Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

BJÖRN JAKTEN 2011

Featured Replies

Publicerat

I Morgon startar björnjakten! skriv o berätta vart o hur det går med björnjakten.. gärna med bilder :D

Lycka till på björnjakten!

lägger in en länk om björnjakt

• Svar 92
  • Visningar 14,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Lycka till nu allihop som ska ut imorgon, för min del blir det till att slira med arbetstiderna så jag kan fara ut en sväng.

Publicerat

Här så är det ingen Björnjakt fören vi börjar jaga älg sep. Så man får ju se om det kommer en nalle när man sitt på pass eller int. Men ni som ska ut i morn säg jag Skitjakt på er.

Publicerat

Lycka till nu allihop som ska ut imorgon, för min del blir det till att slira med arbetstiderna så jag kan fara ut en sväng.

Tack kompis, men tyvärr så blev det ingen nalle på morgonkvisten.sad.gif

Reveljen gick 02.15 och i skogen ca. 03.30.biggrin.gif

Det fanns då inte ett färskt spår i det omr. som vi har gått på morgonen i drygt 3 tim.sad.gif.

Jag och settern har fått oss en bra motionsrunda med 3 fina fågelarbeten.biggrin.gif

1 ensam tjädertupp på ett ställe, 2 tuppar o 1 höna på ett annat ställe samt en flock dalripor.biggrin.gif

Det fanns inga kantareller där jag har hittat förut.sad.gif

Nu är det snart dags för en vilostund.biggrin.gif

Hur har det gått själv då?biggrin.gif

Publicerat

Första björnen påskjuten utanför Älvsbyn, Norrbotten. Allt enl. lokalradions 10:30-nyheter. Eftersök pågår.

Publicerat

Tack kompis, men tyvärr så blev det ingen nalle på morgonkvisten.sad.gif

Reveljen gick 02.15 och i skogen ca. 03.30.biggrin.gif

Det fanns då inte ett färskt spår i det omr. som vi har gått på morgonen i drygt 3 tim.sad.gif.

Jag och settern har fått oss en bra motionsrunda med 3 fina fågelarbeten.biggrin.gif

1 ensam tjädertupp på ett ställe, 2 tuppar o 1 höna på ett annat ställe samt en flock dalripor.biggrin.gif

Det fanns inga kantareller där jag har hittat förut.sad.gif

Nu är det snart dags för en vilostund.biggrin.gif

Hur har det gått själv då?biggrin.gif

Det gick likadant för oss som för er, finkammat ett större område som håller björn men ingenting, skulle tro att björnarna rör sig väldigt lite i det väder vi har. Själv e jag tillbaka på jobbet för en stund innan det är helg på riktigt. Blir mycket jakt i veckan som kommer förutom i morgon då det är bröllopsdag, tis=Jaktprov med jämten ons=förbereda gömslen till sjöfågelpremiären tors=sjöfågeljakt Fre=Skogsfågel med nobsen Lör=Skogsfågel och sen femtioårsfest Sön=Skogsfågel... Undrar om frugan är nöjd i slutet på veckan. Mina kantareller äter älgarna upp, i fjol när jag kom till ena stället stod det en kviga där och mumsade för fullt men jag tänkte mest att ät du så får jag färdigmarinerad älg under jakten.....

Publicerat

Det gick likadant för oss som för er, finkammat ett större område som håller björn men ingenting, skulle tro att björnarna rör sig väldigt lite i det väder vi har. Själv e jag tillbaka på jobbet för en stund innan det är helg på riktigt. Blir mycket jakt i veckan som kommer förutom i morgon då det är bröllopsdag, tis=Jaktprov med jämten ons=förbereda gömslen till sjöfågelpremiären tors=sjöfågeljakt Fre=Skogsfågel med nobsen Lör=Skogsfågel och sen femtioårsfest Sön=Skogsfågel... Undrar om frugan är nöjd i slutet på veckan. Mina kantareller äter älgarna upp, i fjol när jag kom till ena stället stod det en kviga där och mumsade för fullt men jag tänkte mest att ät du så får jag färdigmarinerad älg under jakten.....

