älg idag men en tjur blev skjuten på söder och som gäddan skriver så skjöt dom en kalv på norr. Men nya tag i morrn.

Publicerat

Vi var ut på hemskogen utanför Orsa igår kväll och jagade rådjur eftersom vi inte har älgjakten där. Vi ångrade lite att vi inte tog den då vi såg 6 älgar på någon timmes vak. Men nu är vi på gång hemmåt västmanland och förberedelserna för jakten börjar med möte ikväll.

Publicerat

Vi var ut på hemskogen utanför Orsa igår kväll och jagade rådjur eftersom vi inte har älgjakten där. Vi ångrade lite att vi inte tog den då vi såg 6 älgar på någon timmes vak. Men nu är vi på gång hemmåt västmanland och förberedelserna för jakten börjar med möte ikväll.

Var ni ett av de områdena som valde att inte ha Septemberjakt?? För visst var det så att ni fick välja om ni ville ha septemberjakt, område för område?

Eller var det hela Dalarna som röstade

Publicerat

Var ni ett av de områdena som valde att inte ha Septemberjakt?? För visst var det så att ni fick välja om ni ville ha septemberjakt, område för område?

Eller var det hela Dalarna som röstade

Det är ett av områdena som jagar i oktober, vet inte riktigt hur det har varit med val och sådant då jag jagar älg hemma i västmanland och bara björn och småvilt i dalarna, det är på marker tillhörande Viborgs vvo jag jagar.

Publicerat

DSC_0047.jpg[/img]

Ja då hade man äran att idag få skjuta en kalv i mitt nya jaktlag. Tack så mycket Diana för 2 spännade dagar med älgjakt! :wub:

Publicerat

Blev ingen idag, fick åka till vet med ena hunden, troligen en hals infektion, 10 dagars sjukskrivning med penselin för honom :( tur att hösten är lång.

Publicerat

Taggad till tusen nu!

På Lördag kl 06:00 gäller det, min första älgjakt sen jägarexamen.

Skall jaga tillsammans med min morfar som lagt bössan på hyllan i det jaktlag han jagat i förr.

Uppdaterar antagligen med bild om turen är vid min sida.

Skitjakt på er!

Publicerat

Fick lägga omkull en 3taggare på måndagen efter ett kort men fint förarbete för morfaderns jämthund :D tog upp 20 meter ifrån mig i snårskogen, 5-6 skall sen blev det sken men vände direkt om rakt mot mig, sköt första skottet på 10 meter sen smällde jag på ett till direkt på 5 meter, då gick han i backen!

Publicerat

Gick igår på ståndskall för min tvåårige gråhund. Det hade under två timmar varit omväxlande stånd och gångskall, men till slut stog det helt stilla. Efter att ha smugit fram såpass att jag kunde se hunden, var det stört omöjlig att se vad han skällde på. Tog för säkerhets skull av kikarsiktet om det skulle vara björn, och avancerade sedan några meter till så jag fick fri sikt. Gissa om jag blev förvånad när det låg en död älgkalv framför hunden, som skallade för fullt. Jag misstänker att kalven antingen haft hjärtproblem, eller sprungit in i en hög stubbe som stog i närheten, hunden hade inte rört kalven överhuvudtaget. Blev ett lite snopet slut på den jakten.

Publicerat
  • Författare

DSC_0047.jpg[/img]

Ja då hade man äran att idag få skjuta en kalv i mitt nya jaktlag. Tack så mycket Diana för 2 spännade dagar med älgjakt! :wub:

Grattis Fredrik, Men det har gått trögt för er på norr, vi på söder har hafft Diana med oss lite mer. Men det ska bli roligt när vi slår ihop lagen om några veckor då kommer vi att jaga ihop :D