Ok! Vad tråkigt när det inte händer något!sad.gif

Hehe! Vad säger A-C då??? Mycket straffarbete nästa helg el. på veckorna under din lediga tid?rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Haha! Där har vi en syndarbock!laugh.gif Min hund äter kantareller,sad.gif samt hjortron direkt ute på myren och blåbär i skogen. biggrin.gif

Hon luktar på hjortronen för att se om det är moget och blåbär äter hon från blåbärsriset. Smart hund det!rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Publicerat

Ok! Vad tråkigt när det inte händer något!sad.gif

Hehe! Vad säger A-C då??? Mycket straffarbete nästa helg el. på veckorna under din lediga tid?rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Haha! Där har vi en syndarbock!laugh.gif Min hund äter kantareller,sad.gif samt hjortron direkt ute på myren och blåbär i skogen. biggrin.gif

Hon luktar på hjortronen för att se om det är moget och blåbär äter hon från blåbärsriset. Smart hund det!rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Hon lär inte vara så nöjd när det blir söndag, men men jag får börja smöra redan ikväll så kanske jag inte blir flådd.... I morgon måste jag komma på nått klockrent till A-C så kanske jag kan leva på det resten av veckan :D

Publicerat

Vi hade en väg med en nattfärsk skithög men lyckades inte hitta på'n.

Är i Täxan, Strömsund.

Publicerat

Hon lär inte vara så nöjd när det blir söndag, men men jag får börja smöra redan ikväll så kanske jag inte blir flådd.... I morgon måste jag komma på nått klockrent till A-C så kanske jag kan leva på det resten av veckan :D

Det kan jag mycket väl förstå att hon inte är.laugh.gifwink.gifrolleyes.gif

Då ska det nog vara något väldigt speciellt om du ska lyckas med det.laugh.giflaugh.giflaugh.gifrolleyes.gif

Publicerat
  • Författare

Vi hade en väg med en nattfärsk skithög men lyckades inte hitta på'n.

Är i Täxan, Strömsund.

Strömsund där finns det björn!jagar ni hela veckan? har ni stort område

Publicerat

Låter hoppfullt, eftersom jag inte såg ett spår av dom när jag var hem till byn på semestern.

Normalt så brukar man alltid hitta något spår efter björn när man är uppe i skogen och tittar!

Publicerat

Någon som vet hur det går i dalarna delområde 2?

Publicerat

Strömsund där finns det björn!

Inte alls! biggrin.gif

Även fast man erbjudit sina tjänster så är man ändå inte medbjuden... sleep.gifwink.giflaugh.gif

Publicerat

Imorgon beger jag mig upp till nordvästra Jämtland för att på Onsdagen påbörja björnjakten.

Jag återkommer i den här tråden (om det finns tillgång till internet) med resultat.

Publicerat

Ja, jo, den sidan visste jag ju om egentligen, men var väl kanske lite lat :) Men nu såg jag att det hade faktiskt ramlat ett par björnar, hoppas det inte går alltför fort för dom bara så det finns några kvar då jag kommer upp.

Lite för lat för att själv göra arbetet.rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Publicerat

Undrar hur många vildsvinssuggor som blir skjutna varje år som har smått i balen??Verkar vara mer synd om vissa djur än om andra... :angry:

Ja, men björnungar är ju så GULLLLIGA! wub.gif

rolleyes.gif

Publicerat

Lite för lat för att själv göra arbetet.rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Ja något sådant ;) , jag skyller på vargen den har ätit upp min energi :P

Undrar hur många vildsvinssuggor som blir skjutna varje år som har smått i balen??Verkar vara mer synd om vissa djur än om andra... :angry:

Det är klart det är mer synd om vissa djur, djuren har ju olika värde. Dock tror jag dom flesta jägare är med på att oavsett art så ska man undvika att skjuta moder från ungarna och hoppas att det handlar om ett misstag och inte något som gjorts avsiktligt.